Yksinäinen

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Hei,
Laitoin eilen viestin, että olen 51 vuotias yksin asuva nainen ja yksinäinen. Kaipaan kirjoittele/tekstiviesti/soittelu seuraa. Nyt kirjoitan nimimerkillä ja voitte kirjoittaa suoraan minulle.Vasta eilen löysin tämän sivuston ja en huomannut laittaa täppiä. Toivottavasti nyt on oikein.Eron jälkeen huomasin olevani aivan yksin. Kaikista yhteydenotoista olen iloinen! En varmaan ole ainoa, joka näin kokee, mutta miten löydämme toisemme.
Terveisin, Kimono

Sivut

Kommentit (140)

kissanminttu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Muutaman päivän ollut koneelta pois ja jopa onkin paljon uusia ihmisiä ja aiheita tullutkin!

Yksinäisyys ei ole aina niin yksiselitteinen juttu.
Jotkut ovat parisuhteessa ja silti yksin. Voi olla paljon tuttuja, työkavereita, naapureita joiden kanssa jutella päivittäin, vaan ei ketään jolle voisi avoimesti sydäntään purkaa. Sitten tietysti ihmisiä, jotka (syystä tahi toisesta) jo niin syrjäytyneitä, etteivät enää uskalla ottaa riskiäkään tutustua kehenkään.
Itse lukeudun juuri tuohon viime mainittuun kategoriaan.
Kun elämässä nähnyt ja kokenut monenmoisia vaikeuksia ja pettymyksiä, niin lopulta alistuu ja ajattelee, että näin
se elämä menee jatkossakin. Toki elämässä hyviäkin asioita näkee, kuten itsellä lapsenlapset, vaan monasti miettii onko aidosti iloinen oikein mistään?
Negatiiviset ajatukset ja mielikuvat oman elämän "epäonnistumista" ovat aina taustalla kuitenkin.

Minun voimavarani on usko siihen, että ihmisen elämä on Korkeimman käsissä. -mitään ei tapahdu sattumalta.
Ehkä olen mennyt tuossakin ajatusmallissa hakoteille? Pitäisi omata enemmän oma-aloitteisuutta, jotta edes elämän lopulla voisi sanoa sitten: en päivääkään vaihtaisi pois.

Ei se tämä netin kautta ihmisiin tutustuminenkaan helppoa ole, kun kovin yksityiskohtaisesti ei rohkene omista asioistaan kirjoitella. Anonyymina olen pariin viestiaiheeseen vastannut, vaan siinä sekin vaara, jotta omalla mielipiteellään ehkä loukkaakin jonkun tunteita.

Tällaisia ajatuksia tänään.

kesänlapsi
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Niin, tervehdys vaan kaikille, olen uusi palstalla. Yksinäisyys vaivaa minuakin toisinaan vaikka olen naimisissa. Takana on pitkä avioliitto, mutta nyt on ikäero alkanut haitata... Mies sairastelee ja se surettaa tietenkin ja toisaalta ei ole kiva olla oman miehensä "hoitaja". Itse olen vielä työssä, se onkin jonkinlainen lohtu kun saa nähdä muita ihmisiä. Mutta silti olen yksinäinen, meillä ei ole yhteisiä lapsia joten en voi iloita mummona olemisesta.
Jotenkin olen 60 täytettyäni menettämässä elämänilon, ei ole enää yhteisiä matkoja kun toinen ei jaksa, emme juuri käy ulkona syömässä ym ennen niin hauskaa.
Olisi mukavaa kuulla kuinka te muut olette vastaavanlaisia kysymyksiä ratkaisseet. Meitä on varmaan kuitenkin paljon.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Kesänlapsi,
Tervetuloa tänne meidän muiden joukkoomme keskustelemaan siitä mikä mieltä kulloinkin askarruttaa. Jokainen varmaan on kokenut yksinäisyyden hetkiä elämässään, vaikka ei yksin olisikaan. Ihminen on sopeutuvainen siinä mielessä, että keksii aina jotain täytettä elämäänsä. Joskus sitä vain on mentävä eteenpäin, vaikka ei aina jaksaisikaan niin riemumielin.
Hyvää illan jatkoa ja hyvää pääsiäistä!
terveisin Aluisa

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei kaikille teille täällä.

Aika paljon tuttua teidän tarinoissanne. Minulla myös pitkähkö avioliitto, olen ollut eläkkeellä muutaman vuoden. Minä joudun jatkuvasti keksimään itselleni piristystä koska yhteistä tekemistä on niin vähän. Yhdessä matkustelu on meilläkin jäänyt melkein kokonaan mieheni kunnon takia. Minä olen se vanhempi perheenjäsen, mutta parempikuntoinen. Luulin jo tässä syksyllä, että nyt se omaishoitajan ura alkaa, mutta ei alkanut vielä ainakaan. En suoraan sanoen tiedä olisiko minusta siihen, en ole oikein hoitajatyyppiä.
On minulla pari hyvää ystävää joiden kanssa voin jutella elämästä. On myös ollut vastoinkäymisiä jotka ovat jättäneet jälkensä.
Ihan mielelläni keskustelisin yksityisviesteillä siitä mitä olen keksinyt ja mistä olen apua saanut ja haaveilen välillä saavani ihan "nokatusten" keskustella näistä jutuista joidenkin kanssa joilla on samantapaista.
Sinulle kesänlapsi ei näköjään voi yksityisviestejä laittaa ainakaan toistaiseksi. Minulle voi, olen itse ollut vähän arka niitä laittelemaan, mutta ehkä vielä rohkaistun.
Koetetaan piristyä!

kesänlapsi
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kiitoksia vastauksistanne ja tervetuloatoivotuksista

Ja katinka, en ollut huomannut laittaa täppää profiiliin, mutta on korjattu. Löysin tämän keskustelupalstan ihan sattumalta kun selasin Et-lehteä eilen. Hienoa huomata, että on samassa veneessä olevia kanssasisaria. En itse kovin helposti kirjoittele asioistani, ainakaan julkisesti, mutta välistä tuntuu, että on pakko purkautua ja toisaalta on hyvä tietää että muilla on samankaltaisia ongelmia. Minulla on ystävätär, joka jäi yllättäen leskeksi, en millään ole halunnut lisätä hänen taakkaa, mutta kyllä me ollaan paljon purkauduttu toisillemme.

Hyvää Pääsiäisen alkua kaikille!

Vierailija

Hei kimono. Kivaa pääsiäistä sinulle. Kyllä eron jälkeen monta kertaa se yksinäisyys vielä korostuu.
Ei oikein löydä päätä, mistä aloittaisi . Tämäkin palsta on minusta ihan mukava. Olen vasta minäkin tämänkin löytänyt.
Aion nyt tosissani alkaa kirjoittelemaan tänne. Olen minäkin yksinäinen. Ollut jo kymmenen vuotta, erottuani raastavasta avosuhteesta. Kyllä muuten kannatti erota . Olis vaan pitänyt tehhä se paljon aikaisemmin.
Kymmenen vuotta sitä kestin. Jälkeenpäin aattelen, että kylläpä olin hölmö. Mutta elämä on sellaista.
On minulla neljä kissaa kaverina. Oletko eläinrakas? Oletko aatellut ottaa esim. kissaa.
Kyllä niistä on vaan niin paljon iloa.
Toivon sinulle valoisaa aikaa etiäppäin. Jospa täällä tavataan.

Vierailija

No terve. Voi poloista kun olet niin yksinäinen. Ihminen useimmiten kaipaa toisen luo. Niin se on.
Mutta olethan nuori vielä, elämä on edessäpäin. Kukaties jo huomenna käyt kohti uusia jännittäviä seikkailuja,
tee aloite löytää tosi ystävä. Usein ystävyys lähtee itsestä, Jos olet hiljainen hissukka, ja odotat aloitetta toisilta joskus voi pettyä kun "kukaan ei oo sun kaa". No, en tiedä, miksi tunnet nyt niin, mutta usein tuo tunne on ohimenevä.
Sisäinen kauneus ihmisessä tuo esiin sellaisia asioita, joita monet kaipaavat ja haluavat ystävystyä sellaiseen ihmiseen.
Ulkoinen kauneushan on katoavaista mutta rumuus senkun lisääntyy sanoo vanha suomalainen sananlasku.
Mutta tosin rumia ihmisiä ei olekaan, on vain eri näköisiä ja kokoisia. Nyt huomasinkin, olet eronnut, se on kipeä paikka oli syy mikä hyvänsä. Ainakin jos syy ei ole sinun, voit olla hyvillä mielin ja tyyni ja odotella uusia ystävyyden
itusia. -No tässä vain erään miekkosen otvailuja.

Vierailija

Kuulehan, nyt olet väärässä. Kaikenlaista voi tapahtua sattumalta. Voi joutua kolariin, voi sairastua, tulla kulkutauti
tai muuta, lunta pudota katolta niskaan. Mutta toki monelta voi välttyä kun on varovainen ja yrittää ennakoida vaaratilanteet niinkuin sinä teetkin. Mutta vaikka Korkeimpaan uskotkin, se on hyvä asia, ei Luoja puutu joka asiaan mitä teet, Hän antaa sinulle monissa asioissa valinnan vapauden, eikä Hän estä onnettomuuksien tuloa nykyään. - Niin, vielä tuosta apatiasta josta puhuit, se on varmaan yksi syy, suhtautua pessimistisesti asioihin koska maailmassa on niin paljon pahuutta ja epärehellisyyttä, että se ikäänkuin ympäröi meidät, kuin umpioi. Niinhän minäkin toisinaan ajattelen, pitääkö minusta oikein kukaan, en osaa tehdä mitään hyvin, en osaa soittaa, en maalata, en piirtää. No kouluni kävin en jäänyt luokalle, vain kansakoulun ja sen rippiskoulun joka oli puolipakollinen tuohon aikaan. Koulussakin minut valittiin aina viimeiseksi urheilutunnilla kun pelattiin palloa. Se oli kai sitä koulukiusaamista. Mutta työelämässä olen ollut koko ikäni eläkeikään asti. Paras on pysytellä anonyyminä, internet on sellainen, että voi joutua helposti tiedot vääriin tarkoituksiin. Olen muuan suuriin ikäluokkiin kuuluvista mies ja kannustan sinua hyvään. Soita tuttavallesi tänään, kutsu vaikka hänet kahville, tee itse aloite. Tee hyvää toisille, niin huomaat, että itsekin nautit siitä, mutta älä anna toisten hyväksi käyttää sinua. -Hyvää päivän jatkoa

Vierailija

No terve. Voi poloista kun olet niin yksinäinen. Ihminen useimmiten kaipaa toisen luo. Niin se on.
Mutta olethan nuori vielä, elämä on edessäpäin. Kukaties jo huomenna käyt kohti uusia jännittäviä seikkailuja,
tee aloite löytää tosi ystävä. Usein ystävyys lähtee itsestä, Jos olet hiljainen hissukka, ja odotat aloitetta toisilta joskus voi pettyä kun "kukaan ei oo sun kaa". No, en tiedä, miksi tunnet nyt niin, mutta usein tuo tunne on ohimenevä.
Sisäinen kauneus ihmisessä tuo esiin sellaisia asioita, joita monet kaipaavat ja haluavat ystävystyä sellaiseen ihmiseen.
Ulkoinen kauneushan on katoavaista mutta rumuus senkun lisääntyy sanoo vanha suomalainen sananlasku.
Mutta tosin rumia ihmisiä ei olekaan, on vain eri näköisiä ja kokoisia. Nyt huomasinkin, olet eronnut, se on kipeä paikka oli syy mikä hyvänsä. Ainakin jos syy ei ole sinun, voit olla hyvillä mielin ja tyyni ja odotella uusia ystävyyden
itusia. -No tässä vain erään miekkosen otvailuja.

Vierailija

Tämä kommentti ei ole erityisesti tähän keskusteluun tarkoitettu,
mutta en keksinyt mihin sen laittaisin ja kuitenkin halusin kysyä
seuraavaa asiaa:

Jos olet laittanut näkyviin yksityisviestimahdollisuuden ja joku
sitten lähettää sinulle viestin, niin vaikka et haluaisikaan jatkaa
keskustelua ao. henkilön kanssa, niin mielestäni voisi vaikka
lyhyesti vastata jotakin. Esim. kiitos, mutta EVVK :) tai ehkä
joku ystävällisempikin lyhyt vastaus olisi mahdollinen.

Vierailija

Olen uusi täällä kirjoittelemassa. Mistä sen näkee, jos on tullut yksityisviesti? Ei sen puoleen, että oisin semmosta saanut, mutta vastaisuuden varalle.
Kyllä ystävyyteen tarvitaan toinen/ toisia osapuolia. Vaan on niitä hyvin vaikeata löytää. Olen sen huomannut.
Vaikka olenkin ihmisille ystävällinen . Tietysti pitäis paljon liikuskella seinien ulkopuolella. Ei tänne kukaan noin vain tule. On jotenkin ihmeellistä, että tututkin vaan sanoo aina, että tule käymään. Mutta miksi he eivät itse voi tulla, kun heillä on siihen paremmat edellytykset. En ole sitten varmaan heille tarpeeksi tärkeä.
En tarkoita tässä mitään valitusvirttä raapustaa. Tulipahan vain mieleen.
Täällä on varmaan ihan kivoja juttuaiheita ja keskustelijoita. Kunhan pääsen täysin kärryille tämän homman kanssa.
Pääsiäisrauhaa kaikille.

Vierailija

Se yksityisviesti tulee sähköpostiisi koska olet rekisteröitymisen yhteydessä antanut sähköpostiosoitteesi lehdelle. Lähettäjä ei tiedä osoitettasi jos et myöhemmin anna sitä hänelle. Saamaasi viestiin voit vastata ET:n kautta tai saamaasi sähköpostiosoitteeseen jos sellaisen saat.

Vierailija

HEI! OLEN ITSEKIN ERONNUT VUOSIA SITTE,MUTTA EN OL TUNTENUT YKSINÄISYYTTÄ OLLENKAAN. VAIN IHANAN VAPAUTUMISEN HUONOSTA SUHTEESTA. LÄHDE RISTEILYILLE,LENKILLE,ELOKUVIIN,TEATTERIIN,TAIDENÄYTTELYIHIN. NAUTI VAPAUDESTA. EI KUKAAN TULE SINUA KOTOA HAKEMAAN. LAITA HIVENEN PUNAA HUULIIN JA HUOLITTELE ULKONÄKÖSI. OSTA VAIKKAPA UUSI MEKKO TAI KENGÄT. HYMYÄ HUULEEN JA MENOKSI. KERRO PIRISTYITKÖ VAIKKAPA NÄYTEIKKUNA OSTOKSISTA. t. DARDES

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat