Tee itse: Jääkoristeita

Kommentit (10)

Vierailija

Lähettäkääpäs kuvaustaitoiset lukijat kuvia jääkoristeista?
Luonnon tai ihmisten tekemistä?

"Kuurankukka"

Vierailija

Metsänpojan laittamassa linkissä on tosi kivan näköinen jäälyhty. Sellaista täytyisi kokeilla. Olisi välillä jotain erilaista.

Tavallisia jäälyhtyjä olen nyt tehtaillut urakalla, kun pakkasta on ollut sopivasti. Samalla tein pieniä jääkoristeita. Tällaisia jääpuikkoja tein silikonisella jäätelö-/mehujäämuotilla. Kuusi puikkoa saa tehtyä kerralla. Langasta tehdyt ripustuslenkit laitoin muotteihin mukaan jäätymään kiinni.

Vierailija

Silikonisella sydänmuffinssivuoalla puolestaan sai kerralla tehtyä kuusi sydänkoristetta. Silikonimuoteista jääkoristeet irtoaa helpolla. Nyt on kriikunapuu koristeltu jääpuikoilla ja sydämillä. Lisääkin näitä voisi vielä tehdä muuallekin ripustettavaksi, kun valmistuvat tosi nopeasti.

Vierailija

Kylläpä ovatkin upeita.
Juuri eilen kääntelin kaupassa käsissäni tuota silikoni muffinssivuokaa ja ajattelin,että en minä leivontaan sitä kyllä hommaisi,mutta taidankin käydä hakemassa sen jää-askartelua varten.

Vierailija

Välillä noita silikonivuokia saa tosi halvallakin. Kannattaa hommata, jos jääkoristeiden teko kiinnostaa. Tänään, kun aurinkokin paistoi, sydämet ja jääpuikot näyttivät kauniilta, kuin kristalleilta. Nyt teen pienellä silikonikakkuvuoalla perhosia. Siipien väli on jotain 15 ja 20 sentin väliltä. Kakkuvuokaa en täytä kokonaan vedellä, ettei tule liian painavia ripustettaviksi.

Vierailija

Toisen perhosen kiinnitin jäälyhdyn reunaan. Kunhan vielä hämärtyy, niin näkee onnistuuko kynttilä valaisemaan myös perhosta tarpeeksi. Jäälyhtyihin voi tehdä näitä sitten vielä lisääkin. Ja uusia perhosia on muutenkin tulossa muuallekin laitettavaksi.

Vierailija

Sydämiä ja ruusuja jäädytin elintarvikevärillä värjätyllä vedellä. Jostain syystä vesi ei pysynyt tasaisen värisenä jäätyessään. Koristelin niillä kuitenkin yhden jäälyhdyn yläreunan.

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minulla on pieniä teflonisia vuokia,täytin ne n. 1/3 osa vedellä ja laitoin ripustimiksi paksua villalankaa.
Villalangassa on vaan se ongelma,että se kevyenä tahtoo nousta pintaan.
Kävin niitä kesken jäätymisen puikolla sorkkimassa keskemmälle sydäntä.
Mietin tässä,että olisiko nuo ripustuslangat pysyneet paremmin paikoillaan,jos ne olisi teipannut kiinni sinne vuokaan.
Teippihän ei varmaan sieltä jään sisältä eroitu.
Täytyy sanoa,että mukavasti ne kiiltelee pihakuusen kynttilöiden valossa.

Vierailija

Ei kirkas teippi varmaankaan paljon erottuisi. Mutta paras ripustuslenkki tulisi varmaan ohuesta metallilangasta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat