Mitä kuuluu isänpäivän viettoon?

Vierailija

Minä eronneena en siis vietä millään muotoa tätä päivää.Tosin muistelen omaa isääni ja kaipauskin putkahtaa pintaan.Vaikka hänen kuolemastaan on jo aikaa.Tasaarvon nimissä kuitenkin hyvä päivä.Ehkäpä isät jäävät vähälle huomiolle yleensä.Isoisät tietysti ovat arvo sinänsä,heillä on jälkipolville arvo arvaamaton.HYVÄÄ ISÄNPÄIVÄÄ!

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Isänpäivän viettoon kuuluu kynttilöiden vienti omien jo edesmeiden isien haudoille. Lapsenlapset ovat toisella haudalla mukana .
Isänpäivää vietetään toisen lapsen perheen kanssa vuorotellen mummolassa tai heidän luonaan .Toinen lapsi asuu kaukomailla joten skypessä tavataan ja kuullaan onnittelu laulut .
Joskus käydään "ulkona" syömässä ja joskus syödään kotona .Kortit ovat persoonallisia ja "omatekemät" runot ovat hellyttäviä.
Isät saavatn saman arvostuksen kyllä kuin äiditkin päivänään.

Vierailija

Jokainen kokee asiat omalla laillaan,niin pitääkin.
Meidän lapsilla on isä ja minä olen hänen eukkonsa;).
Itse isä löi pisteen pöytään sanomalla,"kaupallisuus riittää",
hän ei halua missän nimessä isänpäivän viettoa,miksi silloin "kiusata"miestä.
Kahvit ja pullat juodaan ja syödään,mutta niin me teemme joka päivä muutenkin.
Onnea ja iloa joka päivälle hän toivoo mieluimmin.

Vierailija

Se on virallinen liputuspäivä.
Saapas nähdä, tuleeko huoltoyhtiön työntekijä sen tekemään, vai vetääkö joku vanhus sen?
Viime kerrallakin "unohtivat".Siis virallisen liputuspäivän...
Kaikenmaailman palveluista mekin joudutaan maksamaan, mutta ei niitä saada.
Sehän on kyllä "maan tapa"?

Vierailija

Isänpäivän vietto rantautui meille Yhdysvalloista v.1970, mutta vasta v.1987 yliopisto katsoi päivän niin vakiintuneeksi että se merkittiin kalenteriin ja myös liputuspäiväksi. Suomessa, Islannissa, Norjassa, Virossa päivää vietetään marraskuun toisena sunnuntaina, muualla muuna aikana (enimmäkseen kesällä). Tasa-arvon nimissä päivän pitäisi olla isäinpäivä tai isienpäivä kuten äitienpäivä, mutta kielitoimiston mukaan isänpäivä yksikössä kuulostaa parhaalta.(Wikipedia)

Vierailija

Hei,
Olen samoilla linjoilla kuin Usvalintunen, meillä kuunnellaan isänpäivän viettäjän toiveita. Ei lahjoja, eikä muuta tilpehööriä. Kakun tein kuitenkin ja tuntui tuo kelpaavan jokaiselle. Vietämme mukavaa ja leppoisaa päivää ulkoilun merkeissä.
Oman isäni haudalle vien kynttilän, sillä haluan häntä tänään ajatella.

Vierailija

Kävellään lähikauppaan ostamaan kahvia.
Seurakuntavaaleihin ei mennä kun sinne on niin pitkä matka :(
Normisunnuntai,harmaata.

Vierailija

Ihan tippa tulee silmään, kun sivusta seuraan nuorten kohellusta.
4-vuotias on tehnyt päiväkodissa isänpäivälahjan.
Nuori isä on lähtenyt pois yhteisestä kodista.

Lokakuussa oli jo uusi Ihastus.
Nyt marraskuussa näkyy olevan fb:n mukaan vuorossa uusi Rakkaus-uusi kasvo taas...
Pikkupoika kaipailee isäänsä, mutta hänellä on niin kiire uusien Rakkauksien kanssa, ettei ole yli kuukauteen ehtinyt poikaansa tapaamaan....
Tälläistä isänmallia näyttää nykyaikainen nuori mies, joka on imenyt moraalioppinsa tv-elokuvista.
Pikkupoikaa käy niin sääliksi.....

Vierailija

Monikohan eronnut isä on lastensa tavoitettavissa edes isänpäivänä?
On niin kiire juosta uusien hameenhelmojen perässä, ettei ole aikaa edes omille lapsille.
Julkkiksista otetaan mallia...
Ja lapset ikävöivät isäänsä ymmärtämättä, miksi joku uusi nainen on tärkeämpi kuin hän.
Isänpäivänäkin.

Vierailija

...eipä ole meilläkään vietetty isäinpäivää... ku ei isä edes välitä lapsistaan! No nyt olen yksin eikä tarvi ketään muistella, edes hautoja en palvo! Muistot on mielissä... joita voi kaivella tarvittaessa. Joskus kun lapset oli pieniä ja koulussa tekivät Isänpäiväkortteja - kenelle? onneksi sain puhuttuu ettei ole pakko tehdä, jos ei haluu...
Nyt on pojilla omat lapset ja heillä omat perinteet.. miniän myötä tulleet. Jokainen elää tavallaan, tuleva joulukaan ei houkuttele... Elän elämää ilman kalenterien tuomaa paineita!

Vierailija

Jos opettaja ei ymmärrä ,että ko.lapsi voi tehdä kortin vaikka ukille tai mummille ,niin ei se ole perheen vika,eikä lapsen trauma.
Uskon ,että nykyajan nuoret opettajat ovat hieman valistuneempia kuin luullaan,heillä on omat aivot,joilla ajattelevat.
Kyllä riittää korttien teko kohteita.Vaikka vanhainkodin sedälle jolla ei ole yhtään sukulaista elossa.
Montako lasta tunnet,jolla ei olisi mahdollista tehdä korttia miespuoliselle henkilölle?
Isänmalli ei ole aina se paras miehen malli,kuten jo edellisistä kirjoituksista voi lukea.
Orpojakin on olemassa,ilman isää olevia,ja niitä,jotka eivät tunne isäänsä.Kenelle he sen kummemmin kortin tekevät?
Onko pakko aina osoitella.Ärsyttää.
Isänpäivä on kaikenlisäksi kaupallinen *töötti-päivä*.Bisnes-juttu.
Huom.Tämä on vain minun ajatukseni.
Meillä on isä ja lapset ja kakku,jonka isä tekee muutenkin kuin tänä nimenomaisena päivänä,tarrata voi taas johonkin erilaisuuteen.Ole hyvä vain.

Vierailija

Onkohan olemassa jo mitään "Lähimmäisen päivää"
tai "Kaveripäivää"?

Tänään on sitten muuten "Maailman Diabetespäivä",huomasin ;)

Vierailija

Niin,tasa-arvon vuoksi voisi viettää vaikkapa "Isättömien päivää" tänään?
Kyllä välillä on kiusallista kun on näitä kaikenmaailman "päiviä" joita pitäisi viettää....

Minulla on "Hilman päivät" menossa...Toivottavasti pian loppuvat, ettei tartte talvella kärsiä
hikoilupuuskista, on sekin aika huomiota herättävää seurassa ... ;D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat