Mikä auttaisi "palelukohtauksiin" ?

Vierailija

Verenkierrosta se kait johtuu, mutta välillä on niiiin kylmä,ettei tunnu auttavan mikään....
Pipo päässä, peiton alla, villasukat jalassa, ja silti palentaa....
Sairastan reumaa.Kädet usein kuin jääkalikat, mutta tämä koko kropan kylmyys on tosi kauheaa.
Ei ole omaa saunaa, jonne voisi mennä lämmittelemään.
"Jääkalikka"

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Tuo paleleminen on tosi kurjaa, kai se huonosta verenkierrosta johtunee, kokemusta moisesta palelemisesta on
Eikös lämpötyyny ole hyvä lämmittäjä, sitä meillä ahkerasti käytetään talviseen aikaan, väliin ei niin kylmäkään ole, vaan kivaa lukea kirjaa, kun sen pistää pienelle lämmittämään selän alle
Ja sitten on saatavana sellaisia jalan lämmittimiä, saatiin kerran jouluna sellaiset lahjaksi, silläkin on hyvä lämmittää jalkojaan kun väliin niitäkin kylmää
Ennen muistan kun ei ollut noita sähköisiä lämmittimiä, niin laitettiin kauroja tai hiekkaa pusiin, mikä lämmitettiin kuumaksi ja se sit päälle ja peitto tiukasti, kyllä se aikansa sekin piti lämpimänä

Jos ei ole saunaa,niin voishan ottaa oikein lämpimän suihkun ja sit nopeesti vällyjen alle, ettei kerkiä jäähtyä
Kyllä villasukkia minäkin pidän aina talvella sisällä ollessani, nekun lämmittää niin mukavasti, vaikka meilläkin on puulattiat, jotka ei ole niin kylmät kuin esim. muovimatot.

"Toinen vilukissa"

Vierailija

Olen kuulut että chilin syöminen on kuin saisi "sisäisen villapaidan"-
googlappas aiheesta ;)
Kilpirauhasen vajaatoiminta voi myös aiheuttaa viluisuutta, kai sinulta on se tutkittu?

Vierailija

Mahdatko käyttää verenpaine lääkettä?
Itselläni eräs sellainen aiheutti minulle ihan sairasta palelua ja kerran aamuyöstä säikähdinkin todella sillä hengenlähtö oli varmaan hiuskarvan päässä.
Minä otin tuolloin aina kuumaa vettä 5-10 l kanisteriin peiton alle.
Kiedoin kanisterin pyyhkeeseen ettei pinta polttanut.
Sähköistä lämpötyynyä ei ole hyvä käyttää iltasella nukkumaan mennessä sillä on näet epäedullisia vaikutuksia mikäli sattuu nukkumaan ja tyyny jää pidemmäksi aikaa päälle.
Sähkötyyny valvomatta voi myös aiheuttaa vaaratilanteita.
Minulle auttoi kun verenpaine lääkkeeni vaihdettiin.

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tuttavissani on muutama erittäin laiha henkilö,
he ovat aloittaneet avantouinnin, niin eipä enää palele !
Veri kiertää vilkkaasti ja ovat pirteitä.

- Itse olen ollut aina lämminverinen, mutta toki pidän
villasukkia näin kotona hipsutellessani.

- Tietysti joku lääkitys voi aiheuttaa viluisuutta. ?
Ikäkin voi tehdä vilukohtauksia. Vaihdevuosina hikoillaan

ja vanhempana palellaan.....

Liikunta ja jumppa ihan sisällä saattaisi auttaa....

* * Vaikee sanoo näin kesken koulutuksen...........

Vierailija

Mieheni eläessä nukuimme "lusikka-asennossa"- vaikkemme enää intiimejä harrastaneetkaan.
Niin oli huomattavasti lämpöisempi nukkua, saman peiton alla.

Nukkumaan käydessä hän tarkisti aina:
-Onko varmasti villasukat jalassa?
Kauhea oli parkaisu kerran kun sukattomat,
kylmät jalkani laitoin hänen jalkojaan vasten...... :)

Vierailija

Lainaus:

Verenkierrosta se kait johtuu, mutta välillä on niiiin kylmä,ettei tunnu auttavan mikään....
Sairastan reumaa.Kädet usein kuin jääkalikat, mutta tämä koko kropan kylmyys on tosi kauheaa.
"Jääkalikka"

Hypi vaikka paikallaa, nostele jalkoja tiuhaan ja huido käsillä, kyllä pian tulee jopa hiki. Kylmä laiskan maatessa, on vanha sanonta.

Vierailija

Lainaus:

"Jääkalikka"

Vaihdevuodet ei ainoastaan hikoiluta, niihin kuuluu myös ajoittaiset vilun puuskat.

Vierailija

Lainaus:

Kun viluttaa, kuuma rommitoti on silloin paikallaan.

Luin ensin väärin tuon oireen mutta rommitoti auttaa varmasti molempiin vaivoihin!

Vierailija

Heippa palelijat!Hyvin on yleinen vaiva.En tiedä verenpaine lääkityksestä tai muusta.Palelee käyttää tai ei.Mutta etenkin illalla ja joku viisas sanoi,että liittyy hormooni toimintaan.Ei nuoremmilla tunnu vaivaa olevan.
Mutta eipä viime kesänä vaivannut minuakaan...

Vierailija

Mua on kanssa paleltanut jo useampana peräkkäisenä iltana. Kaikki on ihan normaalia, kunnes menen pitkäkseni sänkyyn. Sitten alkaa palelu ensin varpaista ja siirtyy ylemmäksi ja lopuksi käsiin ja koko kehoon. Peittojen lisääminen ei auta ja uni ei luonnollisesti tule tässä tilassa. Kestää 2 tuntia ja sitten alkaa normalisoitumaan. Olen aloittanut Aurorix-mielialalääkkeen hiljattain. Tosin muistan samanlaista palelua kokeneeni jo viime syystalvena, jolloin ei lääkitystä ollut vielä. Kilppariarvoja on testattu silloin tällöin, mutta aina olleet normaalit.

Vierailija

Ikä tekee tehtävänsä. Tuo paleleminen liittyy myös vanhenemiseen, kun sydän ei pumppaa yhtä mallikkaasti kuin nuorena, niin paikallaan ollessa alkaa palella. Ikäihmiset liikkuvat myös niukanlaisesti, joten verenkiertoelimistö ei pysy vireessä, vaan passiivisen elämän myötä passivoituu sekin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat