kolesteroli

Vierailija

Heippa!

Minulla ollut hyvät kolesteroliarvot. Olen nainen ja Ikää 53 vuotta.
Nyt kolesteroli jo yli 6 enkä voi ymmärtää miksi?
Miten arvo voi nousta yhtäkkiä?
Sydämentykytystä ollut kyllä, mutta sen ei pitäis olla vaarallista , ainakin lääkäri sanoi niin.
Onko kokemusta että kolesteroli arvot nousee äkkiä?

nimimerkki kolesteroli

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Lainaus:

Heippa!

Sydämentykytystä ollut kyllä, mutta sen ei pitäis olla vaarallista , ainakin lääkäri sanoi niin.
Onko kokemusta että kolesteroli arvot nousee äkkiä?

nimimerkki kolesteroli

Menopaussin aikana naisen sydänoireet lisääntyvät. Kolesterolitasokin voi nousta.

http://www.pomminpurkajat.fi/lehtiarkisto/sydan_5_08/artikkelit/fi_FI/na...

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta olen kuullut vastaavia kertomuksia.

Vierailija

Lainaus:

Kun ikää tulee kolesteroli-arvot nousee. Se on terveellistä! Korkea verenpaine
on vaarallista.

Riippuu siitä, mitä kolesterolia on. Korkea ldl ei ole terveellistä missään iässä.

Vierailija

Lainaus:

Heippa!

Vaihdevuosien alkaminen nosti minun kolesteroliarvojani yks kaks. Aloin syödä kasvisstanolituotteita (pro-activ -jugurttijuoma) ja sain ne laskuun. Kaikilla se ei toimi yhtä hyvin, mutta kannattaa kokeilla.

Vierailija

MOT:n ohjelmahan kertoi viimeviikolla uutta tietoa kolestrolista ja lääkkeistä. Tuntuu, että meitä on peloteltu liikaa kolestroliarvoilla ja saatu syömään suinpäin kalliita kolestroli lääkkeitä.
t.pillerinpyörittäjä

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Heippa!

Vaihdevuosien alkaminen nosti minun kolesteroliarvojani yks kaks. Aloin syödä kasvisstanolituotteita (pro-activ -jugurttijuoma) ja sain ne laskuun. Kaikilla se ei toimi yhtä hyvin, mutta kannattaa kokeilla.

Nuo kolesteroliarvot hieman nousevat useimmilla vaihdevuosien jälkeen, kun ei ole enää sitä kerran kuussa tapahtuvaa verenohennusta. Kalanmaksaöljy terästettynä omega3:lla saattaa alentaa kolesterolilukemia.

Vierailija

Iän lisääntyessä kolesteroliarvot nousee, ja se on normaalia.
Kolesterolilääkkeillä on pahojakin sivuvaikutuksia kuten olemme viime aikoina kuulleet.

Lääketehtaat markkinoivat statiineja parannukseksi asiaan joka ei edes ole sairaus.
Statiinien aiheuttamiin sivuoireisiin lääkärit määräävät toisia lääkkeitä.
Pian ei edes kaikki päivittäin syötävät lääkkeet mahdu lääkedosettiin eli annostelijaan.

Vierailija

Vaikka kolesteroliarvot olisikin koholla, ei se tarkoita sitä, että kaikki kolesteroli olisi kertynyt verisuoniin, siksi kolesteroliarvoihin ei pidä liiaksi tuijottaa. Tuollaiset hieman yli 6 arvot ei ole edes korkeita.

Vierailija

Lainaus:

Vaikka kolesteroliarvot olisikin koholla, ei se tarkoita sitä, että kaikki kolesteroli olisi kertynyt verisuoniin, siksi kolesteroliarvoihin ei pidä liiaksi tuijottaa. Tuollaiset hieman yli 6 arvot ei ole edes korkeita.

Korkea LDL ja korkea triglyseridipitoisuus veressä yhdistettyinä metaboliseen oireyhtymään ja korkeaan verenpaineeseen on aina riski. Riskinottajat eivät halua laihduttaa ja hoitaa verenpainetta. Kuoltava on kuitenkin, tietysti. Mutta äkkikuolemaa ei saa aina, joskus tulee ikävä aivohalvaus seuraamuksineen.
Kysykääpä asiasta ET:n loistavalta palstalääkäriltä. Hänellä on varmasti tietoa!

nimim. sivusta seurannut

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Korkea LDL ja korkea triglyseridipitoisuus veressä yhdistettyinä metaboliseen oireyhtymään ja korkeaan verenpaineeseen on aina riski. Riskinottajat eivät halua laihduttaa ja hoitaa verenpainetta. Kuoltava on kuitenkin, tietysti. Mutta äkkikuolemaa ei saa aina, joskus tulee ikävä aivohalvaus seuraamuksineen.
Kysykääpä asiasta ET:n loistavalta palstalääkäriltä. Hänellä on varmasti tietoa!

nimim. sivusta seurannut

Korkean kolesterolin seuraukset ei ole noin mustavalkoisia! Lääkärit ei ole mitään kaikkitietäviä, hekin tekevät virheitä ja luottavat uskomuksiinsa liiaksi.

Vierailija

Kolesterolin laskemisen pakkomielle alkaa saada todella huvittavia piirteitä.
Nykyisin 75 % sydänkohtauspotilaista on sellaisia, joilla on matala kolesteroli.
Statiinimafian logiikka ylittää hämärän rajat. Heidän mielestä rajoja pitäisi entisestään tiukentaa!
Kenenkään päähän ei ole juolahtanut, että ollaankohan pielessä koko kolesteroliasian kanssa. .....

"Statiinitkin tappaa.."

Vierailija

Kolesteroliotasoa voi hoitaa ilman lääkkeitäkin. Hyhviä esimerkkejä: kala ja kalanrasva, rypsiöljy, runsaasti kasviksia, vihanneksia ja marjoja, kaurapuuro, täyjyvävilkaa, auringonkuikansiemeniä, pellavansiemenrouhetta, leseitä. . . . . . . .
Ja muistaa samalla tarkistaa kiha- ja maitotuoitteiden rasvaprosentit. .

Vierailija

Hyvät kolesteroliarvot ei ole mikään tae siitä, ettei sairastuisi esim. sydäninfarktiin. Tiedän ainakin kaksi ihmistä, jotka ovat saaneet sydäninfarktin, kummallakaan ei ole korkea verenpaine, eivätkä ole ylipainoisia, kolesteroliarvot täysin normaalit. Lisäksi toinen henkilö harrastaa paljon liikuntaa, toinen sensijaan on enemmän sohvaperuna.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat