Kirppis on minun tavarataloni

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Kun on aikansa käynyt kirpputoreilla ja kierrätyskeskuksissa ei enää ostakaan muualta. Silmä kehittyy löytämää hyvät, hinta-laatusuhteiltaan oikein hinnoitellut tavarat. En muista milloin olisin viimeksi ostanut vaatteita kaupasta. Kengät, alusvaateet ja sukat tekevät tietysti poikkeuksen. Mielestäni pukeudun tyylikkäästi ja muodikkaasti. On ilo löytää vaatteita muutamalla eurolla. Viimeisin löytöni oli käyttämätön, aito norjalainen villapaita ja maksaa siitä vaan 3e!

Sivut

Kommentit (23)

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

-- Todella, kirppareilta löytää, kun rauhassa katselee.
Kalusteita olen löytänyt ja joskus jonkun vaatteenkin. Milloin mitäkin on tarvis, käyn ensin katselemassa kirpputoreilta ja kierrätyskeskuksesta.
- Köyhän on pakko ! Elämää ja ajanpatinaa saa ollakin, se on kodikasta !

- Viimeksi ostin; kylpytakin, 2 jouluista kaitaliinaa, tyynyn ja hiuspidikkeen. Koko kassillinen vain 2 euroa. Kaikki tulevat heti käyttöön.

- Muutama vuosi sitten kalustin jälleen itselleni kodin. Huonekaluihin meni alle 100 euroa: Sänky, vuodesohva, pöytä ja tuolit, ns. tv-taso ja muutama siisti mattokin, pari nojatuolia ja sohvapöytä. Olikohan muuta..

Onneksi on noita paikkoja, joista saa hyvää tavaraa ihan edullisesti.

Huutonetistä ostin maaliskuussa koivupuiset; pöydän ja viisi tuolia. Kotiinkuljetuksineen 30 euroa ! Ovat siisti ja kunnolliset = vankat.

Vierailija

lainaus:Viimeisin löytöni oli käyttämätön, aito norjalainen villapaita ja maksaa siitä vaan 3e!

Tuossa ei todellakaan ole hinta/laatusuhde kohdallaan. Se on alihinnoiteltu.

Vierailija

Myyjä ei pitänyt sitä arvokkaampana;hinta kohdallaan.
Hyvä ettei ollut laittanut muualle, nyt sai ostaja tarpeeseensa lämpimän vaatteen! ;)

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Mulla on ollut käytössä jo pari vuotta ns. "merkkituote": käsilaukku,
joka maksoi 50 centtiä SPR:n kirppiksellä. Kätevä kaikkine lokeroineen !
Sopii mun tyyliini, kun kuskaan "kaikkea" mukana.

Nyt mulla on autoon pakattuna lähtevää tavaraa.
Menen viemään, kunhan kirppis aukeaa.

Eihän kirppiksillä ole tarkoitus kiskoa viimeistä hintaa.
Jos on kallista, niin en osta mitään !

Parempi on myydä vaikka halvemmallakin, kuin heittää roskiin !

Vierailija

Minun maailmassani tavara on ylihinnoiteltu, jos minulla ei ole siihen varaa ;)
Samalla logiikalla alihinnoiteltua tavaraa ei olekaan, heh.
Kirppikset on hyvä tapa kierrättää käyttökelpoista tavaraa.
Vähävaraiset: opiskelijat, kodin perustajat, eläkeläiset;kaikki saavat ostaa tarpeellista tavaraa.
Todella hieno keksintö.

Näin joulun alla moni vie tarpeettomiksi kokemansa tavarat kirppikselle, niin saa tilaa niille tavaroille
jotka saavat jouluna.

Minun huushollissa vaatteet kutistuivat kaapissa , raaskisikohan viedä jo pois.?
On se kumma kun pitää säilyttää "nämä mahtuvat vielä-joskus"-vaatteita sen varalta että laihtuisi :)
"Hamsteriluonne"

Vierailija

Hei Hamsteri! - Nythän on tapana laittaa vaatteita, laukkuja, koruja, kenkiä yhteen pakettiin ja antaa niille könttihinta. Kätevää, sillä joku joka on samaa kokoa kanssasi saa näin uuden vaatevaraston yhdellä kertaa! Suosittelen, saat hetkessä vanhat kutistuneet vaatteet pois silmistä ja turhaan viemästä tilaa kaapissa. Muutama hyvä kuva vauhdittamaan peketin myyntiä ja uskoisin, että onnistut.

Vierailija

Eihän se ole pakko mennä edes kirpputorille, jos ei halua.
Monilla kirppareilla on kyllä mukava meininki, ja olen siellä tutustunut uusiin ihmisiin,
joiden kanssa on mukava jutella ;D

XBrinna
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minunkin mielestä kirpparit mukavia paikkoja ja siellä ei koskaan tarvitse olla yksin. Minulla on aina sellainen tunne kuin olis käynyt paikallisessa kulttuurikeskuksessa. Siellä on niin monen kirjavaa tavaraa ja porukkaa. Ei sieltä ole pakko ostaa mitään jos ei halua. Meidän kaupungissa on hyvin iso kirppis jossa on myös vanhoja jopa antiikkisia huonekalujakin sekä lamppuja.
Itse vien tavaraa, lähinnä niitä kaapissa kutistuneita vaatteita, seurakunnan ja lähetytorin kirppareille, sieltä ne lähtevät tarvitsijoille tuonne rajan taakse, ehkä lastenkoteihin.

Vierailija

Kirpparithan on ihan OK käyn aika usein siellä kattelemassa, vaikka en läheskään aina osta.
Vien sinne omat ja lastenlasten pieneksi jääneet vaatteet , en itse niitä myy , vaan lahjoitan ne sinne
Tuossa taannoin kun vein roskia lavalle, niin sinne oli tuotu tosi paljon ihan hyvän näköistä tavaraa, lie jonkin kuolinpesän tyhjentäneet. Oli monta laatikollista astioitakin. Olisivat vieneet jonnekkin, tai käskeneet jonkun hakemaan se, uskoisin jotta olis ne jollekkin kelvannutkin, mutta nuoret ei halua niitä kai itselleen, ja helpoin tapa on päästä niistä eroon, viedä roskikseen.

Vierailija

Lainaus:

Pitäkää lumppunne.

Kylläpä nyt "jokin" nyppii niin maan perusteellisesti.No huonot päivänsä kullakin.
Jos noin ajattelisivat kaikki,niin kylläpä ilman kierrätystä sontaan hukuttas...että niin, noin ajattelijat!!

Vierailija

Mäkin käyn kirppareilla ja kierrätyskeskuksessa ihastelemassa ja tekemässä heräteostoksia. Kuitenkin yleensä kun tarvisen jotain, hankin sen täältä vaihtamalla: http://www.netcycler.fi/ Eipä tarvitse maksaakaan mitään, koska aina on jotain ylimääräistä itsellä annettavaksi vaihdossa.

Kirppareihin ei voi oikein luottaa, että siellä on just sitä mitä tarttee (paitsi jos tarvitsee jotain tosi tavallista, kuten "mitä tahansa" astioita), joten netin kautta on kivempi hankkia.

Vierailija

Kyllä kirpparit ovat erittäin tarpeellisia. Jos kaikki vain aina hankkisivat uutta niin kävisi muidenkin tavaroiden kohdalla kuten tässä linkissä. http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=68409&c=5 Olen sen kokoinen, että harvoin onnistun löytämään sopivaa vaatetta mutta aivan vasta löysin uutta vastaavan talvitakin hintaan kolme euroa! Olin hyvin tyytyväinen :)

Vierailija

Kiitos linkistä,aionkin näyttää kuvia muoviroskaamisesta tuttavalleni.
Hän väitti,että puuvillakassi on akologisesti yhtä huono vaihtoehto kuin muovikassi ;D

En tiedä, mihin hänen logiikkansa perustuu, mutta mulla on kangaskasseja ja pari tukevaa
kauppakasseja, joita olen käyttänyt jo vuosia;
millainenkohan muovipussikasa olisi kertynyt minun toimestani,jos en
olisi kestokasseja suosinut?
Mahdolliset muovikassitkin olen käyttänyt monen monta kerta...
Roskapussit voi ostaa kaupasta ihan siihen tarkoitukseen.
Jotkut ihmiset ei kertakaikkiaan tajua, ettei maapalloa saa pitää kaatopaikkana.

Evoluutioteorian mukaan ihmisestä muka tulee aina vain viisaampi kehityksen edetessä ajan mittaan?
Linnut ei pasko omaan pesäänsä, mutta ihminen tekee niin, ja pilaa hengitysilman ja juomaveden.
Onko se viisautta ja kehittymistä, kysyn vaan?
Onneksi on ihmisiä, jotka jarruttavat saastumista.....

Vierailija

Nykyään kirppareilla käy aika vilske. Niissä kiertely on tosiaan kivaa, vaikkei mitään löydäkään. Itse olen ostellut öljymaalauksia ja kristallimaljakon, edullisesti ja ovat vieläpä tosi kauniita. Silmä harjaantuu kierrellessä ja tietää mitä mistäkin kannattaa maksaa. Ystäväni kerää elokuvia ja musiikkia. Kirpputoreissa on suuria eroja, kannattaa kierrellä eri paikoissa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat