Lääkkeiden sivuvaikutukset

Vierailija

ovat joskus pahempia kuin itse sairaus, johon ko. lääke on määrätty.
Lääkärit eivät ainakaan minulle ole sivuvaikutuksista kertoneet mitään.
Päinvastoin määränneet ilmestyneisiin sivuoireisiin uusia lääkkeitä!

Olen hyvin tuohtunut kun olen tajunnut, että minulle määrätyt lääkkeet voivat invalisoida minua.
Kyllä lääkärin pitäisi informoida paremmin potilasta lääkkeistä!

Hiukset nousi pystyyn kun luin vertaisryhmässä vastaavanlaisista kokemuksista,
joissa eräs lääke oli vaurioittanut keuhkoja.
Nyt sitten potilaalla on hengenahdistusta ja liikkuminen senkin
takia vähenee,vaikka määrätyn lääkkkeen piti sammuttaa reumaoireita =parantaa liikuntakykyä.
Minullakin oli ko. lääke käytössä mutta itse lopetin sen sivuoireiden vuoksi-
lääkäri ei tykännyt .....
En luota lääkäreihin yhtään, ja ilmeistä on että lääkkeitten tuoma kemikalikuorma on
muittenkin elimistölle haitallista.
Valitettavasti olen niin vähävarainen etten voi turvautua kalliisiin yksityislääkäreihin.

Kommentit (13)

Vierailija

Moni lääkäri ei ole "ajan tasalla" lääkkeitten suhteen.
Ruokaankin saa lisätä kaikenlaista, mikä parantaa sen ulkonäköä.

Ystävälläni on monikemikaaliyliherkkyys, joka rajoittaa hänen elämäänsä kovasti.
Muitten ihmisten käyttämät tuoksutteet voivat saada hänen elimistönsä reagoimaan niin, että
häneltä menee ääni ja tulee hengenahdistusta.Ei uskalla elokuviin, ei tetteriin, ei konsertteihin,
yleensä paikkoihin joissa on paljon ihmisiä-koska partavesi tai parfyymi saa hengen loppumaan.
Tuttua varmaan monelle astmaatikollekin?Ruoka tehtävä itse, välttyy lisäaineilta.
Jopa margariini oli sopimaton.
Lääkärin luvalla syö voita ja oliiviöljyä ;)

Monissa lääkkeissä käytetään väriaineita, jotka voivatkin aikaansaada joillekin allergisia
reaktioita.Ja karkeissa....
Aika myrkkyjä täynnä tämä nykyinen elämämme!

Vierailija

On aina ikävää kun sairastetaan, olipa sairaus sitten minkälainen tahansa. Jokainen odottaa saavansa vaivaan apua ja helpotusta.
Yleensä apteekissa kerrotaan lääkkeiden sivuvaikutuksista sekä myöskin lääkepakkauksen kyljessä (mukana tulevassa esitteessä) on kerrottu lääkkeestä ja siitä havaituista sivuoireista. Totta on myös sekin, että niitä mahdollisia sivuvaikutuksia on lueteltu niissä yleensä niin paljon, ettei mieli tekisi edes lääkettä ottaa siinä pelossa, että saa jonkun inhan sivuoireen ja varsinainen vaiva vielä kenties hoitumatta.
Aina kun puhutaan lääkkeistä on olemassa riski että ne saattavat vaikuttaa elimistössä myös ei toivotulla tavalla.
On myös muistettava, että luontaistuotteetkaan eivät välttämättä ole turvallisia (niistä ei ole edes vastaavia listauksia tehty kuin lääkkeistä). Tiedän henkilön joka oli syönyt erilaisia luontaistuotteita ja menetti maksansa. Aineet olivat kertyneet maksaan ja maksa viimeisellä menetti toimintakykynsä.
Kannattaa siis syödä niin lääkkeitä kuin luontaistuotteita harkiten ja samalla kun käy lääkärissä täytyisi myös itse muistaa mainita mahdollisista muista lääkkeistä yms. joita käyttää.
Itse luotan kyllä kuitenkin enempi lääkkeisiin ja lääkärin arviointiin asioista.

Vierailija

Monet lääkärit ovat vastuuntuntoisia ja lukevat alaansa kuuluvia tieteellisiä
tutkimuksista kertovia artikkeleita.
Toiset eivät niin tee.

On onnenkauppaa, kumpaan ryhmään kuuluvan lääkärin saa hoitamaan....
- lääkeyrityksiin sitoutuneet lääkärit on informoitu lääketehtaiden taholta .
-lääketeollisuuden omat kliiniset tulokset esitetään mahdollisimman hyvässä valossa,
ja jätetään "ei toivotut tulokset" pois raportista.....

Lähes kaikkia lääkkeettömiä hoitoja leimataan usein "uskomushoidoiksi"
Olihan akupunktiokin aikanaan Suomessakin leimattu ihan "huuhaaksi"
Paljon sitä huuhaatakin markkinoilta löytyy, häikäilemättömät ihmiset rahastavat toisten
kivuilla ja sairauksilla.

Potilasparka saa joskus kuulla lääkäriltään, että "vika on korvien välissä",
vaikkei niin olisikaan...
"Muut hoidot" ja tiedot joutuu etsimään "kiven alta".
Ravinnon vaikutuksesta terveyteen ja sairauksiin lääkäritkin ovat keskenään erimielisiä....
Ketä uskoa ja keneen voi luottaa?

Vierailija
pikku puutarhuri

On aina ikävää kun sairastetaan, olipa sairaus sitten minkälainen tahansa. Jokainen odottaa saavansa vaivaan apua ja helpotusta.
Yleensä apteekissa kerrotaan lääkkeiden sivuvaikutuksista sekä myöskin lääkepakkauksen kyljessä (mukana tulevassa esitteessä) on kerrottu lääkkeestä ja siitä havaituista sivuoireista. Totta on myös sekin, että niitä mahdollisia sivuvaikutuksia on lueteltu niissä yleensä niin paljon, ettei mieli tekisi edes lääkettä ottaa siinä pelossa, että saa jonkun inhan sivuoireen ja varsinainen vaiva vielä kenties hoitumatta.
Aina kun puhutaan lääkkeistä on olemassa riski että ne saattavat vaikuttaa elimistössä myös ei toivotulla tavalla.
On myös muistettava, että luontaistuotteetkaan eivät välttämättä ole turvallisia (niistä ei ole edes vastaavia listauksia tehty kuin lääkkeistä). Tiedän henkilön joka oli syönyt erilaisia luontaistuotteita ja menetti maksansa. Aineet olivat kertyneet maksaan ja maksa viimeisellä menetti toimintakykynsä.
Kannattaa siis syödä niin lääkkeitä kuin luontaistuotteita harkiten ja samalla kun käy lääkärissä täytyisi myös itse muistaa mainita mahdollisista muista lääkkeistä yms. joita käyttää.
Itse luotan kyllä kuitenkin enempi lääkkeisiin ja lääkärin arviointiin asioista.

Olen pikkupuutarhurin kanssa samoilla linjoilla lääkärin ammattitaitoisen arvioinnin ja luontaistuotteiden eli ravintolisien "vaarattomuuden" suhteen. Kalaöljylläkin on vaikutuksensa, sillä ennen suureen leikkaukseen menoa pitää käyttö lopettaa kaksi viikkoa aikaisemmin.

Lääkkeistä pidetään sivuvaikutus- ja haittarekisteriä (en muista tarkkaa nimeä) potilaiden hyödyksi. Usein joutuu punnitsemaan lääkehoidon haittoja ja hyötyjä. Lääkkeillä on yhteisvaikutuksia ja siksi pitäisi muistaa kertoa kaikki lääkkeensä ja käyttämänsä ravintolisät.

Viime aikojen lääkekeskustelussa on ollut vauhkoontumisen oireita. Taustalla tuntuu olevan pelko lääkäreitten ja lääketehtaitten salaliitosta ja pelosta että joku nyt rikastuu minun kustannuksellani. Onhan aina mahdollisuus jättää kaikki lääkkeet pois ja katsoa mitä tapahtuu! Eletään kuin 150 vuotta sitten, lyhyesti ja lääkkeittä! :D

Vierailija

Olisi toivottavaa,että tietonsa päivittäviä
lääkäreitä olisi jokaisessa terveyskeskuksassa... ;)

Vierailija

Kahden diabeteslääkkeen on todettu lisäävän sydäninfarktiriskiä.
Myynti lopetetaan ensi maanantaina.
Tieto riskistä ollut jo kauan.
Miksiköhän myynti lopetetaan vasta nyt?
Monikohan on saanut infarktin?
Käyttäjiä 15 000.
Lisätietoja apteekista.

Vierailija

Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea
kehottaa Avandiaa ja Avandametia käyttäneitä potilaita ottamaan mahdollisimman pian
yhteyttä omaan lääkäriinsä lääkkeen vaihtoa varten.
Omin päin lääkitystä ei pitäisi keskeyttää.
Euroopan lääkevirasto suositteli jo syyskuussa ko.lääkkeitten
myyntiluvan peruuttamista......
Tiedot eilisestä Hesarista.
En todellakaan koe oloani potilaana turvalliseksi, kun pitää tälläiset tiedot lehdestä lukea "jälkijunassa"
ja ajanvaraus lääkäriin on jo aikaisemminkin takkuillut!

Vierailija

Lääkkeitä testataan hyvin paljon ennen kuin ne lasketaan markkinoille. Jos halutaan pidemmällä aikavälillä kartoittaa lääkkeen vaikutukset niin sehän tarkoittaisi käytännössä sitä, että lääkettä pitäisi testata 10-20 vuotta ennen markkinoille laskemista. Ja moniko taasen odottaa hyvinkin epätoivoisena pientäkin oljenkortta sairautensa hoitamiseksi? Jos testejä halutaan pidemmiksi (varmemmiksi) saattaa olla, että siinä ajassa kuolee hyvin suuri osa ihmisiä hoidon puutteeseen. Valita siis tästä se kultainen keskitie, joka on se oikea!

Vierailija

"Lääkkeet ovat tietysti tärkeitä, mutta älä tee sellaisia johtopäätöksiä,
että mahassa sulattelemasi pilleri olisi välttämättä sen tehokkaampi kuin
mielessäsi sulattelemasi parantava ajatus."

- Norman Vincent Peale -

"Pidä varasi kun luet lääkärinkirjoja. Voit kuolla painovirheeseen."

- Mark Twain -

Vierailija

Lainaus:

- Norman Vincent Peale -

- Mark Twain -

Kiitos lähettäjälle!
Teen itselleni "kollaasia" seinälle, ja nämä ajatelmat tulevat olemaan siinä.
Olen viime päivinä tuskaillut omaa "lääkeviidakkoni" vuoksi...
Taidanpa lukea taas Mark Twainia, mukavia kirjoja :)

Vieläkin ;Kiitos aamun hörönaurusta, nyt on mukava jatkaa eteenpäin! :D

Vierailija

Lainaus:

- Norman Vincent Peale -

- Mark Twain -

Hienoja ajatuksia.

Minusta tuntuu hiukan oudelle ja vastuuttomalle nämä syytökset lääkkeitä ja niitä määränneitä lääkäreitä kohtaan.
Jokainen ihminen on omista valinnoistaan vastuussa.
Onhan se valintakysymys haluaako pois vaivan itseltään vai lääkkeen mahdollisesti tuoman sivuvaikutuksen.

Eihän lääkäri väkisin työnnä kenenkään suuhun yhtään pilleriä.
Ihan itse ne sinne laitetaan.

Miten voi selittää sen, että sama lääke auttaa toista ihmistä ilman sivuvaikutuksia ja toiselle taas saattaa tulla jos jotain ongelmaa.
Tuskin se on lääkärin tai lääkkeen syy yksinomaan.

Ihmisinä olemme yksilöitä ja erilaisen taustan omaavia.
Mikä osuus on perimällä ja omilla elintavoillamme lääkkeen vaikutuksiin.

Joillekkin ihmisille ja nykyiseen elämäntapaan tuntuu kuuluvan syyttää muita omista ongelmista ja vaivoista.
Näinkö me ohjaamme ja kasvatamme lapsiamme tässä yhteiskunnassa.

Vierailija

Ei varmaan ole lohduttavaa aatella että Talidomi auttoi joitakin ihmisiä,
kun ajattelee mitä muuta se teki.

Jos Euroopan lääkevirasto suositteli vaarallisten lääkkeitten myynnin lopettamista jo syyskuussa,
miksi meillä tehdään niin vasta ensi viikolla?
Mistä johtuu viive?
Ovatko vaarallisen lääkkeen käyttäjät informoituja asiasta?

Joo, oma syy jos saa infarktin?
Kuinka voi pysyä tiedon tasalla jos lääkintäviraston suosituksetkin toteutuu
näin hitaasti?
Sydäninfarkti sivuvaikutuksena on jo ihan liikaa diabeteslääkkeeltä!
Oma syy ja valinta, ;voi itku!

Vierailija

Haluaako pitää diabeteksen vaivat -vai lääkkeen aiheuttaman infarktin, johon kuolee..
Siinäpä valinnanvaraa kerrakseen!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat