Kaipaatko juttuseuraa?

Vierailija

Eikös me ihmiset olla suurin rikkaus toistemme elämässä? Ympärilläni on ihana perhe, sukulaisia, työtovereita ja ystäviäkin. Silti on aina upeaa kuulla uusia ja lukea uusia ajatuksia, erilaisia näkökantoja ja myös haastaa omia ennakkoluulojaan ja jämähtäneitä käsityksiä. Juuri sinun ajatuksiasi tässä kaipaan. En siis etsi salarakasta, vaan hyvän päivän tuttuja - ja jatkossa sitten ehkä ystäviäkin - joiden kanssa vaihtaa sähköpostia, kenties puheluita ja joiden kanssa voisi vaikka viettää päivän kaupungilla / kirkonkylällä kahvitellen, elokuvissa, teatterissa, vaellellen. Olen vielä tiukasti työelämän puristuksessa (ikää 44 vee) ja teen toimistotyötä. En odota sinun olevan samanikäinen enkä samassa elämäntilanteessa - onpahan vain enemmän puhuttavaa ja elämän palikoissa käänneltävää, kun tilanteet on erilaiset. Olisi kiva sopia joskus treffejä vaikka kurssireissuille tai sitten muuten vaan. Mielenkiinnolla odotan viestiäsi...

Sivut

Kommentit (109)

Vierailija

Totta puhut. Joistakin asioista on helmpompikin puhua "hieman" vieraallamme kuin esim. omalle perheelle. Ja nimenomaan tuo uusien näkökulmien esiintuominen on mielestäni tärkeä juttu, koska se nimenomaan kasvattaa meitä monella eri tavalla.
Itse olen ensi vuonna 50 täyttävä nainen Savosta. Perhettä on vielä kotosalla poika ja mies sekä koirasemme. Työssä käydään ja osallistutaan yhteisten asioiden hoitoon mm. vanhempaintoimikunnan kautta.

Vierailija

Nykyään on tarjolla kaikensorttista VERTAISTUKI ja HARRASTE toimintaa ja kaikilla sairauksilla oma valtakunnallinen yhdistys. Kyllä niistä löytyy seuraa ja ystäviä.

Järjestetään paljon retkiä jotka ovat kohtuu hintaisia pieneläkeläisellekkin.

Näissä kaikissa saa olla mukana oman jaksamisen puitteissa. Vertaiskeskustelu on sitä parasta kun puhutaan samoista tärkeistä asioista. Toisilta saa aina hyviä vinkkejä.

Elävän ihmisen perustarve on SOSIAALINEN KANSSAKÄYMINEN. Hyväksytyksi tuleminen ja toisen kuunteleminen ja vuorovaikutus. Ne antavat sitä oikeaa iloa ja taspainoa elämään jolla jaksaa.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kyllä uusien ihmisten kanssa ajatusten vaihtaminen on aina rikastavaa, ehkä joskus jopa hetkeksi pysäyttävääkin näinä toisaalta yltäkylläisyyden ja toisaalta kovienkin aikojen keskellä. Itse olen nähnyt elämää jo 62 v ja siihen on siältynyt ylämäkeä kuin välillä myötälettäkin. Toivon mukaan vielä joku suvantoavihekin.
Terveisin Aluisa Savosta

Vierailija

Olisipa kiva, jos löytyisi samanhenkisiä juttukavereita. Olen 62 v (parin päivän kuluttua 63 v) ja asun Etelä-Savossa. Minulla on avomies ja 2 koiraa. Olen aina ollut kiinnostunut ihmisistä. Jokaiselta oppii aina jotain uutta. On mielenkiintoista vaihtaa ajatuksia niistä elämän ylä ja alamäostä, joista Aluisa puhuu.
Hyvää sunnuntaiehtoota kaikille toivoo Allinlapsi

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Allinlapsi,
Minäkin olen ikäisesi nainen Etelä-Savosta. Onnea sinulle tulevan synytymäpäiväsi johdosta. Minulla vuosi lisää tulee vasta tammikuussa. Kiva olisi vaihtaa ajatuksia ikäistensä kanssa.
Hyvää sunnuntai-illan jatkoa toivottelee Aluisa

Vierailija

Kiva, että sinulla on perhe, sukulaiset, työtoverit ja ystävätkin ympärillä. Olet todella oikeassa, että ihmiset ovat rikkaus, mutta he voivat myös satuttaa toista/toisia pahasti. Sain vuorokausi sitten tietää, että mieheni on pettänyt minua jo puoli vuotta toisen naisen kanssa. Viikon päästä meillä olisi ollut 30 -vuotis hääpäivä. Olo on aika tyhjä, eikä oikein tiedä mitä ajatella. Minäkään en ole etsimässä itselleni lohduttajaa, vaan haluan keskustella ja jakaa mielipiteitä eri asioista. Minkälaisia näkemyksiä ja ajatuksia teillä on erosta, petetyksi tulemisesta jne.?

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Anonyymi,
Uskon että sinulla on nyt tunnemylly käynissä, mutta älä ainakaan syytä itseäsi tapahtuneesta. Olen läheltä seurannut, miten pettäminen on vaikea asia. Sisareni oli 1. miehensä kanssa yhdessä 24 v ja koko sen ajan hänellä oli joku viritys käynnissä. Nyt taitaa olla neljäs mies menossa. En käsitä, miten se 1. mies jaksoi kestää sisareni toilailuja niinkin kauan. Nyt tosin ovat hyviä ystäviä keskenään, kun kummallakin on oma elämänsä.
Minulle riittäisi yksikin kerta ja pyytäisin huushollini avaimen kaikessa rauhassa itselleni ja toivottaisin hyvää loppuelämää uuden rakkaan kanssa. Tämä nyt on tuetysti vain minun näkemykseni uskollisuudesta. Jos Sinulla on paha olo, hae ihmeessä apua hyvissä ajoin. Kyllä se elämä kirkastuu vielä: Viel huomispäivä kaiken muuttaa voi.
Myötäelävin terveisin
Aluisa

Vierailija

Lainaus:

Kiva, että sinulla on perhe, sukulaiset, työtoverit ja ystävätkin ympärillä. Olet todella oikeassa, että ihmiset ovat rikkaus, mutta he voivat myös satuttaa toista/toisia pahasti. Sain vuorokausi sitten tietää, että mieheni on pettänyt minua jo puoli vuotta toisen naisen kanssa. Viikon päästä meillä olisi ollut 30 -vuotis hääpäivä. Olo on aika tyhjä, eikä oikein tiedä mitä ajatella. Minäkään en ole etsimässä itselleni lohduttajaa, vaan haluan keskustella ja jakaa mielipiteitä eri asioista. Minkälaisia näkemyksiä ja ajatuksia teillä on erosta, petetyksi tulemisesta jne.?

Hei Anonyymi
Otan sydämestäni osaa. Toisen pettäminen on minusta todella paha juttu. Monet miehet ja varmaan moni nainenkin pitää sitä kuitenkin jännittävänä ja kiihottavana. Lehtien kontaktipalstat on täynnä "varattujen" kontaktinhakua 100%:n vaitiololla. Olen niin vanhanaikainen, etten hyväksy sellaista. En tosin ole koskaan tietääkseni joutunut petetyksi. En siis tiedä, miltä se tuntuu.

Sinulla on nyt ranka aika edessäsi. Sinun täytyy jotenkin päästä yli tästä kriisistä. Mieti, mitä haluat elämältäsi ja suhteeltasi. Haluatko jatkaa avioliittoasi ja korjata sen, mikä korjattavissa on? Onko avioliittosi ollut muuten hyvä tai edes tyydyttävä? Pystytkö antamaan anteeksi? Pystyykö miehesi jättämään toisen naisen? Oletko muuten puhunut miehesi kanssa? Onko sinulla joku, jonka kanssa voit puhua ja joka kuuntelee?

Ajattelen sinua. Muista, että mustallakin pilvellä saattaa olla pienen pieni kultareunus.
Voimia ja jaksamista sinulle, ystäväni!
Allinlapsi, jolle saa mielellään lähettää myös yksityisviestin

Vierailija

Hei!
Olisi kiva keskustella kaikesta maan ja taivaan välistä. Teen yleensä yötyötä,mutta välillä on vapaata ja aikaa jutella. Olen perheellinen ja 38v nainen etelä-suomesta,kouluja käynyt ja töitä sekä eri paikkakunnilla asunut,joten jotain on varmaan jäänyt pääkoppaankin. Keskustellaan,mistä haluat eli saat aloittaa.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Anonyymi,
Minuakin opiskelu ja työ heitellyt ympäri maata, mutta lopulta ympyrä on sulkeutunut ja olen palannut lapsuuteni rakkaisiin maisemiin tänne Etelä-Savoon, täällä kai nyt sitten vietänkin loppuelämäni, jollei mitään mullistavaa satu. Opiskeluvuosieni aikana olin lomilla usein Tukholmassa töissä, mistä on jäänyt pelkästään myönteisiä muistoja.
Terveisin Aluisa

Vierailija

Minuakin on työ ja opinnot heitelleet ympäri Pohjoismaita. Lopulta palasin Suomen maankamaralle ja pienen mutkan kautta päädyin tänne Etelä-Savoon. Mitään juuria minulla ei täällä ole eikä paljon muuallakaan. Taidan olla melko juureton maankiertäjä. Siitä on se hyvä puoli, että on monta kotimaata ja monta kotipaikkaa. Sopeutuminen uuteen ympäristöön sujuu yleensä nopeasti.

Vai olet sinä, Aluisa, ollut Tukholmassa. Minä taas olen asunut n 25 vuotta Uppsalassa. Kivoja kaupunkeja molemmat.

Terveisiä kaikille Allinlapselta

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Allinlapsi,
Näinhän se on että ihminen on melko sopeutuvainen olio.
Työvuosina olin niin paljon ihmisten kanssa tekemisissä, että nyt olen tietoisesti vetänyt hieman henkeä ja ollut vähän niin kuin eremiitti, olen tehnyt "matkaa" itseeni oppiakseni tuntemaan sen ihmisen minuuden, jonka kerran jo luulin kadottaneeni. Mutta hyvä näin, tämäkin matka on ollut ihan antoisa.
Hyvää illan jatkoa Etelä-Savosta Etelä-Savoon toivottelee Aluisa

Vierailija

Lainaus:

Hei!
haluaisin jutella "ilmoista ja säästä"

Onhan näillä palstoilla jo keskustelua näistä aiheista,
vai ihan kahdenkeskenkö haluaisit näistä jutella:) ???
Vai olisiko jotain henkilökohtaisempiakin mielenkiinnon
kohteita?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat