Löytyisikö henkisistä- ja hengellisistä asioista kiinnostunutta ystävää?

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Sivut

Kommentit (27)

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Grandmother,
Tervetuloa joukkomme. Mitä Sinä olet viimeksi nähnyt teatterissa? Minä näin syyskuussa Rakkaat Rissaset Kuopiossa, Äitee en yksiöön ota Mikkelissä ja Lumon Savonlinnassa. Kaikista jäi jonkinlainen muistijälki sieluni peiliin. Nyt olen aikeissa mennä katsomaan Martti Talvelasta kertovaa näytelmää, odotan sitä innolla, onhan hän tehnyt niin paljon Savonlinnan oopperajuhlien eteen työtä. Harmi, kun noutaja haki hänet niin varhain.
Hyvää kulttuurivuotta Sinulle toivottelee Aluisa

Vierailija

Kiitos Aluisa tervetulotoivotuksestasi!

Kysyit teatteriasioista - ihan viimeksi näin Imatralla joulukuussa "Elvis Presley - Kaikki hyvin, Äiti". Se olikin syyskauden ainut teatterissa käynti. Musiikkitapahtumat ovat olleet etusijalla. Kesäteattereissa käyntejä oli kyllä useita, niistä viimeisin heinäkuun lopussa Mikkelin kesäteatterissa "Ulvova Mylläri". Se oli siellä kesän toiseksi viimeinen näytös.

10-11 lokakuuta olin Helsingissä Hengen- ja Tiedon messuilla, mutta se on sitten taas toinen juttu, eikä taida kuulua kulttuuritapahtumiin :)

Hyvää alkanutta vuotta Sinulle t. Grandmother

Vierailija

Hei Grandmother ! Juuri sellaisia ystäviä minäkin kaipaisin kuin sinä. Valitettavasti minä asun täällä pohjoisessa Suomessa, joten eipä onnistu yhteiset menot . Muutin tänne yli kymmenen vuotta sitten, lähemmäksi lapsiani, jäätyäni eläkkeelle. Täältä en ole samanhenkisiä ystäviä löytänyt. Harrastan kirjallisuutta ja maalaan tauluja, liikuntaa siinä sivussa myös, mitä nyt tällainen kipukroonikko yleensä pystyy. Teatterissa haluaisin käydä enemmän, täällä on hyvä teatteri ja myös kaupunginorkesteri, vaan mukavampi olisi käydä ystävän kanssa, katsos, kun se jälkipuinti niistä on tärkeää. Tarkoitan keskustelua siitä, mitä tuntoja ja ajatuksia ne herättävät.
Myös hengellisistä asioista olen kiinnostunut. Olen kai sitten se ikuinen etsijä. Usein tunnen olevani ihan umpikujassa hengellisten asioiden kanssa. Tekisi kovasti mieli mennä kokouksiin , vaan kun en tiedä, minne . Juuri nyt olen lukemassa kirjaa, joka koskettaa syvästi. Se on Lea Krantsin :Tuhkaa ja timantteja. Kirja on uskomaton. Hänhän on jo eläkkeellä oleva diakonissa ja kirjassaan hän pohtii elämän erilaisia asioita kristillisyyden näkökulmasta. Olen suositellut tuota kirjaa usealle ja suosittelen sinullekin, jos tykkäät lukea.
Vaikka olemmekin matkallisesti kaukana toisistamme, toivon, että voisimme joskus vaihtaa ajatuksia näin kirjoittelemalla.

Siunattua alkanutta vuotta sinulle !

Vierailija

Huomenta ! Pakkanen se paukkuu nurkissa ainakin meillä täällä pohjoisessa, yli -30 näyttää mittari. Vaan sisällä on lämmintä ja kodikasta olla villasukat jalassa.
Tänään on mummelillakin ilonaihetta, kun vanhin lapsenlapsistani, Joni-poika, kotiutuu armeijan palveluksesta. Hyvin on homman hoitanut ja siitä olen ylpeä ja mielissäni.

Kävin kirjastosta kyselemässä sitä kirjaa Äitini tuuli. Ei ollut täällä, mutta tilasivat sen minulle Rovaniemen kirjastosta ja eilen soittivat, että se on nyt täällä. Lähden kohta sen hakemaan ja viikonloppu menee kivasti, kun sitä saan lukea. Jutellaanpa siitä sitten yksityisviesteistä.

Vierailija

Eerica,

Se "Äitini Tuuli" on intiaanien viisautta ja kyllä lukemisen
arvoinen. Tilasin pari päivää sitten nettikaupasta sen
Sinun suosittelemasi kirjan,
saan sen varmaan alkuviikosta.

Lämpimin ajatuksin Grandmother!

Matleena
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Grandmother ! Oletpa saanut kaktuksesi upeasti kukkimaan. Minullakin on tuollainen ollut ikkunalla jo monta vuotta, mutta eipä ole mokoma kukkinut ollenkaan. Itseasiassa en edes tiennyt, millaisia kukkia siihen saattaisi tulla, joten kiitos, kun laitoit kuvan :)

Hengellisistä asioista keskustelen mielelläni, mutta asun Keski- Suomessa, joten välimatkaa meillä on ilmeisesti aika paljon. Kirjoittamalla juttu kyllä onnistuu, joten voit laittaa postia, jos haluat :)

Hyvää alkavaa viikkoa sinulle ja kaikille muillekin lukijoille! Terveisin Matleena

Vierailija

Hei Matleena ! Kerroit asuvasi Keski-Suomessa. Minäkin asuin kauan Jyväskylässä, tei siellä työtä eläkkeellejäämiseeni saakka. Kaunista seutua siellä, ihan vaan erilaiset maisemat kuin meillä täällä pohjoisessa. Osa sydämestäni jäi sinne ja myös hyviä ystäviä, joista muutamien kanssa olemme lähes viikottain yhteydessä mm. tämän netin välityksellä.
Täällä, missä nyt asun, on tuo Perämeri ihan vieressä ja lähes aina tuulee. Usein olen miettinyt, palaanko takaisin sinnepäin, mutta lapsethan heti ovat sitä vastaan. Kai he ovat oikeassa, on parempi olla lähellä sukulaisiaan, kun vuodet vierii ja kuntokaan ei ole kovin hyvä. Ainainen huolihan heillä olisi tästä " mummelista ", miten pärjäilisin.
Täytyy siis tyytyä siihen, että kovan ikävän tullen menen käymään siellä ystävien luona. Myös he käyvät silloin tällöin t
äällä ja tapaaminen on kuin juhlaa.

Matleena
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Eerica!
Kiva 'kuulla', että sinäkin olet asunut täällä päin. Viihdyn hyvin täällä.
Itse en tunne pohjoisinta Suomea olenkaan, sillä en ole koskaan käynyt Kokkolaa pohjoisempana. Mieheni matkustelee paljon työn takia, ja vapaa- aikana hän ei halua juurikaan lähteä reissaamaan. Yksin en viitsi lähteä. Mutta parin vuoden päästä hän jää eläkkeelle, joten ehkäpä sitten toteutuvat muutkin matkat kuin mökkireissut naapuripaikkakunnalle :)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille t. Matleena

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat