YKSINÄISTEN IHMISTEN JOUKKOTAPAAMINEN

Vierailija

Voisiko joku taho, yhdistys,tms. järjestää yksinäisten ikäihmisten matkan taikka jonkun muun teemajutun. Viiko tai kaksi jossain mukavassa paikassa, missä olisi erilaista puuhaa. Esim. kylpylää, tanssia, liikuntaa...
Mukaanpääsyehtona olisi yksin osallistuminen, olisi helpompi yksinäistenkin lähteä mukaan, kun kenelläkään ei olisi kumppania ennestään.
Yksin osallistujaa katsotaan usein kyräillen, varsinkin naiset ovat niin mustasukkaisia miehistään, ettei puhutellakkaan aina uskalla. Reissuilla yksinäinenkin kuitenkin usein kaipaa edes juttukaveria.
Olisikos tällaiselle tilausta?

Sivut

Kommentit (166)

Vierailija

Avot tuo olisi mahtava juttu. Kukahan matkatoimisto aloittaisi tällaisen järjestämisen?
Joku hotelli / kylpylä ketju voisi myöskin ottaa asiakseen järjestää.
Nyt kaikki mietintä myssyt päähän ja kuulosteleen mistä löytyisi järjestäjä.

Ajatuksesi on mainio.

Vierailija

Hieno idea!

Tosin useimmat eivät kasvotusten kerro mitään yksinäisyydestään näin netissä voi senkin myöntää että olisi kiva saada vaikka juttuseuraa.
Sitä kun katsotaan heti että mitähän vikaa tuossa on jos myöntää olevansa yksinäinen.

Koettu on!

Vierailija

Hyvä idea! Toivottavasti joku matkatoimisto, yhdistys tai vastaava innostuu asiasta. Halukkaita mukaan tulijoita löytyisi varmasti paljon. Matka tai oleskelu esimerkiksi kylpylässä sinänsä olisi virkistävä ja siellä saattaisi löytää ihan oikean ystävän.

Vierailija

Hieno idea.
Mikähän olisi se taho, joka lähtisi järjestämään tapahtumia, matkoja yms. nimenomaan ikäihmisille, jotka asuvat yksin. Ollaanpa kuulolla....

Vierailija

Olet oikeassa. Tiedän kokemuksesta että kummallisia katseita saa heti osakseen kun kertoo olevansa yksinäinen. Yksinäisyyden kokeminen vaikuttaa terveyteen, varsinkin jos se on kipeää ja pitkäaikaista ja eristäytyneisyyttä. Olen ottanut tavakseni huomioida melkeinpä ainoastaan ihmisiä, jotka asuvat yksin. Käyn joskus kylässä, soitan jne... Tiedän että se saattaa jopa ilahduttaa.... Minua ainakin.

Vierailija

Oikein hyvä idea,vaikka olenkin vielä työelämässä. Kaipaisin juuri luotettavaa matka-,harrastus- ja juttuseuraa. Olisi juuri hyvä,että olisi joku porukka samassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä. Uskon,että se voisi olla todella virkistävää. Laitapa ehdotuksesi vaikka Suomen Matkatoimiston sivuille. Hehän tekevät ET-lehden kanssa räätälöityjäkin matkoja.Voisin hyvin olla yksi osallistuja,jos vain ajankohta ym. sopii.

Vierailija

En kyllä löytänyt Suomen Matkatoimiston sivuilta sellaista linkkiä, mihin tämän ehdotuksen voisi jättää!! ?? Jos sinä löydät, kerro sinne tämä ajatus/pyyntö.

Vierailija

Aivan upea oivallus! Toivottavasti jokin taho ottaa tämän järjestämisen asiakseen.
Varmasti olisi lähtijöitä vaikka kotimaassa johonkin kylpylään! Olisi todella upeaa!

Vierailija

Lainaus:

Entäs minä: Olen yksinäinen vaikka olen naimisissa!!!!

Sanos muuta. Me olemme niitä väliinputoajia. Kun edes olisi juttukaveri joka jakaisi tärkeämmätkin asiat kuin sen, että mitä tänään ja huomenna syötäis, tuuleeko tai sataako ja mitä naapuri sanoi, jos sanoi jotai muutakin kuin päivää.

Vierailija

Voisko ajateella, että tällaise taapamisen järjestämme itse? Sovimme ensin muutamia ajankohtia ja muutaman paikan mitä lähdetään työstämään. Muutama mukava hotelli missä on ainaskin illalla tanssit. Voisi ajatella jotain ulkoilu muotoa mukaan. Illalla saunaan ja uimaan ja sen jälkeen tanssimaan. Kait tällaisen voi sopia itsekkin ja sen jälkeen otamme yhteyttä paikkaan johon päädyimme. Keurusselkä voisi olla yksi vaihtoehto. Siellä on edullisia huoneita tai mökkejä saunoineen. Mökkiin mahtuu 6 henkeä ja löytyy sauna. Ruuan voi hommata itse nyyttäreinä tai käydä ravintolassa syömässä.
Tällaisia paikkoja on varmasti muitakin. Heitelkää ehdotuksia niin paikan suhteen kuin ajankohdan ja lähdetään kehittämään omaa tapahtumaa.
Kun olemme tavanneet ensin näin niin sen jälkeen voimme ottaa vaikka etelän matkan porukalla. Minä olisin ainakin valmis tapaamiseen.
Tähän täytyy vain jokaisen mukaan haluavan sitoutua ettei järjestäjälle tule vaikeuksia sopiessaan varauksesta.

Sari Alho
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015
kevättä kohti

Voisko ajateella, että tällaise taapamisen järjestämme itse? Sovimme ensin muutamia ajankohtia ja muutaman paikan mitä lähdetään työstämään. Muutama mukava hotelli missä on ainaskin illalla tanssit. Voisi ajatella jotain ulkoilu muotoa mukaan. Illalla saunaan ja uimaan ja sen jälkeen tanssimaan. Kait tällaisen voi sopia itsekkin ja sen jälkeen otamme yhteyttä paikkaan johon päädyimme.
Tähän täytyy vain jokaisen mukaan haluavan sitoutua ettei järjestäjälle tule vaikeuksia sopiessaan varauksesta.

Erinomainen idea. Myös täällä ketjussa keskustellaan lähes samasta asiasta:

http://www.nettiet.fi/forum/et-raati/787/

Tuolla ketjussa jo ehdotinkin, että lukijat itse järjestävät tapaamisen. Se ei ole vaikeaa, mutta vaatii tietysti puuhanaisilta/miehiltä hiukan aikaa.

Usein näin säästää paljon rahaakin, kun matkanjärjestejälle ei tarvitse maksaa.

Esimerkiksi seurakunnilla ja kunnilla sekä erilaisilla yhdistyksillä on paljon laadukkaita kesänviettopaikkoja ja leirikeskuksia ja niissä on järjestetty ruokailut, saunat, yms.

Mukaan voisivat ilmoittautua kaikki halukkaat rekisteröityneet nettiET:n käyttäjät. Näin henkilöllisyys pystytään tarpeen tullen todentamaan.

Terveisin
Sari Alho
ET-lehti

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Kevättä kohti,
Olisi tosi kiva, jos joku alkaisi puuhata tapaamista, josta oli jo syyspuolella puhetta. Minä olisin ainakin kiinnostunut tapaamisesta, jos vain kyyti järjestyy. Onhan Suomessakin paljon mukavia paikkoja vielä näkemättä ja kokematta, minä en valitettavasti vain enää voi lentää, joten lentomatkan päähän en voi lähteä terveyteni vuoksi.
Ei kuin vain tuumasta toimeen! Jään odottelevalle kannalle!
Hyvää pääsiäisen odotusta toivottelee Aluisa

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat