Mitä tekisit joulun aikaan Helsingissä?

Vierailija

Teemme Haaga-Helian ammattikorkeakoulussa projektia seniorimatkailusta. Pyrimme kartoittamaan seniorien kiinnostuksen kohteita pääkaupunkiseudun tarjonnasta. Tarkoituksena olisi tarjota syksylle 2010 erilaisia palvelupaketteja senioriryhmille.

Arvostamme kaikkia vastauksia. Seuraamme keskustelua tässä viestiketjussa.

Terveisin

Eeva ja Jenni

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Mitä Helsingissä
- joku kertoi käyneensä tutustumassa Latokartanon uuteen palvelutaloon Viikin kirkon vieressä.
- Pääseekö tutustumaan senioritalo Loppukiriin Arabianrantaan?
- Mikä se kaapelitehdas on?
- Helsingin naispatsaat - uusin jossain Eirassa?
- Tuomaan markkinat - joulumarkkinat Vanhalla - Naisten messut
- Yrjönkadun uimahalli - sen palvelut, saunat, snapsit ja suolanen pala
- museot: Urheilumuseo, Didrichsenin taidemuseo ja Villa Gyllenberg, Taidekoti Kirpilä
- joulukonsertit

Vierailija

Ensin ottaisin selvää,millaisia joulun-ajan tapahtumia Helsingissä on.
Minua kiinnostaa musiikilliset tapahtumat,ei kovin vakavia ohjelmia,tahtoisin osallistua joihinkin pikkupuuhasteluihin,missä sitten syötäisiin ja laulettaisiin.
Tahtoisin käydä kuuntelemassa kauniita joululauluja ja joulu-aamun kirkko olisi myös hyvä kuulua ohjelmaan.
Sään niin salliessa olisi hyvä sulatella niitä jouluruokia jollakin ohjatulla ulko-ilma tapahtumalla.
Eiköhän tälläisiä "joulu-paketteja" paljon tehdäkin.

Vierailija

Minä puolestani pysyisin Helsingistä mahdollisimman kaukana jouluaikana!
Mielelläni vuokraisin mökin Lapista ja pysyisin siellä kunnes
jouluhysteria on mennyt ohi ja aletaan kaupoissa alennusmyynnit;
paras tapahtuma joulun aikoihin on Alet jotka alkaa heti sen jälkeen.

Silloin saa puolta halvemmalla tavaraa kuin joulua ennen :)
Kinkkua ja muuta "jouluruokaa" ostelenkin kassitolkulla joulun jälkeen ;D
Ja torttutaikinoita ja luumumarmeladia,nam!

Vierailija

Lainaus:

Ensin ottaisin selvää,millaisia joulun-ajan tapahtumia Helsingissä on.
Minua kiinnostaa musiikilliset tapahtumat,ei kovin vakavia ohjelmia,tahtoisin osallistua joihinkin pikkupuuhasteluihin,missä sitten syötäisiin ja laulettaisiin.
Tahtoisin käydä kuuntelemassa kauniita joululauluja ja joulu-aamun kirkko olisi myös hyvä kuulua ohjelmaan.
Sään niin salliessa olisi hyvä sulatella niitä jouluruokia jollakin ohjatulla ulko-ilma tapahtumalla.
Eiköhän tälläisiä "joulu-paketteja" paljon tehdäkin.

Osallistukaa Hurstin järjestämään Köyhien joulu -tapahtumaan Hakaniemen torille. Eiköhän siinä olisi ulkoilmatapahtumaa riittämiin.

Vierailija

Minä olen joka vuosi rahallisesti auttanut köyhiä,sen lisäksi olen tehnyt tavaralahjoituksia.Kaikki kunnia Hurstille ja muillekin auttajille,mutta kyllä minä haluan nauttia joulusta ilman,että heti on joku muka tietävinään mitä minun pitäisi tehdä.Kirjoitin tämän osion kolmannen tekstin.

Vierailija

Ihmisestä itsestään se on kiinni,onko joulu pelkkää hulinaa vai rauhaa,tai jotain siitä väliltä.Minä pidän rauhallisesta wanhan ajan joulusta ja pystyn sen viettämään kaupungissakin.
Käyn monissa joulumyyjäisissä ja ostan lahjat,sen mitä ostan ,erilaisilta yhdistyksiltä,tavarataloihin en viitsi ennen joulua edes mennä.
Jos sää sallii,niin hiihdän tai käyn hallissa yleisöluistelussa,tai kävelen muuten vaan.
Nämä kaikki pystyy tekemään Helsingissä,sekä Inarissa,se on vaan itsestä kiinni,teetkö ne rennosti nauttien,vai pinna kireällä.

Vierailija

Olen ymmärtänyt että moni vähävarainen ihminen antaa lahjaksi omaa aikaansa ,
ja osallistuu vapaaehtoistyöhön, niinkuin esim .Hurstin tapahtumaan.
Kellä on rahaa, antaa sitä, kauppiaat antavat tavaralahjoituksia,toiset kokkaavat/tiskaavat/
tekevät järjestelytöitä...
Itse osallistuin samankaltaiseen vapaaehtoistyöhön monta kuukautta.Nyt ei polvet kestä enää
niin osallistun muilla tavoilla.
Jokainen voi osallistua omassa lähipiirissään ja arjessaan....
Jo hymy vastaantulijalle on lahja joka piristää pitkään :D

Vierailija

Otsikko taitaa johtaa harhaan. Kyse on kiinnostuksen kohteista pääkaupunkiseudun tarjonnasta syksyllä 2010.
Ovatko paketit tarjolla esim. Turkulaisille vai myös Helsinkiläisille?
Tarkoittaako palvelupaketti bussia + opasta? Vai esim. teatteriesitystä, jossa ensin pääsisi tutustumaan näyttämön taakse tai vaikka jos joku näyttelijä ehtisi piipahtamaan ja kertomaan esityksestä?

Vierailija

En voisi kuvitellakkaan joulua Helsingissä.Ainut ehkä näkemisen arvoinen olisi joulukatu.Mutta en viitsi matkata 300km. sitä varten.Kyllä Joulu on maaseudun juhlaa kaikkine höysteineen.Mitä siellä Helsingissä voisikaan olla tarjolla muuta ,kun jotain hotelli paketteja?T.maalais muija

Vierailija

Lainaus:
02.11.2010
Teemme Haaga-Helian ammattikorkeakoulussa projektia seniorimatkailusta. Pyrimme kartoittamaan seniorien kiinnostuksen kohteita pääkaupunkiseudun tarjonnasta. Tarkoituksena olisi tarjota syksylle 2010 erilaisia palvelupaketteja senioriryhmille.

Arvostamme kaikkia vastauksia. Seuraamme keskustelua tässä viestiketjussa.

Terveisin

Eeva ja Jenni

Onkohan nyt liian myöhäinen ajankohta tarjota palvelupaketteja syksyksi ja
jouluksi? Varsinkin, jos puhutaan senioriryhmistä.
Uskoisin, että muualla Suomessa asuvilla senioreilla ei niin kovin suurta
innostusta ole pääkaupunkiseudulle jouluksi lähteä.
Jos johonkin kotoa lähdetään, niin esim. maaseutumatkailu kiinnostaa
enemmän tai sitten etelän lämpöön.

Vierailija

Turhan myöhäistä tälle vuodelle olis tarjota mut kartoitus ensi vuotta ajatellen ok.
Kävisin sellaisissapaikoissa Hesassa, missä eiolisi "joulu-bling-blingiä"
Meikäläisiä varten pitäs kartoittaa ihan omat kohteet?
"Uskonnoton Joulupukin vihaaja"

Vierailija

Nämähän ovat opiskelijoita,jotka ilmeisesti tekevät jonkinlaista opinnäytetyötä,tämän ketjun aloittajat.
Älkää nyt heti lynkatko heitä,vaan antakaa heille neuvoja ja vihjeitä mitä haluaisitte,JOS viettäisitte joulua Helsingissä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat