kesän kaunis avaus

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Meille kaikille on saapunut suvi, vihdoin ja viimein, kolean kevään jälkeen.
Ovatko Sinun kesän valmistelut jo aloitettu, varmastikin. Minkälaisia suunnitelmia
Sinulla on tulevalle kesälle. Vietätkö sen Suomessa, vai kenties ulkomailla?
Kesä on erityisesti rippilasten juhlaa ja hääparien myös. Mitä toivoisit itsellesi
tulevalta kesältä? Saisiko tästä mitään aihetta kirjoittamiseen, vai tuntuuko, että menen
yksityisalueelle. Ystävyyden nimessä tätä kirjoittelen. Osallistukaa, niin anonyymit kuin
nimellisetkin, toivon tätä. Samalla toivotan iloista ja miellyttävää kesän alkua.
Tapaammeko uudelleen, olen verkon heittänyt veteen, tartutko siihen?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Hei minultakin.
Tästä aiheesta varmaan löytyy meille jokaiselle paljon asiaa.
Onhan kesä kylmän talven jälkeen suunnitelmia täynnä.
Minä olen viettänyt talveni aurinkorannikolla ja odotan kovasti suomeen pääsyä. Matka kohti kotia alkaa
kolmen viikon kuluttua, ajaen läpi euroopan.
Kotiin päästessä ei tarvikaan seistä tumput suorina ja miettiä mitä tekisi.
Silloin varmaan suomessakin on pihatyöt tehty ja kevätsiivoukset pois. Minulla ne vasta alkaa.
Heti suomeen tultua jo ennen kotiinpääsyä, pääsee onnittelemaan nuorta hääparia ja samalla tavata
sukulaiset sen jälkeen alkaa vasta arkinen aherrus.
Tietenkin, kun saa kiirellisemmät työt päiväjärjestykseen, miten kiva on tavata kaikki ystävät ja suunnitella yhdessä
kesäisiä tapahtumia.
Toivottavasti tulee hyvin lämmin kesä ja tapahtumia paljon.
Jostain syystä en saa profiiliani näkyviin. sama ongelma toistuu jatkuvasi.
Onneksi kuitenkin voin jättää viestini.
Toivotan kaikille oikein kaunista kesää. Terv Solopel

angervo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

No Sinullapa olikin hyvin mielenkiintoinen tarina ja suunnitelma kesälle. Sentäs tule kotomaahan
kesäksi. Ihan kivalta kuulostaa. Ethän sinä teidä sitten miten kova talvi oli. Oli lunta ja pakkasta yllin kyllin.
Nyt on ollut kaksi lämmintä päivää,oikeintarpeellisia. Kesä puhkesi kerralla koivunvarpuihin,kivasti vihertävät.
Minäkin muutin tänne syntymäseudullenu marraskuunalusta Helsingistä. Jossa vierähti yhtämittaa 27 vuotta.
Nautin nyt maaseutukaupungin kesästä.Siispä tervetuloa tänne kot Suomeen. t.angervo

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Solopel,
Minäkin toivotan Sinut lämpimästi tervetulleeksi koto-Suomeen.
Eilen ja tänään on ollut lämmintä täällä Itä-Suomessakin, nytkin vielä +22°C.
Oli vaikea uskoa, että shortseissa tarkenee lähteä ulos, niin lujille se pitkä ja kylmä talvi otti.
Siellä etelässä ei varmaankaan ole ollut kylmästä suurempaa harmia?
Nautitaan nyt näistä hyvistä keleistä!
Terveisin Aluisa

angervo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kiva, luulen, että jokapuolella Suomea on ollut hienot kelit.
Ei nyt yhtään pidä nurista, jos vähän lämmittääkin liikaa,
kyllä se kevät oli pitkä ja kylmä.
Minulla tuli nyt tuohon yläpuolle tuo tyhjä kohtam, en saanut sitä
pois. Tämä netti on niin uusi tuttavuus, mutta virheistä opitaan.
Kiva kun olette ottaneet vastaan tämänkin aiheen.

Nythän sen aika on, kirjoitelkaa kaikki kuulumisia ja aikeitanne tälle kesälle.
Onhan se kiva kuulla toistenkin puuhia, joita voitte jakaa kaikille, joten tervetuloa kaikki joukkoon.
On yksinäisiäkin paljon, mikäpä se mukavampaa jos voisi toisille jotenkin iloa tuottaa.
Kaiken kaikkiaan hyvät jatkot. Ja Sinä anonyymi kerrohan kun olet lentänyt tai maitsehan taidat tulla, koska pyöräsi koskettaa kotimaan kamaraa.
Ollaan täällä vastassa.

Vierailija

Hei teille kaikille!
Nyt vain ei näytölle tule kuin kaksi ensimmäistä viestiä, vaikka alussa on luku viisi.
No ei herpaannuta.
Kesää ei meikäläinen voi suunnitella oikein mitenkään. Elokuussa vasta alkaa loma, jota on sitten noin kymmenen viikkoa.
Lokakuun lopussa lähden tähän tietoon Teneriffalle.
Kesän teen töitä kaksi viikkoa jokaisena kuukautena ja kaksi viikkoa viettelen eläkepäiviä. Harjoittelen oikealle eläkkeelle pääsyä.
Käyn marjassa ja nautin hiljaisista lämpimistä illoista. Mietin, mitä lopulla elämälläni teen. Käyn tuolla hämeessä veljeni luona ja toivon pääseväni kalastelemaan.
Sateiden jälkeen alkaa nenä maassa kulkeminen tuolla metsissä, jos vaikka sieniä löytäisi.

Nuorempana teki aina suuria suunnitelmia, mutta sitten huomasin, että milloinkaan niistä ei toteutunut edes puolet.
Mennään vain musta tuntuu menetelmällä eteenpäin ja yritetään kokea mahdollisimman paljon ja olla avoimia ja rohkeita uusien asioiden ja ihmisten suhteen.Tässä mutu hommassa kyllä tulee joskus liiankin hyviä kokemuksia ja niistä jää "kipeitäkin" muistoja, mutta sitähän se elämä aina välillä on.
Usein me ihmiset ajattelemme, että me määräämme elämää, mutta kyllä se on elämä, joka vie meitä. Vain joitakin vivahteita pystymme itse siihen laittamaan.

Kaunista ei kuitenkaan mielettömän helteistä kesää teille kaikille!

Vierailija

Olen koko kevään kunnostanut vanhaa puuvenettäni ja tällä viikolla on sitten 36. vesillelasku. Kesäkuun alkupuolella on tarkoitus lähteä täältä länsirannikolta veneilemään kohti Saimaata, jossa aion viettää kesän risteillen ja tutustuen eri paikkoihin.
Yksin se ei tietenkään ole yhtä mukavaa ja antoisaa matkata kuin ystävän kanssa, jolloin voi jakaa kaikki mukavat tapahtumat ja muistot toisen kanssa. Mutta kuvaan paljon ja voin lähettää viestejä matkan varrelta
Tällainen on minun tulevan kesän suunnitelmani, toivottavasti kesän säät ovat sopivan vaihtelevat, mutta tiedän kokemuksesta, että Saimaalla veneily on leppoista ja kiireetöntä jolloin voi kaikessa rauhassa nauttia kauniista maisemista, mikä näin seniorille on omiaan.

Toivotan kaikille erittäin mukavaa ja antoisaa kesää.

angervo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kiva kippari kun olet luvannut lähetellä matkakuvia ja kertomusta seilailuistasi, mutta älä kaikkia kerro, jätä jotakin
itsellesikin. Saimaasta on tehty ainakin korvia hiveleviä lauluja. En ole Saimaata nähnyt kun lentokoneesta, mutta
kyllä se järvi-Suomi on kaunista katsella ilmastain päin. Ei silloin kaipaa turistirannoille.
toivotan lempeitä tuulia matkallesi ja aallokko olkoon allasi pehmeä.
Maakrapu jää odottelemaan viestejäsi, olkoon ilmojen haltijat suotuisat retkellesi.

Vierailija

Kesaani kuuluu kalastusta ja puutarhanhoitoa.Talla hetkella olen Kanadassa poikani vieraana kuukauden ja tulen Suomeen 10,6 .
Silloin kai siellakin on kesa.Taalla on jo taysikesa jahellesaat.Kaipaan silti alkukesan valoa ja onneksi joudun viela siita nauttimaan.Paras uisteluaikakin alkaa silloin juuri.
Kesalla ei ole sitten etukateis suunnitelmia,riippuu saista mita tehdaan.

Vierailija

Täällä Saimaan rannalla kesää vietän, niin kuin vuosikymmenet
olen viettänyt.

"Rannalla Saimaan näin mietiskelen
katsellen kauaksi seljille sen.
Laineiden laulu on rauhoittavaa,
kun päivä päättyy ja yö tulla saa.
Kun ilta on Saimaalla unhoitan muun,
kaisloihin tuulikin jää haaveiluun.
Rintaani rauhan niin tyynen mä saan,
Saimaa on illalla kauneimmillaan..."

t. Grandmother

Ps. Vanhakippari, mikä veneesi nimi on?
Jos vaikka ohi ajelet - toivottavasti ei törmätä
ihan konkreettisesti yhteen - siis veneillä :)

Vierailija

Kesällä on lapsenlapseni konfirmaatio ja sen tiimoilta monta ihanaa
askartelua juhlan onnistumiseksi, me mummuthan onneksi saamme
olla mukana jo näissä valmisteluissa. Puutarhan hoitoa, jonka mansik-
kamaahan laitamme tänään uudet taimet, jotka sitten ensikesänä tosin
antavat satoa, mutta jaksamme odottaa kyllä. Pääsemmekin mansikan
poimintaan johonkin lähialueen mansikkamaalle. Kesän kukkasia laitan
myös penkkiin siemenestä joiden kasvua ihastelen ja nautitaan kaikki
kesän lämmöstä.

Vierailija
Grandmother

Täällä Saimaan rannalla kesää vietän, niin kuin vuosikymmenet
olen viettänyt.

"Rannalla Saimaan näin mietiskelen
katsellen kauaksi seljille sen.
Laineiden laulu on rauhoittavaa,
kun päivä päättyy ja yö tulla saa.
Kun ilta on Saimaalla unhoitan muun,
kaisloihin tuulikin jää haaveiluun.
Rintaani rauhan niin tyynen mä saan,
Saimaa on illalla kauneimmillaan..."

t. Grandmother

Ps. Vanhakippari, mikä veneesi nimi on?
Jos vaikka ohi ajelet - toivottavasti ei törmätä
ihan konkreettisesti yhteen - siis veneillä :)

Olen viettänyt viitenä kesänä aikaani Saimaalla, nyt on siis tarkoitus olla siellä kuudennen kesän. Veneeni nimi on Reeta ja se on tosiaan 36 vuotias vanha rouva.

Terv. Vanhakippari

Vierailija

Heippa kaikille !
Olen vastaalkaja tässä hommassa, vasta äsken rekisteröidyin. Olipa mukavaa heti alkuunsa lukea Angervon viestiä ja pakkohan siihen jotenkin vastata. Minun kesäni kuluu 2 ison koiran "hoitomummina" jumalattoman kauniilla smaragadin saarella ymmärsitte varmaan Irlannissa. Asun nyt täällä auttelemassa tyttären taloudessa. Hoidokkeihin kuuluu iso rottis Tyson ja Berhandilainen neitokainen nimeltään Molly. Molly on vasta kaksi viikkoa ollut meillä, se olisi joutunut kenneliin jos vävyni ei olisi ollut eläinrakas ja antanut sille kodin, Molly on 1,5 vuotias ja he sopeutuivat heti keskenään erittäin hyvin. Asumme lähellä Dundalkin kaupunkia ja koirat ovat päivät isolla pihalla juoksentelemassa. Toivon kesästä kaunista ja lämmintä koska talvi oli myös täällä erittäin kylmä ja pitkä. Nämä talot kun eivät ole kuitenkaan rakennettu niin kuin Suomessa eikä kaukolämmitystä tunneta ainakaan maaseudulla. Tietysti haluaisin tulla kesällä Suomeen, mutta olosuhteet eivät anna nyt myöten joten jätän matkani syksyyn. Kaiholla ajattelen meren tuoksua, kaislikon suhinaa sekä lokkien kirkumista. Kutenkin toivotan teille kaikille oikein kaunista, lämmintä ja nautinnollista kesää !

Vierailija

Kesä on kesä, en pidä helteestä, enkä ole auringonpalvoja. Olen aina pitänyt syksystä. Toivon aina, että kesä menee nopeasti ohi. Lomanikin otan mieluiten syksyn puolella, jotta pääsee ruskaretkille ja marjastamaan. Mutta en minä kesää sentään inhoa, pyöräilen paljon, uin järvissä, matkustelen ja käyn lapsenlapseni kanssa läpi ne "pakolliset" paikat eli eläintarhat ja huvipuistot. On kiva katsoa kun hän nauttii. Kesällä on mukavaa tietysti tuo puutarhahomma ja lemmikeille kerppujen keruu. No, tulihan tässä tekemisiä koko kesälle. Toivon kaikille hyvää kesää! NUPPU

Vierailija

OIKEIN HIENOJA LAUSETA SINULLA . TENERIFE MEIKELLÄKIN MIELESSÄ, ANTAISI VAAN KUKKARO ENEMPI SILLE MAHDOILLISUUTTA. MATKARAHOJA YRITÄN MARJANPOIMINNALLA YM. TAAS HANKKIA. NETTIHUUTOKAUPOISSA YRITÄN KORTTEJA JA MERKKEJÄ MYYSKENNELLÄ.

tmaria
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015
ofelia

Heippa kaikille !
Olen vastaalkaja tässä hommassa, vasta äsken rekisteröidyin. Olipa mukavaa heti alkuunsa lukea Angervon viestiä ja pakkohan siihen jotenkin vastata. Minun kesäni kuluu 2 ison koiran "hoitomummina" jumalattoman kauniilla smaragadin saarella ymmärsitte varmaan Irlannissa. Asun nyt täällä auttelemassa tyttären taloudessa. Hoidokkeihin kuuluu iso rottis Tyson ja Berhandilainen neitokainen nimeltään Molly. Molly on vasta kaksi viikkoa ollut meillä, se olisi joutunut kenneliin jos vävyni ei olisi ollut eläinrakas ja antanut sille kodin, Molly on 1,5 vuotias ja he sopeutuivat heti keskenään erittäin hyvin. Asumme lähellä Dundalkin kaupunkia ja koirat ovat päivät isolla pihalla juoksentelemassa. Toivon kesästä kaunista ja lämmintä koska talvi oli myös täällä erittäin kylmä ja pitkä. Nämä talot kun eivät ole kuitenkaan rakennettu niin kuin Suomessa eikä kaukolämmitystä tunneta ainakaan maaseudulla. Tietysti haluaisin tulla kesällä Suomeen, mutta olosuhteet eivät anna nyt myöten joten jätän matkani syksyyn. Kaiholla ajattelen meren tuoksua, kaislikon suhinaa sekä lokkien kirkumista. Kutenkin toivotan teille kaikille oikein kaunista, lämmintä ja nautinnollista kesää !

======================================================

Heippa Ofelia!

Onpa hienoa, että Sinulla on tuollainen mahdollisuus! Ja saarella vielä.
En ole itse koskaan käynyt Irlannissa, mutta se kuuluu tuleviin matkakohteisiini,
jossain vaiheessa.

Mutta oikein nautinnolista kesää myös Sinulle sinne, ja nauti olostasi!
-tmaria-

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat