TUURISSA kävijät.

Vierailija

Nyt kun tv:ssä menee ohjelma Tuurista,niin tuli mieleeni,että siellä kävijät kertokaa kokemuksia?Miksi kannattaa tutustua ja onko niin halpaa?Nähtävyytenä tietysti ,mutta kannattaakos toiselta puolt Suomee lähtee?

Sivut

Kommentit (70)

XBrinna
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Itse olen käynyt Tuurissa viisi vuotta sitten, asumme pohjanmaalla, joten se ei ole niin kovin kaukana. Siitä halpuudesta en osaa sanoa, vieraamme halusivat nähdä paikan.
Kesäloma kohteena se on nähtävyys, kuten olet varmaan TV:stä nähnyt. Minä mainostasin enemmän Ähtärin eläinpuistoa jos kesälomamatkaa suunnittelee. Ähtäri on lähellä Tuuria joten siinä tulis kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
On täällä "toisella puolen Suomea" muutakin nähtävää, joten tervetuloa vaan.

Vierailija

Eipä ole tullut käytyä, vaikka kyllä ne näyttää täältäkin päin sinne matkoja tekevän
Mutta kun se matkakin jo maksaa yli 20 euroa, niin ei oikein innosta lähtemään, ja kun tavaraa saa täältäkin mitä tarttee, niin ei pelkän näkemisen ilosta viitsi lähteä. Kun se ei nyt ole mitenkään erikoinen paikka, sen näkee Tv minkä tertteekin

Vierailija

Eipähän kiinnosta niin pätkääkään.
Ei Keskinen eikä se suku.
Ei mielettömät raflaavat mainokset.
Voin pahoin jo isoissa tavarataloissa.Turun suurimmissa uusissa en ole käynyt,enkä varmaan innostu käymäänkään.
Minulle riittä pikkukauppa kulman takana,jossa tunnen myyjät ja voi hupatella ja ostaa vaikka vähän kallimmalla hinnalla.
Suoraan sanoen,vaikka ruuasta tykkään ja pakko on olla tietyt olin/elinkamat,en lähde matkalle Tuuriin vaikka joku tarjoaisi siellä päivän.
En näe siinä mitään järkeä,melkein sama kuin joulupukin paja pohjoisessa,kaikki huutaa mainoksissa;Bisnestä ja rahat tänne....hieman korrektimmalla tavalla.
Minulle kiitos ei.Muut tekevät haluamallaan tavalla.
Minusta pieni on kaikessa kaunista.

Vierailija

Tuuri on ihana paikka käydä ainakin kerran eläessään!

Itse olen käynyt siellä varmaan viisi kertaa, vaikkakin asun täällä lähellä itä rajaa.

Ei se hintataso ole varmaankaan sen alhaisempi, kuin muuallakaan, mutta se kaupankäynnin meininki, se on jotain muuta mitä ei täällä Suomessa ole muualla läheskään samaa.

Varsinkin kesällä on ihkua yöpyä siellä leirintäalueella ja nähdä se ihmismäärä, joka vaeltaa kaupan ympäritössä.

Ja onhan se "linna" myös komein "kulutusjuhlatemppeli" maassamme.

Suosittelen, jos ei keksi menomestaa.

Vierailija

Ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa, Tuuri eikä muutkaan suuret ostoskeskukset.
En viihdy muutenkaan ihmispaljoudessa ja jossain tungeksimassa katselemassa
tavaroita, joita en tarvitse.
Karpalo.

Vierailija

Ei siellä mitenkään erityisen halpaa ole, että kannattaisi sen vuoksi mennä. Me olemme ostaneet sieltä ainoastaan laattoja ja muita rakenustarvikkeita kun on ollut tarjouksessa. Matkaa on vain alle 100 km joten silloin se on kannattanut.

Kaupankäynti on samanlaista kuin muissakin marketeissa. Tavaraa niin maan perusteellisesti, pinosta kärryyn ja jonottamaan kassalle. Huonommaksi ostosmatkan tekee se, että auto on yleensä aina kaukana.

Vierailija

Todellakin;ostoskeskuksista on tullut "kulutuspyhättöjä" ;D

Minulla nousi niskakarvat pystyyn vastenmielisyydestä, kun katselin valtavaa "hevosenkenkää"
ja yksisarvista , mietin että: tämäkö on sitten Mammona-jumalan temppeli?
Henkilökohtaisesti en reissua tehnyt, katsoin netistä.

Minua ahdistaa jo paikallinenkin" ostoshelvetti", jossa käyn mahdollisimman harvoin.
Suosin paikallisia pikkukauppoja, jos mahdollista.
Tavara voi olla hivenen kalliimpaa, muttei tule puristavaa tunnnetta päähän eikä
rintaan,kuten mammuttikaupoissa.
Enkä jaksaisi kävelläkään niillä käytävillä, pitäs hommata pyörätuoli ja sitä joku työntämään... ;)

Eipä ole epäilystäkään, millainen "kirkko keskellä kylää"-ostoskeskus on.
Ennen mentiin kirkkoon , nyt ostoskeskukseen.
Ostoskeskusten valaistut mainostornit ovatkin kuin "kirkontornit" meidän kaupungissa.
Ostarilla on taatusti enemmän kävijöitä........

Vierailija

Hiilijalanjälkeä ajatellen en näe fiksuksi matkustaa
mihinkään ostoshelvettiin satoja kilometrejä.Jos on muuten reissulla sielläpäin,
ymmärrän jos käy ostoksilla ohi ajaessaan...
Keskisen käytös naisia kohtaan on minustakin niin törkeää, että minä kyllä ajan ohi.

Vierailija

Käytiin miesystäväni kanssa kesällä Tuurissa. Mielenkiintoinen turistimatkailukohde. Yövyimme Tuurin upeasti sisustetussa hotellissa. Sekin oma elämys. Illalla oli mukava patikoida luonnossa, kun ympäristö oli niin rauhallinen kauppojen sulkeuduttua. Ajoimme omalla autolla, niin oli mahdollisuus ihailla kotomaan kesää ja upeita maisemia sekä meno että paluumatkalla ja pysähdellä matkan varrella muitakin nähtävyyksiä katsomaan.

Vierailija

Ei tuo Tuurissa käynti varmaankaan kasvata yhtään suurempaa jalanjälkeä, kuin Kanariansaarillekaan lentäminen. Ja sinnehän me suomalaiset taaskin sankoin joukoin riennämme.
Kyllä tuo Tuuri työllistää ihan jonkin verran suomalaisia, tosin tuotteet on niitä samoja kuin muissakin kaupoissa. Ihan oikein kyllä että jos ahistaa niin on mentävä sinne etelään.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olen käynyt ohikulkumatkalla Tuurissa kaksi kertaa, mutta en kyllä vasiten sinne lähtisi. Täältäkin tehtiin viime lauantaina muutamalla kympillä bussimatka sinne. Tuntui vähän oudolta, kun poikettiin tulomatkalla sinne, kun palattiin Ylistarosta Herättäjäjuhlilta jokunen vuosi sitten.Tunnelmat olivat hieman toisistaan poikkeavat. Ähtärissä kyllä kannattaa käydä eläintarhassa, siinä voi lähellä yöpyä Mesikämmenessä.
Mutta kuten edellä joku sanoi, kukin nauttikoon siitä, mistä pitää.
Terveisin Aluisa

Vierailija

Wau...aluisa...mutta körttijuhlille menen..
(joku sanoo taas ,että hurskas,joo menen sinne kyllä tuttujakin tapaaamaan).
Oulussa ensi kesänä kenties nähdään-kö? "Ei mikään niin voi virvoittaa....iloa muust en oikein saa...";)))))
Ähtäri...se on kelpo paikka,vaikka aidattu onkin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat