Uusi Vuosi 2011

Vierailija

Nurkan takana odottaa Uusi Vuosi 2011. Ja uuden Vuoden lupaukset. Kuinka paljoa asioita lupaamme, vaikka tiedämme emme voi niitä pitää. Ehkä voisimme luvata että pidämme toisistamme parempaa huolta ja yrittäisimme pitää lupauksemme.Ajan antaminen toisillemme on huolenpitoa, "mitä kuuluu?", " voinko auttaa", "olen sinua varten".
Nämä kysymykset ohitamme usein vetoamalla kiireeseen. Oikein hyvää ja Lämpöistä Uuden Vuoden alkua kaikille.
toivottaa janttukatriina

Sivut

Kommentit (32)

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

1.1.11,onpa mielenkiintoiselta vaikuttava alkuluku uudelle,seuraavalle vuodelle.Jotkut saavat sen syntymäpäiväkseen,toivottavasti saavat hyvän elämän tähän maailmaan.
Kuinkahan moni ottaa sen vihkipäiväkseen? Ihmisillähän on aina tapanaan tehdä jotain mieleenpainuvaa,kun erikoisista numeroluvuista kyse,vaikka ne ovatkin päiviä toisten joukossa,mutta onhan niillä mukava leikitellä ja toisekseen,erikoisemmat päivämäärät muistaa paremmin.
Minä toivottelen kaikille nettiläisille oikein hyvää Uutta Vuotta!
Erityisesti Satkarin porukalle ja Punkaharjun poppoolle.Toivottavasti kesällä tavataan taas Punkaharjun maisemissa. T:Marjutti.

Säilyttäköön Uusi Vuosi sen mitä rakastat,
tuokoon tullessaan sen,mitä kaipaat
ja vieköön mennessään sen,mitä taakkana kannat.

Vierailija

Marjuttille sanoisin, että kirjoituksesi loppuosa on MAHTAVA. Tällaista toivon kaikille ihmisille. Itselläni on tulossa hyvin mielenkiintoinen vuosi, jännittävä vuosi - olenhan opiskeleva eläkeläinen - ja tämä vuosi 2011 toivottavasti päättää opiskelujaksoni.

Janttukatriinalle sanoisin, että on todellakin tärkeää välittää toisista ihmisistä. Olen mukana vapaaehtoistyössä ja saanut nauttia monesta sykähdyttävästä hetkestä. On kuitenkin tärkeää ettei vie omia murheitaan mennessään vaan kun lähtee toisten pariin niin oma mieli kirkaana mukaan. Itse olen mököttäjä, joten joudun olemaan tässä hyvin tarkkana.

Niinkuin televisiosta olemme kuulleet niin me suomalaiset olemme suorittajakansaa ja siksi monesti kannamme suorittajan taakkaa hartioillamme. Opellaan lepäämään ja rentoutumaan. Monta kertaa olen istunut sohvallani tai tuolissani, pannut silmät kiinni ja antanut ajatusten häipyä taka-alalle. Aika ei ole tärkeä vaan se, että istahdamme hetkeksi ja vain olemme. Minuutti parikin saattaa riittää ja antaa voimia jatkaa.

Kaikkea hyvää uudelle vuodelle toivottaa MaahisMalla

Vierailija

Olen laittanut tilille nro 2011: 365 päivää elämän iloa,onnea ja rakkautta,sekä terveyttä.
Käyttäkää ne järkevästi.

Vierailija

kiitokset marjutti kauniista Uuden Vuoden toivotuksesta! Moni kantaa vuodesta toiseen turhaan tiettyjä asioita mielessään. Menneisyydessä on hyvä käydä , mutta sinne ei saa jäädä asumaan.
terveisin janttukatriina

Vierailija

Kiitos kannustavista sanoista MaahisMalla . Teet arvokasta työtä vapaaehtoistyössä, rahalla ei voi mitata kaikkea. Jo pelkkä läsnäolo ja kuunteleminen on tärkeätä. Voimia sinulle kun jaksat olla kanssakulkija vapaaehtoistyössä.Voimia kaikille vapaaehtoistyötä tekeville.
terveisin janttukatriina

Vierailija

Uuden Vuoden taian tein,
sen sylissäni ulos vein.
Tuulen mukana sulle heitin,
pehmeillä toiveilla hellästi peitin,
ettei särkyisi taika,
vaan tulisi onnen aika.

Hyvää Uutta Vuotta Kaikille! Ikään,kokoon ja näköön katsomatta.Tehdään tulevasta vuodesta vielä parempi toinen toisillemme.Ollaan ihmisiä toisillemme. T: M-L

Vierailija

Vieläkö te olette valaneet tinoja Uuden Vuoden kunniaksi?
Ja sitten ennustaneet niistä tulevia tapahtumia.Itse en ole aikuis-iällä sitä tehnyt,vanhemmilleni se oli melko tärkeä traditio aikoinaan.
Ajattelin,että pitäisiköhän pitkästä aikaa kokeilla ja "katsoa tulevaisuuteen".

Vierailija

On jäänyt tinojen valaminen historiaan jo monena vuotena.Muutenkin ei mitään ihme traditioita ole enää vanhemmalla iällä.Katson rakettejen loistoa jos naapurit ampuu.Nakit ja perunasalaatti on kuvioissa ,mutta eipä juur muuta.Tuntuu tuo vuosi vaihtuvan siltikin ,vaikka nuoruuden juhlinnat takanapäin.Ihanaa jos vielä jaksaisi juhliakin,että se suotakoon,ken jaksaa?

Vierailija

En ole valanut tinoja moneen vuoteen, juuri Joulunalla löysin avaamattoman tinapaketin koristeiden joukosta, enkä taida avata sitä tänäkään vuonna. Raketteja olemme mieheni kansa käyneet katsomassa. Olen tänä vuonna myöhään töissä saas nähdä tähyilenkö taivaalle kotimatkalla.
On se veikeä juttu että ihmiset uskovat näkevänsä tulevaisuuteen tinasta. Kai se on sitä uteliaisuutta, ja samanlaista myyttiä kuin juhannustaiat. Raketit ovat toki kauiita katsella, mutta mielestäni on vähän liian arvokkaita.
Perunasalaatti ja nakit kuuluvat myös minun Uuteen Vuoteen. Mitenkä olisi voisiko Uutta Vuotta vastaanottaa toisin?Toivottavasti varovaisuus muistetaan. janttukatriina

Vierailija

Minä ja mieheni emme ammu raketteja täällä harvaan asutulla seudulla, mutta vuoden vaihtuessa juomme lasillisen kuohuviiniä ja sulatamme tinaa, jonka tulkitsemme Kustaa Vilkunan eli muinaissuomalaisten uskomusten mukaan.
Röpelöinen pinta tinassa enteilee rahaa, sydän rakkautta, laiva matkaa. Naisen pää naapuri riitaa ja laajat sileät pinnat terveyden heikkenemistä. Hyviä uutisia ja onnea enteilevät viuhka,kala tai lintu. Avain, kruunu ja ehjä miekka onnistumista työssä, ankkuri uutta työpaikkaa ja jos tinassa on lukuisia haaroja, vuosi tuo tullessaan uusia ystäviä.
Suhtaudumme tietenkin tulkintaan leikkimielellä !
P.S. Ainakin Varsinais-Suomessa tinakuvia valettiin nykyisen vuodenvaihteen sijaan pyhäinmiesten päivän aattona, jolloin muinaissuomalaiset juhlivat vuoden vaihtumista.

XBrinna
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hyvää Uutta Vuotta vaan teille KAIKILLE palstalaisille joista on tullut ihan ystäviä.
Meillä ei juuri ole perinteitä aatolla, emme ammu raketteja,emme syö perunsalaattia ja nakkeja, eikä meillä ole kuohuvaakaan. Kuulostaa varmaan tylsältä.
Meidän herkkua on itse graavattu lohifilee, munavoi ja täysjyvä sämpylät. Kahden ollaan ,katsellaan TV;tä ja tuskimpa minä jaksan edes keskiyöhön valvoa.

Kävimme tänään kaupassa ja varmasti meidän kärry oli köyhimmän näköinen.Ei ollut jättipusseja perunalastuja,ei jättipusseja karkkeja eikä jättikokoisia limsapulloja. Just on joulunaika mässätty ja taas pitäis alkaa samat syömingit.

Oletteko muuten ajatelleet, että vuoden ensimmäisenä ilmestyvässä viikkolehdessä on vähäkaloristen ruokien reseptejä, laihdutus ohjeita kuinka saadaan vyötärö bikinikuntoon,millä vauhdilla on juostava jotta palais niin ja niin paljon kalorioita. Minulla on kyllä tapana selata tällaiset lehdet aika nopeasti.

Nyt kun on näin pitkä ja kylmä talvi, esitin isännälle jotta eikö me voitais hankkia kuntopyörä. Olishan se niin mukavaa polkea pyörällä samalla kun katselee Kotikatua. Ensin näytti että hän säikähti niin kovin jotta lakkas ihan hengittämästä.(hän muuten ajaa kesän aikana tuhansia kilometrejä pyörällä) Ei tässä vielä kaikki, sillä kappasvaan, kauppaan kun päästiin hän alkoi tarkastamaa kuotopyörien tarjontaa! Kyllä minä sitten ilmoitan jos alan olohuoneessa ajamaan pyörällä.

Nyt minulla kyllä meni rönsöilyksi, mutta mukavaa aattoa kaikille ja tehdään ensivuodesta ainakin yhtä hyvä kuin tämäkin vuosi on ollut. En lupaa mitään, mutta toivon pitkää ja kuumaa kesää.

Brinna

Vierailija

Uuden vuoden perinteet ovat vähän karsiutuneet sitä mukaa kun lapset ovat kasvaneet aikuisiksi ja lastenlapsiakaan ei tarvitse tänä uutena vuotena "likkoa".
Olemme viettäneet veljeni perheen kanssa 35 uutta vuotta yhdessä vuorotellen toistemme luona miten on milloinkin asiat sujuneet.
Aikoinaan ammuttiin raketteja illasta aamuyöhön poikalapsia kun oli perillisenämme.
Taikoja tein minä 12 kupin alle piiloteltuna tavarat ja eriväriset langat tuomaan iloa tai surua tai harmaata arkea,rahaa jne... Viime uutena vuotena vielä tein sen lapsenlasten kanssa ja tinat valettiin . Nyt ei ole suunnitelmisssa mitään näistä.
Uuden vuoden saunassakin oli lasten kanssa taika ,että kuka ensimmäisenä puhuu sitä syövät itikat ensi kesänä.
Kerran tyttären tyttären oleessa pieni hän uskoi siihen taikaan niin tosissaan ,että oikein itki ,että äitiä syö nyt itikat.Äiti taisitahallaan pelastaa lapset taiasta
Ruoka menukaan ei sisällä nyt nakkia ja peruna salaattia vaan on kunnon ruoka kun vieraat tulevat töistä suoraan aikamoisen matkan ajaen.
Juomapuolikin on supistunut vuosi vuodelta kun ikää karttuu.

Hyvää Uutta vuotta vaan kaikille

Vierailija

Anna katoavalle vuodelle rauha,
laske harteiltasi taakat
joita olet mukanasi raahannut..
Ota uuteen vuoteen vain sanat,
jotka olet sydämeesi kätkenyt
ja teot,
jotka saivat hymyn kasvoillesi.
Ystävät isolla Yyllä kuljeta alkavaan vuoteesi
kullatuissa vaunuissa-
he ovat elämäsi arvovieraita.
Unelmia,terveyttä ja muuten vaan mukavia hetkiä kaikille nettiläisille!
T: sininen hetki.

Vierailija

Minäkin tahdon laittaa tänne Uuden Vuoden runon,jonka netistä löysin.Vierailen silloin,tällöin täällä palstalla.

Toivon sinulle ensi vuodeksi:
1 vuosi terveyttä
12 kuukautta iloa
52 viikkoa rakkautta
365 päivää toteutuneita toiveita
8760 tuntia ystävyyttä
525600 minuuttia auringonpaistetta,sekä
31536000 sekuntia onnea!

T:Mummeli

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei kaikki palstalaiset lainaan Zörg Zinkiä:
Mitä Sinulle toivoisin
En toivo sinulle elämää,
jossa ei ole vaivaa eikä haasteita,
sillä mitä sinä tekisit sellaisella elämällä.
Sen sijaan toivon,
ettei elämäsi valu hukkaan, toivon sinulle kätten ja sydämen voimaa.
Että viljasi kasvaisi aurasi jäljessä,
ruumiin ja sielun leipä
ja että olkien seassa vilkkuisi aina kukkia.
OIKEIN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA! RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!
Näin toivottelee Aluisa

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat