Nukuttaako hyvin?

Vierailija

Onko sinulla ollut joskus vaikeuksia nukkua yöllä? Oletko kokenut joskus että on vain sellainen outo olo ettei yksinkertaisesti vain pääse uneen.
Oletko joskus valvonut läpi yön nukkumatta silmällistäkään?
Miten toimit, miten vietät silloin aikaa, osaatko olla rauhallinen vai hermostutko?

Itse olen kokenut tuota kaikkea ja siksi haluaisin kuulla konsteja miten toiset selättää tuollaiset jutut! Mistä muualta apua,kuin rauhoittavista tai uni/masennuslääkkeistä.
Ikääntyminenkin tuntuu vaikuttavan tuohon nukkumiseen,kyllä nuorena sai olla murhetta ja stressiä aika tavalla ja siitä huolimatta unta riitti toiseen malliin.

Kommentit (10)

Vierailija

Hei, vinkkinä vaan kerron, että aiheesta on terveys-osiossa keskusteltu otsikolla "unettomuus." Se löytyy tällä hetkellä sivulta 5. Toki tässä voidaan jatkaa, mutta kannattaa käydä vilkaisemassa tuo aikaisempikin. Nyt on vähän kiirus, mutta palaan minäkin vielä aiheeseen ehkä, sillä kokemusta on.

Vierailija

Lainaus:

Miten toimit, miten vietät silloin aikaa, osaatko olla rauhallinen vai hermostutko?

Jos olen jotenkin peloissani tai erityisen huolestunut jonkun ihmisen asioista, luen Herran siunauksen. Minulle se auttaa. Iltarukoileminen ylimalkaan toimii jotenkin niin, että siirrän huolet pois oman mieleni päältä ja se auttaa saamaan myös unen. Voin kuvitella että tämä "resepti" vaatii sellaista läheistä ja luottavaista Jumala-suhdetta eikä siis ehkä sovellu kaikille. Vaikka enpä tiedä sitäkään... Jumala kyllä kuulee kaikkien ja kaikki rukoukset.

Vierailija

Jos on pikkuisenkin pohdittavaa,niin minulla se heti vaikuttaa niin,ettei uni meinaa tulla,puhumattakaan nyt sitten suuremmista murheista.Pyrin kyllä olemaan nousematta sängystä ,enkä katso kelloa.Jossain vaiheessa saatan nukahtaa uudestaan.Mutta kyllä tälläisen "pilkkimisen" aamulla tuntee nahoissaan ja varsinkin päivällä on nuutunut olo.Onhan niitä keinoja kuulemma paljonkin,millä ainakin voi yrittää hoitaa unettomuutta ja googlehan on sellainen tietotoimisto nykyään,että mitä sieltä ei löydy,niin sitä ei sitten tarvitakkaan.

Vierailija

Nappia naamaan niin kyllä uni tulee. Eikä tämä ole provo. Nukkumattomuus, yliväsymys ym. unihäiriöt ovat yksi suurimmista syyllisistä moniin kansansairauksiin, kuten diabetes, paino-ongelmat, sydänsairaudet ym

Vierailija

Mulla on sängyn vieressä radio/cd-soitin.
Siitä kuuntelen Puhe-kanavalta öisin ohjelmaa, ja cd-levvyiltä kuunnelmia ja klassista musiikkia
nonstoppina....
Tuppaa kivut häiritsemään öisin , mutta tää kuuntelujuttu auttaa..
Asun yksin,ääni on säädetty juuri ja juuri kuuluvaksi, joudun" keskittymään" ääneen...
jos tinnitus metelöi, on ääntä hieman kovennettava ;)

Vierailija

Helpottavaa oli kuulla tv:stä tässä jonkun proffan suusta,että ei huono unisuus olekkaan epänormaalia.Vaan se on ,jos aina nukkuu hyvin.Ihminen työstää omaa elämää unen kautta.On aivan normaalia ,että aina ei hyvin nukutakkaan.(huom! kaksi koota)Tuollainen kolmen viikon nukkumattomuus vasta alkaa vaikuttaa elimistöön.Ei varmaan aivan nukkumattomuus ,vaan huonosti nukuttu yö.Täällä tosi huono uninen.Pätkissä ja monta kertaa kellon katsomista.Välillä otan napin,mutta olen pyrkinyt liikaa turvautumista niihinkään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat