Kysymys ET-Sarille

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Miten kirjoituksiin saa yksityisviesti mahdollisuuden kun näkyy toisilla tuo kirjekuoren kuva.

En saanut myöskään auki kirjoitussääntöjen- ja ohjeitten sivua.

Eikö mitenkään voisi muuttaa käytäntöä siten, että anonyyminä esiintyvän henkilön kohdalla olisi edes tieto onko vastaukset ja kannanotot mieheltä vai naiselta. Aina ei voi allekirjoituksesta, jos sellaista on laitettukaan päätellä sukupuolta.

T. Marmori

Kommentit (8)

Vierailija
Marmori

Eikö mitenkään voisi muuttaa käytäntöä siten, että anonyyminä esiintyvän henkilön kohdalla olisi edes tieto onko vastaukset ja kannanotot mieheltä vai naiselta. Aina ei voi allekirjoituksesta, jos sellaista on laitettukaan päätellä sukupuolta.

T. Marmori

Mielestäni kirjoittajan sukupuolella on väliä vain silloin, kun etsitään ystävää/kumppania, jonka pitäisi olla mies tai nainen.
Tavallisessa keskustelussa en keksi miesten asioita ja naisten asioita.
Olisi mielenkiintoista tietää, miksi kirjoittajan sukupuoli on sinulle tärkeä.

Vierailija

Marmori

T. Marmori

Mielestäni kirjoittajan sukupuolella on väliä vain silloin, kun etsitään ystävää/kumppania, jonka pitäisi olla mies tai nainen.
Tavallisessa keskustelussa en keksi miesten asioita ja naisten asioita.
Olisi mielenkiintoista tietää, miksi kirjoittajan sukupuoli on sinulle tärkeä.

Arvoisa Anonyymi

Esittämäni asia on vain minun mielipiteeni, eikä siitä sen ihmeellisenpää numeroa tarvinne tehdä. Itselläni on aika vähän työn ulkopuolisia ihmissuhteita niin senkin takia asia kiinnostaa minua.

Yritän pärjätä näillä mielipiteillä täällä teidän joukossa.

T. Marmori (aikuinen nainen)

Vierailija

minun pielipiteeni on se,että anonyymi on anonyymi ja sillä ei ole mierkitystä,onko nais vai mies.Kyllähän se on selvää,että jos nimimerkilliset saa pelkästään kirjoittaa ,niin 3-4 kirjoittaa ja pitää ns.yksityiss palstaa ja muu keskustelu tyrehtyy.mielstäni näin on käynyt esimStudio55 sivuilla.Kuivunut täysin.

Vierailija

Käsittääkseni tuon nimimerkinkin voi tehdä vaikka tarkoituksella sellaiseksi ettei siitäkään pääse selville onko kyseessä mies vai nainen! Ja voi myös tarkoituksella laittaa harhaan johtavan nimimerkin, ootko sitä miettinyt?

Tällainen nettikeskustelu on aina sellaista,jos alkaa oikein vainoharhaisesti tuumaamaan, niin mihinkään ei voi luottaa! Koskaan et tiedä kuka kirjoittaa ja kenelle!

Sari Alho
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015
Marmori

Miten kirjoituksiin saa yksityisviesti mahdollisuuden kun näkyy toisilla tuo kirjekuoren kuva.
En saanut myöskään auki kirjoitussääntöjen- ja ohjeitten sivua.
T. Marmori

Hei Marmori,

Yksityisviestin kirjekuoren saa näkyviin omasta profiilista. Klikkaa omaa nimimerkkiäsi tuosta sivun oikeasta yllälaidasta.

Sieltä löydät kohdan "muokkaa tietojasi".

Sieltä löydät kohdan "Muut käyttäjät saavat lähettää yksityisviestejä sähköpostiini", johon laitat rastin.

Kirjekuori näkyy sen jälkeen kirjoittamissasi viesteissä ja muut voivat lähettää sinulle viestejä.

Vain rekisteröityneet ja kirjautuneet näkevät nuo kirjekuoret viesteissä.

Anonyymi on anonyymi, eli minäkään en näe, kuka viestin on jättänyt. Tarvittaessa koneen IP-osoite voidaan selvittää, mutta silloin tarvitaan todellinen syy, esim. herjaus/kunnianloukkaussyyte tms.

Näköjään tällä hetkellä nuo ohjesivut ovat rikki, jotain on tapahtunut viikonlopun aikana. Teen heti ilmoituksen tekniseen ylläpitoon, pitäisi tula kuntoon hyvin pian.

Terveisin
Sari
verkkotoimittaja

/quote

Arvoisa Anonyymi

Esittämäni asia on vain minun mielipiteeni, eikä siitä sen ihmeellisenpää numeroa tarvinne tehdä. Itselläni on aika vähän työn ulkopuolisia ihmissuhteita niin senkin takia asia kiinnostaa minua.

Yritän pärjätä näillä mielipiteillä täällä teidän joukossa.

T. Marmori (aikuinen nainen)

Kiitos asiallisesta vastauksestasi Marmori. Kysymykseni taustalla oli vain pelkkä uteliaisuus. :)
Se taas kumpuaa melko laajasta kokemuksesta sosiaalisen median kentällä. Tarkkailen ihmisiä ja heidän motiivejaan.
Olen huomannut, että sukupuolitietoinen kirjoittelu johtaa joillakin palstoilla karkeasti yleistäen esimerkiksi flirttiin (ei paha sinänsä), mielistelyyn (naiset mielistelevät miehiä), vähättelyyn (miehet likaisia, naiset tyhmiä) ja sulkemiseen (et voi tietää tästä asiasta mitään, koska olet nainen/mies). Tässä oli muutamia käyttäytymiskaavoja. Eivät ne näin selkeästi näy kuten pelkistyksessäni, mutta tarpeeksi kauan seuraamalla roolit tulevat tavalla tai toisella esiin.
Olen sitä mieltä, että sukupuolten välisiä eroja ajattelussa korostetaan liikaa. Yksilöiden väliset erot ovat suuremmat.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat