Kommentit (5)

Vierailija

Pidän sokeria ja kaikkia nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja
epäterveellisinä.
Niin diabeetikoille kuin vielä toistaiseksi terveillekin.
Tästähän onkin keskusteltu ,paljonkin, viime aikoina,
ja lääkärit ovat keskenään eri mieltä...... ;)

Oma kroppani kertoo minulle että minä voin paremmin ilman
nopeita hiilihydraatteja.Toisten kroppa voi sanoa muuta??

Vierailija

Lainaus:

Pidän sokeria ja kaikkia nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja
epäterveellisinä.
Niin diabeetikoille kuin vielä toistaiseksi terveillekin.
Tästähän onkin keskusteltu ,paljonkin, viime aikoina,
ja lääkärit ovat keskenään eri mieltä...... ;)

En tiedä ensimmäistäkään lääkäriä, joka ei varoittelisi sokerien vaaroista. Runsas hiilihydraattitankkaus kerrallaan tiedetään vaaraksi kaikille.
Järkeni sanoo, ettei kannata sirotella sokeria, syödä makeisia tai pullaa ja juoda likööreitä, mutta järkeni antaa minun syödä vähän perunaa silloin tällöin sekä ruisleipää päivittäin. Juhlissa maistuu täytekakkukin. Mielestäni voin syödä kaikkea vähän. Mitään ihmedieettiä en jaksaisi. Tietysti jos sattuisin sairastumaan diabetekseen, joutuisin syynäämään ruokaani tarkasti. Kaikkea vähän -metodilla paino on pysynyt aloillaan ja diabetekset ja korkeat kolesterolit kiertäneet kaukaa. :D

Vierailija

Lainaus:

Sama kokemus on minulla. Olen jättänyt pastan, riisin, perunan ja vaaleat leivät pois ruokavaliostani ja olo on erinomainen, kevyt ja hyvä. Painokin on siinä sivussa pudonnut kolmisen kiloa ja se tuli täysin "pyytämättä ja yllätyksenä".

Vierailija

Tavallinen sokeri on diabeetikolle parempi vaihtoehto, kuin hedelmäsokeri, koska hedelmäsokeri poistuu kehosta hitaammin.:)

Vierailija

Lainaus:

Tavallinen sokeri on diabeetikolle parempi vaihtoehto, kuin hedelmäsokeri, koska hedelmäsokeri poistuu kehosta hitaammin.:)

Risto Laitilan vastaus:
http://www.nettiet.fi/kysy/terveys/art2144-Sokeria-diabeetikolle.html

Äitini sairastui lähes kolmekymmentä vuotta sitten 2tyypin diabetekseen, silloin suositeltiin hedelmäsokerin käyttöä. Nykyään kai katsotaan, että runsas rasvankäyttö on diabeetikollekin vaarallisempaa kuin vähäinen määrä sokeria silloin tällöin nautittuna. Äitini kuoleman jälkeen en ole seurannut tarkasti keskustelua diabeteksen hoidosta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat