En halua sikainfluenssa rokotetta
En halua sikainfluenssa rokotetta
klo 13:58 | 6.7.2009
Olen 70-vuotias mummeli ja eilen lääkäri kertoi, että syyskuussa saan rokotteen sikaflunssaa vastaan. Rokotteita ei kuulemma riitä kaikille, vaan niitä annetaan hoitohenkilökunnalle ja vanhuksille ensin.
Mutta olen kuullut, että tämä influenssa on vaarallinen nimenomaan lapsille. Voisinkohan pyytää antamaan oman rokotteeni lapsenlapselleni, joka on 1-vuotias?
Onko se vaarallinen terveillekin lapsille? Ideasi kuulostaa jalolta.
Kyllä varmaan myös lapset rokotetaan syksyllä.Kuuntelin radiosta.
Kannattaa ottaa rokotus.
Mieluummin rokotus kuin sikaflunssa.
Takkuilee tämä rokotussydeemi pahan kerran.
Ensinnäkin ensin rokotetaan riskiryhmiin kuuluvat ei terveita kansalaisia.
Kuulun riskiryhmään mutta saa odotella rokotustani ainakin marraskuun 16 päivään asti mikäli rokotusaikataulu meillä pitää paikkansa.
Ministeri ärähti kun Vantaalla rokotettiin perusterveet koululaiset.
Käsittämätöntä että aina löytyy näitä välistävetäjiä.
En ota rokotusta muutamassa tuttavassani on ollut eikä se kuulemma ole infulenssaa pahempija onhan sanottu että se Suomessa olisi aika lievä.Eräs tuttu joka on sairaanhoitaja kertoi,kuinka koko käsivarsi oli turvonnut hirvittäväksi ja joiltain oli vetänyt pään vinoon.Kuka tietää mitä ne rokotteet aiheuttavat jälkikäteen vuosien päästä ja kuka korvaa vahingot?Tälläinen näkemys mulla on.
Tästä sikainfluenssasta on mediassa tullut ihan kauhea kulkutauti. Riskiryhmiä rokotetaan, kansa jonottaa kylmässä rokotusta, ihmiset pelkäävät sekä tautia että rokotusta. Jokaiseen influenssaan kuolee aina ihmisiä, mutta siitä ei ole aikasemmin paisuteltu tällaista peikkoa. Taidan kuulua ns riskiryhmään (alle 64 vuotias), mutten aio ottaa rokotusta. Minulla oli influenssa noin 5 vuotta sitten. Toivottavasti se antaa minulle jonkinlaisen vastustuskyvyn.
Minä ainakin otan rokotuksen, jos vain saan. Riskiryhmiin en kuulu. Minun vuoroni tulee sitten loppupäässä.
Jo monena vuonna olen ottanut myös tavallisen influenssan rokotuksen. Työantaja sen ystävällisesti kustansi viimeisinä työvuosina, ja nyt eläkkeellä olen jatkanut käytäntöä.
Meidän työterveystohtori oli sitä mieltä, että vuosittainen rokotus (joka vuosi vähän erilainen) kasvattaa pikku hiljaa ihmisen vastustuskykyä erilaisia flunssaviruksia vastaan. Olen kiltisti uskonut häntä.
Korviini kantautui kuinka Päijät-Hämäläisessä kunnassa terveydenhoitaja soitti paikalliselle tehtaalle ja ilmoitti siellä sihteerille että kerään porukka kokoon minä tulen rokottamaan??
Kaikkia riskiryhmiin kuuluviakaan ei vielä ole rokotettu saatikka koululaisia,mitäköhän ne olikaan ne ministeri Risikon puheet että rokostusjärjestystä ei ole muutettu eikä muuteta?
Tuskin tuon tehtaan porukka kokonaisuudessaan kuului riskiryhmiin mutta oletettavasti olisi herättänyt närää ja kummastusta jos olisivat marssineet terveysasemalle koko poppoo pienellä paikkakunnala kun sitä melkein tiedetään mitä kukin sairastaa.
Meiltä ei olla menossa piikille. Lähetän vain rukouksen yläkertaan, yritän välttää kansankokouksia mahdollisuuksien mukaan (ei seniorimessuja tänä vuonna), nappailen sinkkiä ja D-vitamiinia. Minua mietityttää tuo rokote. Jotkut voivat olla sille allergisia, ja elohopeaakin siinä on. Noita mainitsemianne sivuvaikutuksia en halua, vatsakipuja ja turvotusta ja mitä niitä oli. Entä nuo jotka kuolivat viikko rokotuksen jälkeen, olisivatko menehtyneet ilman rokotusta? Onko rokotetta tutkittu tarpeeksi, ennen kuin tilattiin ja ruvettiin piikittämään?