Kaipaan uusia ystäviä

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Hei!

Olen 53 vuotta vanha mies ja minulla ei ole tällä hetkellä muita ystäviä kuin oma perhe. Asun Naantalissa ja kaipaan muitakin ystäviä kuin oma perhe. On vaikea tutustua ihmisiin jos et ole kotoisin täällä joten jos olet vilpitön ja haluat reilu ystävä, niin ota yhteytä ja kysy lisää.
Terv. Abb

Sivut

Kommentit (17)

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Abb,
Toivottavasti löydät uusia ystäviä. Mene rohkeasti uusiin harrastuksiin esim., sieltä löytyy varmasti uusia ystäviä. Itse olen kokenut saman tilanteen kun meniin Kajaaniin vuosikymmeniä sitten.
Terveisin Aluisa

Vierailija

Muuttaessani uudelle paikkakunnalle, en tuntenut ketään ja olin yksinäinen. Ystäviä sain ajan myötä työkavereista ja kansalaisopiston toiminnasta, siis harrastuksista. Suomalaiset tarvitsevat aikaa, ennen kuin heistä saa ystäviä. Mutta heidän kanssaan voi solmia hienoja, kestäviä ystävyyssuhteita. Tsemppiä sinulle! t. Biba

Vierailija

Kaikille yksinäisyydestä "kärsiville", ei teitä kukaan tule sieltä kotoa hakemaan. Nykyään ei toisen kotiin juurikaan mennä kutsumatta/pyytämättä. Joten rohkeasti vain mukaan erilaisiin harrastuksiin ja yleisötapahtumiin. Harvoin uudelle paikkakunnalle muuttaessa tuntee sieltä ihmisiä entuudestaan. Niinpä minäkin lähdin heti ensimmäisenä syksynä pariin harrasteryhmään ja nykyään on jo 4 menoa viikossa. Kevääksi palaan vielä yhteen, josta olen ollut tämän syksyn pois. Paluu tuntuu tärkeältä ja helpolta, koska on kaivattu ja minun on myös heitä "ikävä". Harrastuksista löytää samanhenkisiä ihmisiä. Minä en ole "tupannut" kenenkään lähelle, se on vain tapahtunut luonnostaan ja ihan huomaamatta. Jaettu ilo on 2x ilo. Ja hymyllä ei ole merkitystä kuin poisannettuna. Jos apteekissa olisi naurua myytävänä, kirjoittaisivat lääkärit useita reseptejä päivittäin. Hakekaa iloa ja sisältöä elämään omana itsenänne, kyllä jokainen löytää kaltaisiaan kun vain lähtee liikkeelle rohkeasti .

Vierailija

Hei Abb,

otan osaa huoleesi. Minä olen kärsinyt samasta ongelmasta jo vuosia. Välillä kun luulee saaneensa ystävän, huomaa, että se pettikin luottamuksesi ja alkoikin hyväksikäyttämään sinua. Ja taas olet yksin. Jotenkin olen kuitenkin oppinut elämään yksinäisyyteni kanssa. Elämme nyt niin kovia aikoja, että todellista ystävää vailla ovat todella monet ihmiset. Raha on mennyt kaiken edelle. Vain raha ratkaisee, ei mikään muu. Yritä pärjäillä kuitenkin. Onhan sinulla edes meidät.

Vierailija

Solopel 19.12
Heippa! Älä vielä tekeydy vanhaksi! Otahan ja lähde ulos harrastuksiin. Jokaisessa kylässä harrastusmahdollisuuksia on vaikka
miten paljon. Rohkeasti mukaan ja tutustumaan ihmisiin. Varmaan löytyy ihmisiä kenen kanssa kemiat kohtavat ja syntyy
hyviä ystävyys-suhteita. Minäkin olen muuttanut, on vaan paljon itsestä kiinni miten aktiivisesti hakeutuu paikkoihin
missä tapaa ihmisiä ja voi alkaa keskustelemaan. Siitä se lähtee....! Oikein Hyvää Jatkoa ja Hyvää joulua Ter. Solopel

Vierailija
Abb

Hei!

Olen 53 vuotta vanha mies ja minulla ei ole tällä hetkellä muita ystäviä kuin oma perhe. Asun Naantalissa ja kaipaan muitakin ystäviä kuin oma perhe. On vaikea tutustua ihmisiin jos et ole kotoisin täällä joten jos olet vilpitön ja haluat reilu ystävä, niin ota yhteytä ja kysy lisää.
Terv. Abb

Hei! Oletko jo löytänyt ystäviä sieltä Naantalista? Niinhän se on, että itse on lähdettävä
liikkeelle, jos haluaa tutustua uusiin ihmisiin. Erilaisten harrastusten parista usein
löytää samanhenkisiä ystäviä ja myös yhdistystoiminnasta.

Onko äidinkielesi ruotsi? Puhut kyllä hyvin suomeakin ja, jos olet kaksikielinen niin
sehän on suuri rikkaus.
Sielläkin varmaan toimii esim. Sydänyhdistys ja he tekevät usein erilaisia retkiä esim.
teatterin tai jonkun muun mukavan asian merkeissä. Niissä yhdistyksissä käy eri
ikäisiä ihmisiä, sekä miehiä että naisia. Sydänyhdistykseen liittyäkseen ei tarvitse
itse olla sydänpotilas, voi olla kannatusjäsenkin.

Onhan niitä yhdistyksiä paljon erilaisia, joista voisit löytää ystäviä.
Myös SPR:n paikallisyhdistykset tarjoavat mukavaa ja hyödyllistä toimintaa
ja samallahan voi löytää myös ystäviä.

Ystävät ovat tärkeitä ja myös yhteisöllisyys lisää hyvää oloa ja onnellisuutta.
Toivottavasti löydät ystäviä kotipaikkakunnaltasi tai ehkä olet jo
löytänytkin, onhan tästä aikaa, kun kirjoitit tälle palstalle.

Iloa, valoa ja enkeleitä Sinulle, terveisin Grandmother

Vierailija

Hei!

Hyvä ystävän päivä vaikka se onkin kohta ohi. Toivon, että ei kukaan jää ilman ystävä. Kiitos paljon hyvistä neuvoista. En ole valitettavasti vielä löytänyt ystävää, mutta hyviä vinkkiä on saanut teiltä ja ajon kokeilla punainen ristiä. Ajattelin jos sen jäsenyys minulta ei vaadi paljon. Minun täytyy saada asiasta selvä. Kai minun täytyy rohkeampi mennä ihmisten luo. Se on varma pitkä prosessi. Ehkä se onnistu kun kovasti yrittää.

Vierailija

Hei!
Olen 48-vuotias nainen ja olen muuttanut Naantaliin 3 kk sitten. Paikkakunta on aivan ihana mutta en ole myöskään tutustunut ihmisiin. Olen itse kotoisin Etelä-Karjalasta mutta asunut vuosia ulkomailla joten muitakaan ystäviä ei täällä ole. Luonteeltani olen avoin ja seurallinen mutta siitä huolimatta ei oikein tahdo ihmisiin tutustua.
Minulla on 7v. poika ja hänkään ei ole saanat kavereita.
Tiedän miltä sinusta tuntuu koska tunnen itse aivan samoin!

Vierailija

Hyvä, että lainantarjoajan, Tedy Kate´n viesti on poistettu,
niinpä minäkin poistan kommenttini tästä "pankin haarakonttorista".

Näin päästään takaisin ystävänhaku-asiaan, kuten moderaattori
tuossa alempana toivoo.

t. Grandmother

Vierailija

Tedy Katen viesti on tökerö yritys päästä huijaamaan ihmisiä, jonkinlainen "fishing" ilmeisesti taka-ajatuksena. Ajattelee varmaan, että tällä palstalla kirjoittelevat etupäässä ikäihmiset ja että he olisivat nuoria helpommin höynäytettävissä. Ei onnistu...

h0rsma
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olen poistanut ketjusta viestin, jossa mainostettiin lainanantajaa. Tämä selitys siksi, että ketjun keskustelu on joutunut sivuraiteelle ja keskustelun lukijat ymmärtäisivät mistä on kyse myös sen jälkeen kun olen poistanut viestin. Jatketaan tästä eteenpäin alkuperäisestä aiheesta eli kaipaan ystävää, kiitos!

T. h0rsma
moderaattori

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat