ASUNTO-OSAKKEET

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Kun jää yksin ja haluaa muuttaa kerrostalo osakkeeseen on niitä hyvin tarjolla ja uutta rakennetaan koko ajan. Hintataso vain nousee aika korkeaksi ajatellen pieneläkeläistä. Eläkeläistä joka on vähävarainen ja asuu vuokralla. Vuokrat 50 m2 asunnosta ovat jo n.< 600€/kk > paikkakunnasta riippuen.
Miksi pitää rakentaa niin kallista LUXUSTA, johon kellään ei ole kohta varaa? Riittäisi ihan tavallinen perustarpeiden taso. Hinta jäisi paljon halvemmaksi.
Kyllä kuntien ja kaupunkien pitäisi huomioida tämä, että mahdollisimman moni saisi kunnon asunnon ja jäisi rahaa ruokaankin ja lääkkeisiin. Säästettäisiin laitospaikkojen tarpeen vähentyessä, joka on yhteiskunnalle pitkässäjuoksussa paljon kalliimpaa.

Mitä mieltä? Onko kokemusta hintatason kalleudesta?

Kommentit (3)

Vierailija

Henkilökohtaisesti ihmettelen miten kallista on asuminen asumisoikeusasunnoissa! Luulisi että suurehkon asumisoikeusmaksun jälkeen olisi hintataso huomattavasti edullisempi kuin paikallinen tavallinen vuokrataso, mutta eipä ole!

Tosin eläkeläinen voi tietenkin saada näihinkin asuntomenoihin eläkeläisen asumistukea, mutta eihän se suurensuuri ole.

Olen ihmetellyt myös että miten käytännössä menee eläkeläisten asumistuki omistusasuessa. Huomioidaanko siinä vain mahdolliset lainan vuosittaiset korkomenot vai miten se on?

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Samaa mieltä olen rakentamisesta. Asun mieheni kanssa kahdestaan, mutta jos jäisin yksin, olisi kiireesti muutettava pienempään asuntoon koska nykyisellä vuokralla eläkkeestäni jäisi vuokran maksun jälkeen vähän yli 100 euroa. Pienemmässäkin asunnossa olisin tosi tiukilla.

Vierailija
Leena-Emily

Samaa ihmettelen teidän kanssanne. Asumme mieheni kanssa isohkoa omakotitaloa.Jos minä jään yksikseni pois minun on muutettava omakotitalosta, näiden pihatöiden takia. Tällä rahalla ei saa asunto-osaketta. Rakennetaan vielä kaupungin keskustasta poispäin aika paljon. Palveut lähelle vanhalle sairaalle ihmiselle olisi toivomus.

Näinhän se asia menee.Asuimme melko hyvässä tiilitalossa kolmekymmentä vuotta.Ikä rupesi painamaan ja myimme talon, jossa olimme melko paljon tehneet korjauksiakin mm. lämpöjärjästen muutos.Muutto rivitaloon , jossa neliöitä viisikymmentäkuusi. Taas korjauksia ja pihatöitä. Etsimme isompaa ja rauhallisemmalta paikalta sekä melko taajaman keskeltä. Löysimme , mitä halusimme eli kolmion ja ei pihatöitä talvella ei kesällä. Nyt siis hyvin. Rahaa vain meni lisää.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat