Unilääketokkurassa

Vierailija

ajaa Turun Sanomien mukaan arkiaamun työmatkaliikenteessä ,
rattijuopumusta vastaavassa tilassa siis,
vähintään 20 000 suomalaista.
Piittaamattomuutta omasta ja muiden turvallisuudesta.

Sivut

Kommentit (87)

Vierailija

Lainaus:

ajaa Turun Sanomien mukaan arkiaamun työmatkaliikenteessä ,
rattijuopumusta vastaavassa tilassa siis,
vähintään 20 000 suomalaista.
Piittaamattomuutta omasta ja muiden turvallisuudesta.

Saman jutun huomasin, vielä on osittain lukematta. - Tuohan on kauheaa, en ole moisesta tiennytkään! Tai tietysti tiennyt, että ihmiset ajavat lääkkeissään, mutta että niiden vaikutus on sama kuin ajaisivat kännissä - se yllätti ikävästi. Poliisit pyrkivät saamaan rattijuopot pois liikenteestä, mutta pystytäänkö lääkehumalaa testaamaan, ja saako siitä rangaistusta? Jos vaikutus on sama, pitäisi rangaistuksenkin olla sama kuin alkoholin aiheuttamasta humalasta.
Meidän kanssa-liikennöitsijöiden puolesta pelkään.
Taas hyvä syy pysyä lääkkeistä erossa, niin kauan kuin vain voin.

Vierailija

Liekö siinä yksi syy kun keli pääsee aina yllättämään kuljettajat. Mielestäni vika on ratin takana, useimmiten.

Vierailija

Pelottaa olla liikenteessä, kun siellä rattijuoppojen lisäksi pitää pelätä
lääketokkuraisia kuskeja.

Onkohan kaikki edes tietoisia siitä, etteivät ole ajokunnossa?
Mikä on nukahtamislääkkeen "varoaika" ennenkuin saisi mennä rattiin?
Entäs unilääkkeen?
Onko se lääkepurkin kyljessä kerrottu?

Itse ei tarvetta niitten käyttöön ole ollut niin en tiedä.

Vierailija

Lainaus:

Pelottaa olla liikenteessä, kun siellä rattijuoppojen lisäksi pitää pelätä
lääketokkuraisia kuskeja.

Onkohan kaikki edes tietoisia siitä, etteivät ole ajokunnossa?
Mikä on nukahtamislääkkeen "varoaika" ennenkuin saisi mennä rattiin?
Entäs unilääkkeen?
Onko se lääkepurkin kyljessä kerrottu?

Itse ei tarvetta niitten käyttöön ole ollut niin en tiedä.

Onhan siinä pilleripurkin kyljessä punainen kolmio varoittamassa ja tervettä järkeä sen lisäksi niin ei tarvi edes arvailla ajokuntoaan - mutta taitaa olla yhtä tyhjän kanssa neuvominen. Rattijuoppokin lähtee autolla vaikka olisi jo kortti "hyllyllä"

Vierailija

Empä ihmettele vaikka töihin ajellaan lääketokkurassa ,kun kipujen takia ei saa nukutuksi muuta kun lääkkeiden avulla ,eikä nykyään lääkärit ota työssäkäyviä potilaita tosissaan ,vaan vähätellään ja sanotaan että ei estä työntekoa sinun vaiva.Monella voi olla sellainen työmatka ettei sitä voi tehdä kun omalla autolla.Että asiassa voi olla tällainenkin näkökulma.

Vierailija

Lainaus:

Empä ihmettele vaikka töihin ajellaan lääketokkurassa ,kun kipujen takia ei saa nukutuksi muuta kun lääkkeiden avulla ,eikä nykyään lääkärit ota työssäkäyviä potilaita tosissaan ,vaan vähätellään ja sanotaan että ei estä työntekoa sinun vaiva.Monella voi olla sellainen työmatka ettei sitä voi tehdä kun omalla autolla.Että asiassa voi olla tällainenkin näkökulma.

Seli-seli.... ja sekö antaa oikeuden riskeerata liikenteessä ?

Vierailija

En tosin itse aja autoa ,joten en vaaranna ketään,mutta lääketukkurassa olen joutunut meneen töihin,että siitä tämä puolustuspuhe .Syy ei aina ole itessä ja toisen kipuja ei muut voi tietää,eikä joka aamu jaksa juosta lääkärille valittamassa kun ei asia muutu muuten kun lääkkeitä lisätään.Et silleen.

Vierailija

Ihminen ei tarvitse mitään unilääkkeitä. Ne sekoittavat vain oikean unirytmin. Valvotut yöt ei ole vaarallisia. Niiden jälkeen kyllä uni jossakin vaiheessa alkaa maittaa. Kärsivällisyys siis palkitaan. Unettomuus on usein itseaiheutettua, juodaan liikaa kahvia ja alkoholijuomia, jotka sekottavat normaalin unirytmin.

Vierailija

Kerroppas mulle kuinka kahvia juomaton, täysin raitis ihminen saa unen, jos on esim .
kroonisia kipuja?(en aja autoa).
Kaikki neuvot tervetulleita! ;D
"Nuijanukutusko?"

Vierailija

Lainaus:

Kerroppas mulle kuinka kahvia juomaton, täysin raitis ihminen saa unen, jos on esim .
kroonisia kipuja?(en aja autoa).
Kaikki neuvot tervetulleita! ;D
"Nuijanukutusko?"

Tarviiko olla "täysin raitis" - minäkin esimerkiksi saan hienosti unenpäästä kiinni kun "tissuttelen" illalla kotioloissa
pullon punaviintä esim. Blue n.. ai niin eihän täällä saanut mainostaa ( niin ja osta se pullo naapurikylän kaupasta eipähän kukaan tiedä että olet luopunu raittiudestasi).
Pieni alkoholimäärä vie kipuja ja tuo unen, ainakin minulle, parin tunnin kuluessa mutta tarvii kyllä olla huolellinen jos tarvii autoa seuraavana päivänä!
Tässä minun neuvo kun kerran pyysit kaikenlaisia neuvoja!
:D :D :D (= Heko - heko - heko!)

Hannah2
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Käytän hyvin harvoin nukahtamislääkettä. Annostus sopivin n 3 mg. Siltikin seuraavana päivänä olo on kuin
"heinämiehen". Uskon vahvasti, että promilleja on ihan normaalin annostuksenkin jäljeltä. Vaikka se lienee henkilökohtainen vaikutus.
En omista enää ajokorttia, ja ajaessa se ei varmaan niin tunnu, mutta jalan kulkiessa huojuva olo on merkittävä.
Olenkin aina ihmetellyt, kun joku ystävä valittelee huimaustaan, muttei usko nukahtamislääkkeen olevan osaksi syynä siihen. Mitenkä sitä sanotaankaan:Hyvä renki mutta huono isäntä.

Vierailija

[quote]
Ihminen ei tarvitse mitään unilääkkeitä. Ne sekoittavat vain oikean unirytmin. Valvotut yöt ei ole vaarallisia. Niiden jälkeen kyllä uni jossakin vaiheessa alkaa maittaa. Kärsivällisyys siis palkitaan. Unettomuus on usein itseaiheutettua, juodaan liikaa kahvia ja alkoholijuomia, jotka sekottavat normaalin unirytmin.

Kuule, ei asia noin yksioikoinen ole!
Jos on vaikka vahva ahdistustila tmv.eikä pysty nukkumaan kunnolla viikkokausiin, niin
kyllä unilääkkeet tai nukahtamislääkkeet ovat paikallaan. Ja jos on niin kovat kivut, että
kipulääleiden lisäksi on otettava uniläkkeitä, jotta ei yöllä tarvitse herätä kipuihin.
Nukkuminen on erittäin tärkeä, mieluummin unilääkkeiden kanssa, kuin että kärvistelee yksistään
kipulääkkeiden kanssa. jos niitäkään ei enempää voi ottaa.

Vierailija

Piikkimatto on auttanut minun uniongelmissani.
Suosittelen lämpimästi.
endorfiinituotantoon vaikuttava, rentouttava.

Vierailija

Mieluummin piikkimatto kuin alkoholi.
Yömyssy käy maksan päälle, etenkin jos on jotain
lääkkeitä käytössä, kuten monella ikääntyvällä on.

Vierailija

Annos viiniä 12 cl ei vielä maksaa vaurioita. Huomattavasti parempi vaihtoehto kuin uni-,/nukahtamislääkkeet. Unilääkkeet ei paranna särkytiloja, niihin on omat rohtonsa ilman kolmioita.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat