PERÄPUKAMAT

Vierailija

No niin.Nyt ne sitten rupesivat vaivaamaan,peräpukamat nimittäin.Olen elänyt niiden kanssa rauhallisena vuosia,mutta eräänä iltana pukama kipu iski ja sen jälkeen on hieman verta tihkutellut.
Minä jopa näen sen pukaman,kun tiirailen peilillä.Aika tummanpunaiselta näyttää ja veri tulee siitä.
Sen verran arkakin on,että istun vaan toisella kankulla tätä kirjoittaessani.
Tämä vaiva taitaa kuulua niihin häveliäisiin vaivoihin,minkä takia ei heti lääkärin luokse rynnätä,vaan odotellaan,josko alkaisi helpottaa.
Ostin rasvaa apteekista ja olen suihkutellut ahkerasti,mutta nyt kyllä näyttää ja TUNTUU siltä,että itsehoidot on kokeiltu.On se vaan nyt uskallettava sinne lääkäriin.
Onko kellään kokemusta näistä pukamavaivoista? Niistähän ei nyt kovin helposti taideta kahvipöydässä jutella,
mutta näin kasvottomana anonyyminä on helpompaa vaihtaa kokemuksia.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Mene nyt ihmeessä lääkäriin, jos kotikonstit on käytetty!

Ei kai se mitään uskallusta vaadi, se lääkäriin meno.
Muutenkin aina ihmettelen, kun joku kysyy esim. jonkun lehden
lääkäripalstalla sellaisia asioita, että lääkäri ei voi näkemättä
ja kokeita ottamatta sanoa muuta kuin, että lääkärin vastaanotolle
täytyy mennä. Eikö sitä lääkäriaikaa voi tilata heti, kun tarvetta
siihen ilmenee?

Vierailija

Lainaus:

No niin.Nyt ne sitten rupesivat vaivaamaan,peräpukamat nimittäin.Olen elänyt niiden kanssa rauhallisena vuosia,mutta eräänä iltana pukama kipu iski ja sen jälkeen on hieman verta tihkutellut.
Minä jopa näen sen pukaman,kun tiirailen peilillä.Aika tummanpunaiselta näyttää ja veri tulee siitä.
Tämä vaiva taitaa kuulua niihin häveliäisiin vaivoihin,minkä takia ei heti lääkärin luokse rynnätä,vaan odotellaan,josko alkaisi helpottaa.
Ostin rasvaa apteekista ja olen suihkutellut ahkerasti,mutta nyt kyllä näyttää ja TUNTUU siltä,että itsehoidot on kokeiltu.On se vaan nyt uskallettava sinne lääkäriin.
Onko kellään kokemusta näistä pukamavaivoista? Niistähän ei nyt kovin helposti taideta kahvipöydässä jutella,

Totta puhut ,että näin anonyymina voi tälläisestakin puhua.Vaikka tuo joku "trolli" jo puutuikin asiaan.
Minulla myös ja en viitsisi sitten millään lekuriin mennä.Välillä pois ja huomasin,että liika leivän syönti saa aina puhkeamaan.toisaalta sellainenkin juttu,että yhdellä tuttavalla oli myös ja kuinka ollakkaan nyt löytyi syöpä.Että vähän pelottaa jättää ...

Vierailija

Lainaus:

Istukaa vaan enemmän tietokoneen ääressä pers homeessa, kyll maar pukamat alkaa vihotteleen.

Kuules ,kylläpä kaljalla istujatkin perä pukamia saavat, kun koko päivät kuppilassa lälläävät.Ne ei vaan tunnut,kun kalja sekottaa pään.

Vierailija

Lainaus:

----.toisaalta sellainenkin juttu,että yhdellä tuttavalla oli myös ja kuinka ollakkaan nyt löytyi syöpä.Että vähän pelottaa jättää ...

Juuri siksikin kannattaa mennä lääkäriin.

Vierailija

Jos ihmisellä on huolia ja ongelmia terveytensä kanssa, niin tuskin ne täällä keskustelemalla poistuu.
Joiltain kirjoittajilta tulee inhottaviakin vastauksia ja kommentteja.
Asiallista on keskustella vaikka sairaanhoitajan ja lääkärin kanssa.

Vierailija

Onko kellään kokemusta näistä pukamavaivoista?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tätähän aloittaja kysyi. Lääkäriin menon tärkeyden hän tietää itsekkin.

Mullakaan ei ole pukamista omaa kokemusta mutta parilta tutulta lääkäri
hirtti pukamat pois ja vaiva parani. Ja yksi tuttu pukamapotilas kuoli syöpään.
Verinen uloste on merkki jostakin. Tuore kirkkaan punainen veri viittaa pakoputkeen
ja tummentunut veri tulee kauempaa suolistosta.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Totta puhut ,että näin anonyymina voi tälläisestakin puhua.Vaikka tuo joku "trolli" jo puutuikin asiaan.
Minulla myös ja en viitsisi sitten millään lekuriin mennä.Välillä pois ja huomasin,että liika leivän syönti saa aina puhkeamaan.toisaalta sellainenkin juttu,että yhdellä tuttavalla oli myös ja kuinka ollakkaan nyt löytyi syöpä.Että vähän pelottaa jättää ...

http://yle.fi/akuutti/laakariarkisto/perapukamat_ehkaisy.htm
Runsaskuituisen leivän syönti saattaa siis ehkäistä peräpukamien syntyä. Mutta kohtuudella sitäkin.

Vierailija

Tässä sivusto josta vaivassasi kerrotaan niin lääkärin kuin potilaankin näkökulmasta.
Kaikkinaisia sairaus-aiheita käsitellään hoitonetti.fi
Siellä myös vertaistukea muistakin sairauksista ja omat keskustelu-yhteisöt.
En osaa "sinistää" tuota linkkiä, jotta pääsisi tästä suoraan,joten googlettamalla köytynee.

Vierailija

Lääkäri on oikea paikka, jos jokin terveydessä huolestuttaa. Peräpukamat on hyvin yleinen vaiva, joskus hyvinkin kiusallinen vaiva särkyineen. Vaikeisiin peräpukamiin on saatavissa erilaisia hoitoja esim. pukamat voidaan "hirttää", jolloin ne kutistuvat pois. Peräpukamat on laskimolaajentumia, harvoin niiden taustalla on mitään syöpään viittaavaa.

Vierailija

Heikkisen Taisto oli kävellyt Hyrynsalmen raittia ja se kuuluisa sammakko oli istunut
pään päällä. Joku oli ihmetellyt että mistä sinä tuommosen otuksen saanut?
Niin sammakko oli vastannut : "En minä tiedä,aluksi minulla oli vain peräpukama."

Vierailija

Rohkeasti vaan lääkärille.
Ajateleppa sitä,miten mukavaa on taas,kun se vaiva helpottaa.
Terveisin nimimerkki: Kokemusta on.

Vierailija

Lainaus:

Heikkisen Taisto oli kävellyt Hyrynsalmen raittia ja se kuuluisa sammakko oli istunut
Niin sammakko oli vastannut : "En minä tiedä,aluksi minulla oli vain peräpukama."

Nii juttiita. Pientä kevennystä niinkin intiimiin ja miltei hävettävään asiaan kuin peräpukamat.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Nii juttiita. Pientä kevennystä niinkin intiimiin ja miltei hävettävään asiaan kuin peräpukamat.

Pukamista viis mutta se on vaikea sairaus.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat