Kommentit (11)

Vierailija

Lähetteellä pääset leikkaukseen myös omassa keskussairaalassasi, eiköhän puolen vuoden sisällä pitäisi päästä toimenpiteeseen. Riippuen kuinka vaivasi hankaloittaa elämääsi.

Vierailija

Kun ikämittari on yli 60 vuotta, niin kummasti vaivan vaikeudesta huolimatta keskussairaaloihin hoitoon pääsy vaikeutuu. Vaikka olisi yksityislääkärin lähete, niin se vaatii käynnin keskussairaalan poliklinikalla, jossa vasta annetaan lopullinen leikkauslähete. Iäkkäämmällä helposti venyy poliklinikkakäynti, kyselyistä huolimatta jopa 8 kuukauden päähän, sitten siellä mahdollisesti annetaan leikkauslähete tai aika uudelle tulevalla poliklinikkakäynnille, josta menee taas uudestaan 6 kk ja ylikin varsinaiseen leikkaukseen pääsemiseen, nimittäin jos sattuu sillä tavalla, että ennen sairaalan 5 kuukauden mittaista kesäsulkua ei pääse leikkaukseen, niin helposti käy niin, että yli 60 vuotiasta ei enää niin helposti kutsutakaan leikkaukseen, vaan se siirtyy ja siirtyy. Siinä välissä saattaa lääkäri olla pitkällä lomalla tai jopa lääkäri vaihtua, jolloin koko homma alkaa uudestaan. Olen 63 vuotias ja olen odottanut pääsyä ko. leikkaukseen jo syksystä 2008 lähtien enkä ole vielä päässyt. Koko ajan, kun virtsan valumisen vuoksi on krooninen tulehdus, on käynyt mielessä, että pitää kai katsoa rahavarat ja mennä leikkauttamaan yksityiselle.

Vierailija

Että kyrsii tämä ikärasismi:
Valitetaan jonnekin EU-elimeen(oli se sitte mikä tahansa) Nimenomaan ikäihmisten pitää päästä nopeasti hoitoon, kun heillä on tilastollisesti vähemmän aikaa nauttia hoidon tuloksista.
Itse testaan tätä asiaa pian, kun aion päästä yli 60-v rinnankorjausleikkaukseen syövän jälkeen.
Saa nähdä, miten mummon käy, mutta tämä onkin semmoinen mummo, että menen vaikka Brysseliin riitelemään, sillä niin ottaa nuppiin tämä juttu.
En ole turhamainen, mutta on kyllä v..mäistä irtotissien kanssa puljata.
t.myyrä

Vierailija

Olen 55-vuotias nainen. Itse sain kaupungin työterveyslääkäriltä lähetteen gynekologille ja häneltä edelleen lähetteen leikkaukseen. Se tehtiin päiväkirurgisena toimenpiteenä työterveyden käyttämällä lääkäriasemalla. Emättimen kautta tehdyn leikkauksen (selkäydinpuudutus) jälkeen sairaslomaa kesti viitisen viikkoa. Virtsankarkailuun leikkauksesta oli suorastaan dramaattinen apu; sen sijaan sukupuolielämä huonontui, sillä emättimen etuseinämän leikkely ja "typistys" aiheuttivat sen, että tuntoherkkyys väheni aika tavalla. Vaikka olenkin pitänyt g-pisteen olemassaoloa kaupunkilegendana, olin aluksi aika pettynyt "tunnottomuuteeni". Onneksi sitkeä harjoittelu auttaa siihenkin: nyt kun leikkauksesta on kulunut kohta kaksi vuotta, olen oppinut taas nauttimaan seksistä lähes entiseen tapaan :o) Toivottavasti pääset leikkaukseen, suosittelen sitä ehdottomasti!

Vierailija

Ehkä ne lääkärit osaavat paremmin tuohon vastata. Vaimosi kanssa sinun pitäisi voida jutella, sehän on teidän kahden välinen asia.

Jos vaimosi ei halua seksiä, siihen voi olla mota muutakin syytä.

Minusta olis kamalaa jos mieheni kysyisi minun sairauksistani yms. keskustelupalstalta eikä minulta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat