" me omaishoitajat"

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Etsin keskustelu kaveria henkilöstä joka on omaishoitajana läheisellä henkilöllä. Olen 68 vuotias eläkeläinen ja kaipaan keskustelua samanlaisessa tilanteessa olevan henkilön kanssa. Odotellaan.

Kommentit (12)

Vierailija

Mariaterttu! Olen myös Omaishoitaja, olen hoitanut miestäni kahdeksanvuotta. Jos haluat keskustella täällä olen. Ikäni on 69 vuotta.

Vierailija
mariaterttu

Etsin keskustelu kaveria henkilöstä joka on omaishoitajana läheisellä henkilöllä. Olen 68 vuotias eläkeläinen ja kaipaan keskustelua samanlaisessa tilanteessa olevan henkilön kanssa. Odotellaan.

Mariaterttu Ole kiltti ja lähetä sähköposti osoitteesi minun omaan osoitteeseeni. voisimme kirjoitella siellä mukavammin. Olen tässähommassa tosi huono. Tilaaja

Vierailija

Anonyymi, tässä ohjeet sinulle, jotta mariaterttu voi lähettää sinulle viestin:

Jos haluat, että sinulle voi lähettää yksityisviestin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Tällöin saat oman profiilin.
Sivuston yläreunasta löydät tekstin "kirjaudu palveluun". Klikkaamalla sitä pääset sivulle, jossa voi rekisteröityä.

Seuraa yksityiskohtaisia ohjeita, muista laittaa rasti kohtaan "muut käyttäjät voivat lähettää minulle yksityisviestejä". Voit keksiä itsellesi nimimerkin, tällöin oikea nimesi ei näy profiilisissasi muille käyttäjille.

Kun rekisteröinti on onnistunut, pääset "oma profiili" -sivulle, jossa voit muokata tietojasi kohdasta "muokkaa tietojasi". Siellä voit esimerkiksi vaihtaa salasanasi. Huomaa, että nimimerkkiä et voi vaihtaa.

Kun nyt kirjoitat viestin keskustelupalstalle, viestisi yläreunassa näkyy kirjekuoren kuva ja teksti "lähetä yksityisviesti", kuten esimerkiksi viestisi yläpuolla olevassa nimimerkki "tilaajan" viestissä. Sinulle aukeaa ikkuna, jossa voit jättää viestin. Saamasi yksityisviestit näet "oma profiili" -sivulla. Yksityisviestit eivät näy muille käyttäjille, eli siellä voit turvallisesti antaa halutessasi oman nimesi ja yhteystietosi keskustelukumppanillesi.

Yksityisviestejä kannattaa myös käyttää silloin, jos etsii ystävää. Yksityisviestien avulla voi turvallisesti tutustua uuteen ystävään ja vasta sen jälkeen päättää, antaako oman nimensä ja yhteystietonsa.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Nostan sinulle hattua. Toimin itse aikanaan 11 v omaishoitajana ja luulen tietäni suunnilleen, miltä se tuntuu, kun on sidottu työhönsä 24 t / vrk. Toivon sinulle voimia raskaassa työssäsi.
Terveisin Savosta

Vierailija

Olisi mukava tietää kuinka moni omaishoitaja on saanut täältä Nettiet:n sivuilta virtuaaliystäviä piristämään päiväänsä. Haluan toivottaa kaikille omaishoitajille samoin kuin heidän hoidettavilleen oikein hyvää joulua. Teette arvokasta työtä myös yhteiskunnan hyväksi.

Vierailija

Arvostan paljon omaishoitajia, heidän elämänsä ei ole helppoa. Vaikka toisaalta ei ole kadehdittavaa kenenkään viinaksia käyttävän lähimmäisen osakaan.

Vierailija

Lainaus:

Arvostan paljon omaishoitajia, heidän elämänsä ei ole helppoa. Vaikka toisaalta ei ole kadehdittavaa kenenkään viinaksia käyttävän lähimmäisen osakaan.

Ei varmaan helppoa olekaan, vaikka ei mielestäni vertailukelpoista. Omaishoitajat tekevät lähimmäisensä auttamistyötä pyyteettömästi ympäri vuorokauden päivästä päivään ja viikosta viikkoon, huolehtivat kaikista heidän tarpeistaan. Se on myös fyysisesti raskasta työtä. Juopporatti varmaan hoitaa itse itsensä. Tunnetasolla hänen lähimmäisellään on varmasti aivan yhtä raskasta.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Jos hoitaa puolisoa, on varmaan vaikeaa myös se, että vierelläkulkijasta tuleekin hoidettava. Aviosuhteesta hoitosuhde. Ja jos on vielä kyse persoonaa muuttavasta sairaudesta, voi vain aavistella, millaista se on. Lukisin mielelläni kommentteja, jos joku haluaisi kertoa kokemuksistaan.
En halua tirkistellä, teen sellaista auttamistyötä, jossa eri näkökulmista on apua. Ja useilla meillä voi tulla eteen tilanne, jossa joutuu miettimään eri vaihtoehtoja.
Kuinka omaishoitaja jaksaa? Ei taida vielä yhteiskunnan satsaus tähän työhön olla lähellekään riittävä. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, on vapaiden saanti vaikeaa. Omaishoidontuesta nyt puhumattakaan. Raskas tilanne

Vierailija

Mieheni kuoli syöpään,olen ilmoittautunut syöpäyhdistyksen sivuille että voisin "auttaa",ei mitään vastauksia.
Olen ilmoittautut SPR:n sivuille.voisin olla ystävä jollekkin-ei vastauksia.Olen niin kovan koulun käynyt kun mieheni sairasti,että olen ammattilainen-muutenkin sairaanhoitaja.En kelpaa mihinkään?

Vierailija

Haluatko juuri syöpäsairaiden tukihenkilöksi. Ei tukihenkilön tarvitse asiantuntija. On eri juttu sairastaa syöpää kun hoitaa syöpäpotilasta. Vanhainkodeissakin on varmaan paljon yksinäisiä, joille apu kelpaisi.

Vierailija

Ehkä olet jo löytänyt haluamasi paikan ja vastaukseni on myöhässä, mutta koska löysin tämän sivun ja asian, niin kerron oman kokemukseni.

Mieheni oli muistisairautensa vuoksi hoitokodissa ja kuoli viime toukokuussa. Minulle oli luontevaa jatkaa tutussa paikassa vapaehtoisena.

Vapaaehtoisen polku ei kuitenkaan ole ollut ihan yksinkertainen. 1975 minulle tuli tarve olla avuksi ja laitoin paikalliseen lehteen ilmoituksen otsikolla Saanko auttaa? Tulin huomaamaan, että yksityisyrittäjyys ei ollut oikea reitti, piti hakeutua kouluttavan järjestön suojiin ja sitä kautta sai myös tehtäviä.

Vapaaehtoisuus loppui työkiireitten ja puolison sairastumisen vuoksi, mutta jatkuu nyt edellä kerrotulla tavalla.

Espoossa Espoon vapaaehtoisverkosto on koonnut tarvetta ja koulutusta saman linkin alle. Samoin saatettaneen vapaaehtoisia kutsua muillakin paikkakunnilla avustustoimintaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat