Mitä mieltä olette te kauemmin tähän palstaan tutustuneet?

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Itse löysin tämän palstan ihan sattumalta neljä päivää sitten, kun olin etsimässä jotain muuta. Tämä tuntui mielenkiintoiselta, kun näin eläkkeellä ollessa on aikaa tällaiseenkin
kirjoitteluun. Olen havainnnut, että anonyymejä kävijöitä on paljon.
Oma ajatukseni on, että päästäkseen johonkin kunnolliseen
mielipiteiden vaihtoon, olisi parempi rekisteröityä ja ottaa joku nimimerkki.
Saattaa myös tulla tilanne, että haluaisi jonkun kanssa syvällisemmin keskustella
jostakin asiasta, ja silloinhan tuo yksityisviesti on paikallaan.

Hyvää päivän jatkoa kaikille! t. Grandmother

Saigyo: Miten kirkas kuu! Mieleni lävitse käy äkkiä toive:
Kunpa ensi vuonnakin eläisin tätä iltaa.

(Lainaus kirjasta: Tuomas Anhava/KEVÄÄN KUKAT, SYKSYN KUU, kootut tanka-runot)

Kommentit (12)

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Grandmother,
Olen kanssasi samaa mieltä, että olisi fiksumpaa ottaa nimimerkki ja kirjoittaa sen turvin.
Mitä tulee tämän palstan kirjoittajiin, olen vaistonnut, että suurin osa on varmasti ihan puhtain paperein liikenteessä. Joku on joskus yrittänyt halveksia, mutta ne ovat olleet vain yksittäisiä tapauksia.
Kiva minusta täällä on ollut käydä, käyn melkein päivittäin. Itse asiassa usein ajattelen, kun koneen avaan, että mistähän täällä nyt käydään keskustelua.
Hyvää pakkassunnuntain jatkoa toivottelee Aluisa

Vierailija

Yhdyn Aluisan kirjoittamaan viestiin. Nimimerkillä kirjoitettu teksti on muutenkin paljon mukavampi lukea. Joskus tosin käy niin, että unohdan kirjoittautua ennen kuin laitan viestini menemään, ja silloin viesti menee Anonyymin piikkiin. Niin käy varmaankin monelle muullekin. Terveisin Nitanita

solopel
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015
aluisa

Hei Grandmother,
Olen kanssasi samaa mieltä, että olisi fiksumpaa ottaa nimimerkki ja kirjoittaa sen turvin.
Mitä tulee tämän palstan kirjoittajiin, olen vaistonnut, että suurin osa on varmasti ihan puhtain paperein liikenteessä. Joku on joskus yrittänyt halveksia, mutta ne ovat olleet vain yksittäisiä tapauksia.
Kiva minusta täällä on ollut käydä, käyn melkein päivittäin. Itse asiassa usein ajattelen, kun koneen avaan, että mistähän täällä nyt käydään keskustelua.
Hyvää pakkassunnuntain jatkoa toivottelee Aluisa

Heippa!
Yhdyn täysin "aluisan" kanssa samalla mielipiteelle, minusta on kiva lukea nimimerkin turvin lähetettyjä
viestejä. Kuitenkin yksityisyys pysyy.
Palstalle on kiva tulla katsomaan, mistä tänään keskustellaan.
Ottaa kantaa jos asia kiinnostaa, tai vaan lukea toisten mielipiteitä.
Oikein hyvää jatkoa, kaikille kirjoitelijoille! solopel

Vierailija

Hei
Olen samaa mieltä kanssanne siitä, että on mukava kun tietää kenen kanssa juttelee kun käytetään nimimerkkiä, mutta silti säilyy tarvittava yksityisyys. Ja ainahan voi laittaa sen täpin, että sallii yksityisviestit, jos haluaa käydä jostakin asiasta yksityisempää keskustelua.
Uskon ja toivon myös, että näillä keskustelusivuilla on vain ja ainoastaan vilipittömin mielin kirjoittelijat "liikkeellä".

Vierailija

Totta nimimerkin kanssa keskustelu on aina mukavampaa.
Itse luon myös aina nimimerkistä tietyn mielikuvan tajuntaani.
Jos ja kun sitten sattuukin tapaamaan nimimerkin ihan livenä saattaa olla niin että ulkoisen olemuksen osalta on menty metsään että rytinä käy.

Vierailija

PiNiTu kirjoittaa mielikuvista ja niiden "vääristymistä". Itse rakentelin myös aikanaan mielikuvia äänen ja puh. käyttäytymisen mukaan, ollessani työelämässä, pieleen meni ja monesti.
Kerran sain sitten itse kommentin:"Kiva saada kasvot äänelle". Tuon jälkeen olen itsekkin ollut vielä avarakatseisempi, laajasydämmisempi. Se vain joskus tuo mielikuvitus (ihmisen halvin huvitus) pääsee rönsyilemään, pilke silmäkulmassa.
Enkä itse ainakaan nimimerkkiäni rakentanut syvästi harkiten enkä tosikkona, vaan tunnukseksi jonka hyvin muistan.
Toivotan kaikille HYVÄÄ ALKANUTTA VUOTTA 2010. Hyviä ja ahkeria kirjoittajia mahtuu aina joukkoon lisään. Tuntuu kun meitä olisi vain muutama vakkari jäljellä viime vuodesta. Hyviä aiheita lisää.

Vierailija

Hei Grandmother! Tervetuloa ET-sivuille! Olen kirjoitellut melko uutterasti koko syksyn. Täällä on enimmäkseen ihanaa porukkaa. Joskus ehkä joku vähän tiukkapipoisempi saattaa eksyä mukaan, muttei se juuri haittaa. Anonyymit minuakin vähän häiritsevät. Kirjoitinkin siitä joskus syksyn aikana. Onhan ihan eri asia vastata nimimerkille, kuten esimerkiksi "hei Granmother" kuin anonyymille. Eihän silloin kukaan voi tietää, mitä anonyymiä tarkoitetaan.

Täällä on keskusteltu monista tärkeistä asioista vaikka toisinaan kaipaankin hieman enemmän todellista keskustelua tarkoittaen mielipiteiden vaihtoa ja väittelyä, sekä samoja että erilaisia mielipiteitä.

Onnekasta vuotta 2010 kaikille!
Allinlapsi

solopel
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015
allinlapsi

Hei Grandmother! Tervetuloa ET-sivuille! Olen kirjoitellut melko uutterasti koko syksyn. Täällä on enimmäkseen ihanaa porukkaa. Joskus ehkä joku vähän tiukkapipoisempi saattaa eksyä mukaan, muttei se juuri haittaa. Anonyymit minuakin vähän häiritsevät. Kirjoitinkin siitä joskus syksyn aikana. Onhan ihan eri asia vastata nimimerkille, kuten esimerkiksi "hei Granmother" kuin anonyymille. Eihän silloin kukaan voi tietää, mitä anonyymiä tarkoitetaan.

Täällä on keskusteltu monista tärkeistä asioista vaikka toisinaan kaipaankin hieman enemmän todellista keskustelua tarkoittaen mielipiteiden vaihtoa ja väittelyä, sekä samoja että erilaisia mielipiteitä.

Onnekasta vuotta 2010 kaikille!
Allinlapsi

"allinlapsi"
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Palstalle on kiva tulla lukemaan toisten ajatuksia ja kirjoitella itsekin.
Enemmän kuitenkin saisi olla mielipiteiden vaihtoa asioista. Muodostuisi vuorovaikutusta, mielipiteitä ja ajatuksia. Eikä miedän missään nimessä tarvi olla samaa mieltä asioista. siitähän se vuorovaikutus syntyy. Monesti huomattaisiin, että olenkin väärässä, kun kuulee monia erilaisia mielipiteitä.Tiukkapipoisuus jätetään omaan arvoonsa!
Toivotan oikein hyvää lauantai-iltaa! Solopel

Vierailija

Hei kaikki!
Etsin vielä tämän vanhan jutun 3.1.10., jossa kyselin mielipiteitä anonyymi-asiassa.

Kiitos vastauksista Aluisa, Nitanita, Solopel, Pikku puutarhuri, PiNiTu,
Mimmu ja Allinlapsi :)

t. Grandmother

Vierailija

Minusta olisi myös mukavampi keskustella tietyn nimimerkin kanssa,
mutta tästäkin taitaa olla niin monenlaisia ajatuksia kuin on kirjoittajiakin.

Varmaan joistakin aiheista (insesti, narsismi ym. vastaavanlaiset) on
kuitenkin helpompi kirjoittaa anonyyminä.

Vierailija
Grandmother

Minusta olisi myös mukavampi keskustella tietyn nimimerkin kanssa,
mutta tästäkin taitaa olla niin monenlaisia ajatuksia kuin on kirjoittajiakin.

Varmaan joistakin aiheista (insesti, narsismi ym. vastaavanlaiset) on
kuitenkin helpompi kirjoittaa anonyyminä.

Voihan sen vastauksen antaa näin lainaamalla kirjoittajan tekstin.
Olen kirjautunut, mutta joitain asioita on helpompi kirjoittaa nimettömänä, kuten Grandmother mainitsee.
Sallikaa se mahdollisuus ja antakaa ihmisille vapaus purkaa vaikeitakin tuntojaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat