mummona on kiva olla

Vierailija

Lapsen lapsen syntymä!
Minulla on itselläni 5 tytärtä ja nyt joulun aikaan tyttärellleni syntyi 2 lapsi, tyttövauva.
Oi että tyttö oli niin suloinen, miten sitä on aikonaan jaksanut puuhata omien kanssa.
Mutta nuorus antaa voimaa myös lasten kanssa, ja näin mummona ei tarvitse kuin nauttia
elämän pienistä ihmeistä.
terv.mummo

Kommentit (5)

Vierailija

Syntymä on aina hieno asia, valtava onnen ja suvun jatkuvuuden hieno tunne. Onnea vaan ja voimia elää mukana lapsen eri vaiheissa. Antamalla aikaa ja tukea jotta vanhemmat jaksavat tässä kiireisessä elämän menossa. Annettu aika ei mene koskaan hukkaan ja se on tärkeää kaikille sukupolville tuo tervettä yhteenkuuluvuutta. Ainutlaatuisia onnenhetkiä kaikille isovanhemmille. Toimikaa kuitenkin hienotunteisesti, älkää tuppautuko tai määräilkö. Iloitkaa aidosti pienten kanssa, lapsi on aito ei teeskentele. Tunnesiteet rakentuvat jo ensitapaamisesta, vahvistuen kaiken aikaa.

solopel
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Paljon onnea kaikille "mummolle, mammalle, mummille" millä nimellä meitä kutsutaankin. Itse olen kahden pienen tytän mummi. Molemmat ovat vielä joululapsia. Toinen syntyi jouluaattona ja toinen joulupäivänä, neljän vuoden välein. Nykyisin 7 ja 3v. Minusta on hienoa saada seurata heidän kasvamistaan. Vaikka meillä on melko pitkä välimatka, siitä huolimatta ollaan tiiviisti tekemisissä! Oikein Onnellista Vuotta 2010 Toivottaa Solopel

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Solopel,
Eihän välimatka nykyisin tarvitse olla mikään este yhteydenpidolle, löytyy kaikenlaisia välineitä kontaktien ylläpitoon. Tietysti lapsukaiset varmaan kaipaavat mummin ja vaarin turvallista ja lämmintä syliä!
Hyvää uutta vuotta kaikille mummeille ja vaareille toivottelee Aluisa, joka ei siihen kastiin enää ylene

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Onneni olla mummo !

Tyttärelläni on 10-vuotias poika, aivan ihana vesseli! Pojallani on kolme tyttöä kasvamassa. Tempperamenttisia neitejä jokainen! Yhden tytön olemme surun murtamin sydämin saattaneet Taivaan Isän luo. - Vaikea paikka isovanhemmallekin. - Hirveää nuorille vanhemmille! - Ystäväpiiriini kuuluu muutama pariskunta, jolla ei ole - eikä taida enää tullakaan, lapsenlapsia. Sukunsa päättyy heihin. Keskustelun aiheet on erilaisia kuin mummojen ja pappojen kanssa. Lapset tuovat paljon iloa ja toivoa tulevaan!

kissanminttu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Jo vain mummona sitä vasta osaakin lapsenlapsista nauttia ihan toisella tavalla, kuin aikanaan omistaan.3v. on vanhin ja sieltä sitä puhetta pulppuaa. Kyllä tulee hyvälle tuulelle jälkikasvun touhuja seuratessa, siinä omat kivutkin jää hetkeksi unholaan. Minulla on sellainen onni, jotta lapset perheineen asuvat lähistöllä ja voin näin aina auttaa lastenhoidossa jos vanhemmilla mitä menoja. Siitä olen kiitollinen, että terveinä ovat syntyneet. Monasti ei tule ajatelleeksi tuotakaan asiaa. Aina iltarukouksessa näitä ihmistaimia muistan, kuin myös niitä monia maailman hyljättyjä, orpoja, nälkäisiä, sotien ja luonnokatastrofien keskellä eläviä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat