Kesä(kala)leskenä taas

Vierailija

Kun mies jäi eläkkeelle, se alkoi kalastamaan. Kalaan pitää päästä melkein joka päivä. Mitään ei ehdi kesällä enää tehdä, kun pitää koko ajan olla kalassa. Keväät istuu pilkillä, pelkään, että jäihin hukkuu.
Minä haluaisin johonkin matkalle, vaikka risteilylle, mutta ei, mies ei ehdi, tai ei halua. Kalastaminen on tärkeämpää. Onko muita kohtalontovereita?

Kommentit (3)

Vierailija

Tiedän tunteen. Jotenkin alkaa näyttää siltä, että lähes kaikissa suhteissa on sama meno. Eli mies menee intohimoisesti omaan harrastukseensa ja nainen miettii kotona, miten tässä näin kävi. Olen potenut samaa ongelmaa veneilijämiehen vuoksi ja tullut siihen tulokseen, että minun pitää vain itse keksiä jotakin kivempaa. Kai sitä sitten voi yrittää myös sopia, että tiettyinä iltoina tai viikonloppuina oltaisiin yhdessä. Miehen pitää saada tajuamaan, että nainen oikeasti haluaa olla hänen kanssaan. Mutta eihän sille mitään voi, että tulee tunne: kuulummeko me enää yhteen? Onko tällä suhteella mitään pohjaa?

Vierailija

Laita kalavaatteet päälle ja mene mukaan kalalle. Ei se muuten ole ollenkaan hassumpaa minäkin käyn aina silloin tällöin mieheni kanssa kalalla vaikka en niin kovasti kalastamisesta pidäkkään. Saatan vain katsella maisemia ja syödä eväitä ja nauttia ulkoilusta. Ja toisaalta nautin välillä kyllä siitäkin kun hän lähtee kalalle ja mökille ihan yksinkin sillä silloin saan tehdä ihan omia juttujani eikä tarvitse ottaa huomioon muita. Sitä paitsi kala on hyvää ja terveellistä ruokaa.

Vierailija

Lainaus:

Kun mies jäi eläkkeelle, se alkoi kalastamaan. Kalaan pitää päästä melkein joka päivä. Mitään ei ehdi kesällä enää tehdä, kun pitää koko ajan olla kalassa. Keväät istuu pilkillä, pelkään, että jäihin hukkuu.
Minä haluaisin johonkin matkalle, vaikka risteilylle, mutta ei, mies ei ehdi, tai ei halua. Kalastaminen on tärkeämpää. Onko muita kohtalontovereita?

Totta lähde mukaan se on hauskaa ja mielekiintoista puuhaa.
Puhun tässä kokemuksen syvällä rintaäänellä sillä rakastan kalalla oloa.
Talvella pilkkiminen on tosi jännää nappaako vai eikö ja jos niin minkäkokoista ja kuinka paljon yhdestä pilkkireijästä jne.
Kesällä verkkokalastus on valtavan upeaa mikä sen ihanampa kuin aamunkoitteessa kokea verkkoja.
Luonto on kaunis ja järvi useimmiten peilityyni kun on ajoissa liikkeellä.
Minä pidän kameraa mukana ja näppäilen valokuvia senkun ehdin.
Mikä tunne kun veneeseen nousee kuhaa tahi lohta.
Nyt ollaan käyty muikkuja pyytämässä , saa leivänjatketta ja tosi tuoretta kalaa ruokapöytään.
Valtavan ihanaa mikäli kala tulee niin paljon että voi savustella ystäville makupaloja.
Lapsenlapsetkin tykkäävät kalasta ja yhdessä käydään pilkkireissuilla ja verkoilla aina kun siihen on mahdollisuutta.
Suosittelen lämpimästi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat