Joululahjaksi huu-haata?

Vierailija

Skepsiksen Huuhaa-palkinto Power Balance -rannekkeelle
julkaistu tänään klo 08:46, päivitetty tänään klo 09:06
Skepsis ry on myöntänyt tämän vuoden Huuhaa-palkintonsa Power Balance -rannekkeen maahantuojalle ja myyjille.
Rannekkeen on väitetty parantavan suorituskykyä urheilussa ja sillä on uskoteltu olevan muun muassa tasapainoa parantava vaikutus. Rannekkeen vaikutuksen on esitetty perustuvan siinä olevaan hologrammiin.
Skepsis ry:n puheenjohtajan Pertti Laineen mukaan kyseessä on täysin hyödytön tuote, jota markkinoidaan valheellisilla väittämillä. Laine huomauttaa, että tasapainoelimet sijaitsevat sisäkorvassa, joten olisi outoa, jos ranteessa pidettävä esine vaikuttaisi tasapainoon jollakin tavoin.
Skepsis ry toivoo, että markkinointia valvovat viranomaiset puuttuisivat katteettomiin lupauksiin ja epäasialliseen markkinointiin.
Skepsis ry myöntää Huuhaa-palkinnon vuosittain taholle, joka on kunnostautunut pseudotieteen aseman vakiinnuttamisessa Suomessa. Palkinto on jaettu vuodesta 1989 alkaen. Viime vuonna palkinto myönnettiin Rokotusinfo ry:lle.
YLE Uutiset

Meilläkin näkyy olevan kotikaupungissamme useissakin kaupoissa myynnissä tämä "tasapainoranneke"
jota kuulema kuuluisat urheilijatkin käyttää.......

Kommentit (11)

Vierailija

Lainaus:

Skepsiksen Huuhaa-palkinto Power Balance -rannekkeelle
julkaistu tänään klo 08:46, päivitetty tänään klo 09:06
Skepsis ry on myöntänyt tämän vuoden Huuhaa-palkintonsa Power Balance -rannekkeen maahantuojalle ja myyjille.
Rannekkeen on väitetty parantavan suorituskykyä urheilussa ja sillä on uskoteltu olevan muun muassa tasapainoa parantava vaikutus. Rannekkeen vaikutuksen on esitetty perustuvan siinä olevaan hologrammiin.
Skepsis ry:n puheenjohtajan Pertti Laineen mukaan kyseessä on täysin hyödytön tuote, jota markkinoidaan valheellisilla väittämillä. Laine huomauttaa, että tasapainoelimet sijaitsevat sisäkorvassa, joten olisi outoa, jos ranteessa pidettävä esine vaikuttaisi tasapainoon jollakin tavoin.
Skepsis ry toivoo, että markkinointia valvovat viranomaiset puuttuisivat katteettomiin lupauksiin ja epäasialliseen markkinointiin.
Skepsis ry myöntää Huuhaa-palkinnon vuosittain taholle, joka on kunnostautunut pseudotieteen aseman vakiinnuttamisessa Suomessa. Palkinto on jaettu vuodesta 1989 alkaen. Viime vuonna palkinto myönnettiin Rokotusinfo ry:lle.
YLE Uutiset

Meilläkin näkyy olevan kotikaupungissamme useissakin kaupoissa myynnissä tämä "tasapainoranneke"
jota kuulema kuuluisat urheilijatkin käyttää.......

Tämä uutinen nauratti eilen. :DD
Auttaisiko, jos laitteen työntäisi sisäkorvaan? Uskomushoitojen kirjo on laaja. Niihin uskovat ärähtävät, että on jokaisen oma asia, mihin rahansa käyttää. Niinkuin onkin.

Vierailija

Toivottavasti kukaan ei osta minulle sellaista joululahjaksi.
Mieluummin kunnon villasukat ja konvehtirasia,pliis!

Istun mieluumin villasukat jalassa, jos huippaa.Ja syön suklaata, koska se on tieteellisesti
todettu olevan terveellistäkin! ;D
"Tumma suklaa"

Vierailija

Niin, suklaa se on minunkin mieluisin lääkkeeni.
Villasukkia käytän päivittäin. Joulutontut vain eivät arvaakaan, miten iso jalka minulla on. Olen yleensä saanut lahjaksi liian lyhytteräisiä villasukkia. Mutta ei hätää - voinhan vaivihkaa jatkaa niitä itse. Kunhan muistaisin ostaa uudet sukkapuikot,
ja katsoa netistä kärjen kaventamisohjeet. Noloa myöntää, mutta olen unohtanut.
Joulunalusterveisin:
"Lankatonttu" (tonttu käsitöissä)

Vierailija

Olisikin kiva jos lahja olisi käytännöllinen.
Rakastan pehmeitä lahjoja...Sukat, huivi, pipo, villahousut....
Ei minulla olisi mitään konvehtirasiaakaan vastaan...

Lukeekohan Pukki tai tontut tätä palstaa?
Siis:ei krääsää, kiitos!
Ja mieluiten kotimaassa valmistettuja.....
" Lahjoja odottava"

Vierailija

Missähän näkisi tälläisen "ranneke-esittelyn" livenä, on niin koreita poikia vanhan
mummonkin katsoa?

Vierailija

Paljonkohan Teemu Selänteelle maksetaan siitä,
että on mukana ko. rannekkeen mainoksessa mukana?
Utelijas

Vierailija

Monet urheilijat ovat taikauskoisia, on oltava jotkut tietyt sukat pelissä, pukuhuonerituaalit ennen
pelejä jne.
Tämä ranneke lienee samanlainen placebo-tekijä?

Jotkut lääkkeetkin tehoavat kun niihin kovasti uskoo.
Rumaa kuitenkin kauppaketjujen rahastaa ihmisten hyväuskoisuudella :(

Ja käyttää tunnettuja hyväkuntoisia urheilijoita esimerkkinä:
luulisi urheilijalla olevan hyvä tasapaino ilman tuota kapinettakin?

Siis :se onkin "onnenamuletti", taikauskoon liittyvä kapine.Ei hyvä......

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat