Kommentit (15)

Vierailija

BONUSMUMMO
BONUSLAPSI
BONUSVAARI

Sanat ovat ihan tästä päivästä.
Olen jo käyttänyt niitä ja huomannut ihmisten myönteisen kysyvän reagoinnin.

Olin miettinyt pitkään millä nimellä kerron itsestäni suhteessa poikani avovaimon poikaan.
Totesin, että minä olen saanut Bonuslapsen ja hän on saanut Bonusmummon.

Tutustuminen on ollut hidasta nuorenparin omien muutto- ja remonttikiireiden vuoksi.
Tapaamisten aikana olen antanut 7 vuotiaalle pojalle mahdollisuuksia katsella, kuunnella, vastailla kysymyksiini tavallaan ja tehdä omia johtopäätöksiään minusta.

Puolen vuoden jälkeen totesin hänet valmiiksi yhteisiin menoihimme. Kyselemällä selvisi, mikä häntä kiinnostaa.
Olemme käyneet kahdestaan mm. metsälenkeillä ja koiralenkillä, Isossa Omenassa ostoksilla, Meikon luonnonsuojelualueen kalliojärvellä uimassa, WeeGee -museossa Palomies -näyttelyssä (sohvapalon näkeminen pelotti vielä illalla!), Heurekassa peleja testaamassa, Seurasaaren joulupolulla, Siuntion kylpylässä syömässä, salilla ja uimassa sekä Joulutietäjän polulla.

Synttärilahjaksi sain Bonuslapseltani hienon piirustuksen, jossa olen minä, Cina koira ja hän mäntymetsässä, jossa olemme yhdessä kävelleet.

Meillä on ollut mielenkiintoisen mukavaa.
Olemme oppineet toisiltamme mm. miltä maailma näyttää eri-ikäisten silmin.

Toivon rennon mukavia yhdessäolon hetkiä kaikille Bonusmummoille, Bonusvaareille ja heidän Bonuslapsilleen!

Olisi hauska tavata teitä sekä aikuiset keskenään juttelemassa Bonusiloista että lapset mukana :)

Sunnuntaiterveisin 21.3.2010 Marja-Liisa

Vierailija

Kuullostaa kieltämättä vähän oudolta koska bonushan tarkoittaa hyvitystä!?
Vaikka onhan moni muukin sana saanut käytössä uusia ja outojakin tarkoituksia.

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kyllähän BONUSmummo tai- ukki kuulostaa paremmalta kuin esim. mummopuoli
- vertaa; äitipuoli !!!!!

Isovanhemmatkin eroaa ja löytää uuden kumppanin.
Silloin ollaan niitä "ylimääräisiä" mammoja ja pappoja.
Meidänkin lapsenlapsilla on viisi mummoa; 50-60 vuotiaita ja vielä isoisomummi 86 v.

Meitä kutsutaan nimellä : - mummi ja Tepu tai ukki ja Maija....

Siis nimimerkki: Ukin tyttöystävä 56 v.

Vierailija

Hei, tuohan on tosi hyvä nimitys!
Itse odotin kauan mummoksi pääsyä, nyt odottelen innolla bonusmummoutta, en kylläkään erojen kautta. Mutta voisihan bonusmummo olla ihan vieraallekin lapselle, vai mitä mieltä olette arvon kansalaiset?

Vierailija

Upeeta "bonus-mummo".
Minä otin ihanan kirjoituksesi sillä asenteella että SINÄ olet saanut elämältä ylimääräistä:
ihanan lapsen,jonka kanssa voit jakaa asioita,sekä sinun omia että myös lapsen omia juttuja.
Lapsen ei aina todellakaan tarvitse olla "samaa sukua ja verta".

Joten ei muuta kuin iloa elämään ja siunausta yhteisille bonus-retkille ja sekä -hetkille.

Mukavaa pääsiäisen aikaa!
terkuin :lillukka

Vierailija

Kieli elää ja muotoutuu käytössä. Tämä bonus -etuliite on saanut jo vahvaa jalansijaa näissä erilaisissa uusperhe-ihmissuhdeilmaisuissa. Minä myös olen bonus-mummu, vaikka ihan etunimelläni "kuljenkin" mieheni lastenlasten suussa. Muille ihmisille on helppo kuvata asetelmaa käyttämällä tarkentavaa sanaa "bonuslapsenlapsi".

Vierailija

Bonus on myös ylimääräinen etu.
Liike-elämässä ne, jotka eivät bonuksia saa, kokevat että se on myös ansioton etu.

Vierailija

Bonusmummo/bonusvaari voisi mielestäni olla jokainen, joka saa ilon seurustella tiiviimmin vaikka vieraan maan ja kulttuurin lapsen kanssa :)

Vierailija

Kiitos positiivisen iloisesta viestistäsi lillukka!

Jokainen elämä on lahja.
Lapset ovat ainutkertaisia kaiken ikäisinä.
Antaessaan aina myös saa :)

Pääsiäisiloja ja siunausta sinulle!

t. marja-liisa

Vierailija

Bonus -etuliite sopii positiivisena ilmaisuna mielestäni hyvin myös uusperheiden tilanteisiin.

Äitipuoli ja isäpuoli -sanat ovat liian usein esillä negatiivisissa yhteyksissä.
Uuteen perhesuhteeseen joutuvat lapset voivat jopa pelätä ennakkoon syystä tai syyttä uusia kumppaneita.

Vierailija

Olen saanut olla Bonusmummo jo 9 vuotta. Upeaa, mahtavaa!

Samana päivänä, kun kihlauduimme mieheni kanssa Lapissa, hän sai puhelimitse tiedon tyttärensä raskaudesta.
Aiemmin hän ei ollut uskaltanut asiasta ilmoittaa, koska oli joutunut kestämäänkaksi keskenmenoa.
Vauva syntyi viiden kuukauden kuluttua. Kookas, ponteva tyttö ei saanut tarpeeksi äidinmaitoa hennon maminsa rinnoista, joten vastiketta hän ryysti tuttipullosta jo viisiviikkoisena.

Lapsen äiti sairastui pian vakavaan munuaissairauteen, joten saimme hoitaa vauvaa alusta asti. Unissaan hän jopa imi minun ryppyisestä, veltosta rinnastani. Heräsin siihen, kun sattui. Puolivuotias vauva oli hivuttautunut yöpaitani sisään ja nukkui onnellista unta pömppömahani päällä.
Siitä syntyi kiintymys, syvä rakkaus, joka kasvaa ja pysyy elämämme loppuun asti.

Kiitos viisaista kommenteistanne, Lillukka ja Marja- Liisa.

- Paapuska -

Vierailija

Olen huomannut, että ns.ristimänimi on kuin jotakin jota pitää vääntää, muuttaa ja ronkkia joksikin mitä se ei välttämättä ole lainkaan.
Kunnioitan ja rakastan lapsenlapsiani kun he ilmoittivat jo hyvin pieninä, että heistä käytetään oikeaa nimeä,
ei mitää lyhennettä tai muunnosta. Oikein!
Sanoisin, että tuo BONUS..lapsi..mummo..tai mikä hyvänsä on alentava ja typerä. Kas kun ei kerrota monen pisteen ihminen papparainen on. Vaikka syntymässä lapsi pisteytetäänkin.

Vierailija

Anonyymi 17.01, et tainnut ymmärtää bonus-sanaa ihan oikein, ei siinä varmaan pisteytetä ketään, eikä arvioida paremmuutta tms.

Sehän on semmoista elämän tuomaa bonusta, kun saa olla mummo tai ukki jollekin pienelle ihmiselle, vaikka hän ei suoraa sukua olisikaan. Tietenkin se on iloa ja elämän ihmettä antavaa, jos itse haluaa semmoista mummottelua.

On paljonkin heitä, jotka kaipaisivat lapsenlapsia, mutta elämä ei aina suo kaikille sitä iloa ja onnea. Silloin on varmaankin ihana tunne, kun saa olla jollekin tarvitsevalle mummo, silloinhan se on bonusmummoutta :-)

wotoadgi

@@@
'We need them': Kelly took to Instagram to respond to the critics comments

Seasoned pro: Elisha Cuthbert has been in the industry for years and no doubt will not be happy with the reviews
The model has clearly received a warm reception from fans nonetheless and thanked her supporters as she insisted that she was spurned on by the negative commentary.
'It's really you people that matter,' she continued. 'That's why as performers we keep going and do what we do. Despite the years of criticism I've had I never lose sight of that. May we never stop entertaining or trying.
'And may the Critics continue to encourage us to do better @nbconebighappy won its timeslot last night. You watched and you liked it Thank you xxxxxxxxx.'

'Keep trying': Kelly says the bad reviews help actors to develop and work harder

New projects: Kelly has now finished filming a comedy drama Taking Stock alongside her NBC commitments

Big break: Kelly is in hot pursuit of a break in the acting career, despite bad reviews in the US

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat