VALOKUVAUS - Hyvä harrastus

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Eläkkeelle jäätyäni ryhdyin harrastamaan valokuvausta. Valokuvaus sopii hyvin eläkkeellä olijalle. "Työajat" voi valita itse, samoin työskentelyn tason. Kalustoa voi hankkia oman harkintansa mukaan. Hyvin voi aloittaa digipokkarilla. Etenkin sellainen digikamera, jossa on 10-16 kertainen zuumi käytettävissä jo alunperin, on jo mainio työkalu, ja se soveltuu monenlaiseen kuvaukseen. Tämä ei ole liian rasittavaa fyysisesti, ellei itse sitä halua. Samalla saa ulkoilua ja liikuntaa.

Itse kuvaan lähinnä luontoa: hyönteisiä (mm. perhosia), kasveja (mm. kukkia), eläimiä, lintuja ja maisemia. Tai joskus mitä nyt eteen sattuu. Kun paljon liikkuu luonnossa, myös paljon kohtaa erilaisia tilanteita. Laitetaan tähän Oili-orava esimerkiksi. Tämä tottui käymään lintujen ruokintapaikalla, kuten on käynyt tässäkin kuvassa.

Sivut

Kommentit (393)

Vierailija

Hei Mustela!
Olen hankkimassa digikameraa. Semmosta kohtuu hintaista ja kevyttä, joka on helppo kuljettaa mukana.
Minulla on ollut Canonin kameroita ennen. Nyt haluaisin kuulla muiden kokemuksia eri merkeistä ja minkalainen olisi hyvä kamera alottelijalle.

Vierailija

Rautavaara METSÄKARTANO.com Nuorisokeskus
Kolme päivää patikoimassa. Ympäristössä monenlaisia luontopolkuja ; Tiilikkajärvi, Pumpulikirkko (lunnon muovaama kallio)
Tuli hyvä otos "ORAVA Tikkari Suussa"

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Jatketaan oravan kuvalla,sehän on yksi otollinen kuvauskohteista.
Minä pidän valokuvauksesta ja se on yksi minun vapaa-ajan harrastuksistani,puutarhanhoidon lisäksi.
Digi-kameroiden myötä minä vasta kuvauksesta innostuinkin.
Nyt on mahdollisuus kuvata paljon tarkempia kuvia,kuin aikaisemmin ja voi kuvata niin paljon,kuin sielu sietää,ei tarvitse enää ajatella kehitysmaksuja erikseen.
Minun kamera on Nikon,jolla saa kuvattua myös videokuvaa.
En paljon kuvatessani tee paljon säätöjä,tietenkin katson,että kaikki on suht.koht. niinkuin pitääkin,mutta olen vähän laiska opettelemaan kaikki nippelit.
Zoomaus on hieno juttu,sillä pääsee aika lähelle,voi kuvata vaikka leppäkertun jalat.
Minulla on myös usein kamera mukanani,jos vaikka sattuisi joku hyvä kuvauskohde.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat