Osallistu kuvakisaan: Ovikranssit

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Uusi kuvaketju: kuvaa ovikranssisi!

Mielellään itse tehty, mutta naapurin ja ystävänkin askartelema käy. Eikä kranssin tarvitse pelkästään ovessa riippua, myös ikkuna- ym koristeet käyvät.

ET-lehdessä 17 oli muutamia ideoita:

http://www.nettiet.fi/teemat/koti-ja-piha/art2160-Koristele-kransseilla....

Kuvakisa jatkuu joulukuun alkuun asti, jolloin postitan pienen pikkujoululahjan jollekulle ketjuun kuvan lähettäneelle.

Nyt kuvaamaan!

Terveisin
Sari Alho
NettiET:n verkkotoimittaja

Sivut

Kommentit (31)

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tämä on viime jouluksi saatu. Ystäväni teki näitä monta.
Harmi vaan, kun kerrostalossa ei menesty aito luonnon materiaaleista tehty kranssi. Alkoi pian varista.

Vierailija

Vielä en ole ehtinyt tekemään ulko-oveen kranssia, vaan siellä on syksyinen kaupasta ostettu kranssi. Tämän havusydämen askartelin viime vuonna joulun ajaksi ovessa pidettäväksi. Pohjan leikkasin paksusta pahvista. Pahviin kiinnitin pieniä katajanippuja rautalangalla. Lopuksi kiinnitin vielä erilaisia koristeita.

Vierailija

Kaksi vuotta sitten tein oveen havukranssin. Uuden kranssin teko on nytkin suunnitteilla. Tarvikkeet olisi jo valmiina, kunhan vain saisi vielä aikaiseksi...

Vierailija

Tämä kranssi on kestävämpi kuin nuo luonnonmateriaaleista tehdyt. Monen monta vuotta säästelin viinipullojen korkkeja, ja mietein mihin niitä käyttäisin. Vihdoin korkit päätyivät kranssin muotoon. Korkkikranssi on meillä grillikatoksen seinässä.

Vierailija

Joulun alla aina kranssintekokuume iskee!

Havukranssien teko jäänyt viime vuosina vähemmälle.

Vierailija

Tässä osanen makaroni-pähkinä-kaneli-korkki-helmi-.....kranssista.

Liimapyssy on sitten hieno keksintö!

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei kaikki innokkaasti esittelemään omia kranssejaan !

Olen hukannut sen kuvan, mutta kerronpa kuitenkin:

Siskollani oli ovikranssi talon kakkos ovessa, maalla,
niin keväällä joku pieni lintu teki siihen pesänsä.
Siinä kasvatti poikaset elämään.

Perhe kulki pitkään paraatiovesta, jottei linnut häiriintyisi.
Kuvan oli kuitenkin saaneet ottettua !

Vierailija
kmsu

Vielä en ole ehtinyt tekemään ulko-oveen kranssia, vaan siellä on syksyinen kaupasta ostettu kranssi. Tämän havusydämen askartelin viime vuonna joulun ajaksi ovessa pidettäväksi. Pohjan leikkasin paksusta pahvista. Pahviin kiinnitin pieniä katajanippuja rautalangalla. Lopuksi kiinnitin vielä erilaisia koristeita.

Tästä kuvasta välittyy joulun ja koko elämän tärkeimmät asiat: rakkaus, lämpö ja välittäminen.

Vierailija
Kissala

Kaunis, kaunis!
Onko itse kranssi tehty lepän urvuista vai mistä?

Vierailija

Tässäpä se on pajusta ja kannukan varsista kiepautettu kranssi, johon lisäsin sammalta ja muuta pientä lisuketta, että langasta tehtyjen punatulkkujen olisi siinä kotoista istuskella.

Vierailija
emmastiina

Kissala

Kaunis, kaunis!
Onko itse kranssi tehty lepän urvuista vai mistä?

Nyt on tunnustettava,etten tiedä!
Olin viime syksynä ostamassa kranssipohjia kaupungilla ja törmäsin kirppiksellä tähän pohjaan.
Koristelutkaan eivät olleet oikein mieleisiä. (sain pitkiä katseita jonossa, tuoko on 3 eken arvoinen ; ) )
Oli pahasti ränsistyt ja siirtelin noita käpysiä paikasta toiseen.
Koristukset on tiimari-tavaraa. Sääli, ettei ole kaupoissa tarjolla oikein muita kuin muovienkeleitä!
PS: Kaupan uudet valmispohjat ovat kyllä kalliimpia kuin tämä jonkun värkkäämä (tai valmiina hankkimaa) pohja minulle kustansi.

Vierailija

Täällä on niin kauniita ovikransseja että.
Laitampa tänne paperikuvasta skaannaamani ovikranssin kuvan.
Hieman tumma tästä tuli.
2004 syksyllä oli kovat myrskyt joka aikaan sai sen että pihamme isosta riippakoivusta putoili pitkiä taipuisia oksia valtavasti.
Keräsin kerran niitä pois ja miten ollakaan satuin kiertämään niitä mutkalle pitkiä kun olivat.
Sain oitis ahaa elämyksen ja ajattelin että teempä näistä ovikransseja joita sitten valmistinkin muutamia.
Tähän laitoin muovisia punaisia marjoja tertun kullanvärisen ruusukkeen ja kullanvärisiä marjoja.
Joihinkin laitoin tuohon silmukan päälle punatulkun ja muuta sellaista mitä olin vuosien saatossa kukkaistutuksistani talteen ottanut.
En jaksanut selata lukuisia kuviani lävitse mutta tämän löysin puolentunnin selauksen jälkeen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat