ET-lehden ystävähakuun ei yhtään vastausta

Vierailija

Taisi olla ylitarjontaa meistä keski-ikäisistä tai sitä vanhemmista naisista. Ilmoituksia kymmeniä vai olisiko ollut satoja. Monet toinen toisensa kaltaisia. Vaikea sieltä joukosta on varmaan ollut ketään poimia etenkin kun merkkien määrä, jolla kuvata itseään, oli rajoitettu.

Itse laitoin kirjeenvaihtoystäväilmoituksen, kohderyhmä sekä miehet että naiset. Toistaiseksi ei ainuttakaan vastausta, vaikka ilmoitukseni ei ollut kopio kymmenestä muusta. Ei voi muuta päätellä kuin että ylitarjontaa meistä on, jopa silloin, kun ei olla likkeellä parinhakumielessä.

Sivut

Kommentit (83)

Sari Alho
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei!

Postitusjärjestelmämme toimittaa meille vastauskirjeet kerran viikossa, torstaisin. Sen jälkeen lajittelemme kunkin ilmoituksen saamat vastaukset ja postitamme ne viimeistään seur. viikon maanantaina. Tähän mennessä on lähtenyt 2 massapostitusta.

Joten odottele rauhassa, ehkä jo ensi viikolla saat vastauksia! Kirjeitä postitamme elokuun alkuun asti.

Terveisin
Sari Alho
ET-lehti

Vierailija

Hei!
Olen 54-vuotias uusikaupunkilainen nainen. Ikääsi en tiedä, mutta jos se sopii kategoriaan 52-57, niin täällä
ainakin olisi yksi kiinnostunut, joka mielellään meilaisi kanssasi. Olen avoliitossa, meillä on 16 v poika.

sähköpostini: arja.maki@hotmail.fi

Vierailija

Hei!
Olen 59 vuotias nainen ja asun Turussa. Jos haluat kirjoitella niin vastaa tähän ja katsotaan löytyykö meiltä jotain yhteistä mielenkiinnon aihetta josta voisi vaihdella mielipiteitä.

Vierailija

Odottavan aika on pitkä! Siinä voisi auttaa jos vaikka itse vastaisi joillekin ystäväilmoituksen laatineille?
Itselle merkkaa paljon asuinpaikkakunta, koska toivoisin löytäväni ihmsiä, joita voisi silloin tällöin tavatakin.
Pelkkä kirjeystävyys ei riitä, koska olen niin yksinäinen.
Ei ollut minulla ilmoitusta ET-lehdessä, mutta ajattelin etsiä kyseisen lehden vaikka kirjastosta.
Onko siellä eri maakuntien tiedot sitten esillä, niinkuin on täällä netin ystävähaussa ?
No ei ole kukaan vastannut netissä olleeseen ilmoitukseenikaan. Odottanut jo kaksi kuukautta ylikin.
Jos ei enää halua ystäviä, niin voisitteko poistaa tietonne, jotta ei olisi niin mahdoton ruuhka sivustolla?
Itse etsin vaan oman maakunnan/läänin alueelta, mutta meilläpäin yksinäisiä ei kovin paljon tunnu olevan?
Ehkä noista 800 on n.25 samoilta seuduilta, kuin itsekin. -epätoivoista etsintää tämäkin siis!

Vierailija

Hei! Minäkin luin sinun ilmoituksesi ET-lehdestä ja meinasin vastata.Mutta ajattelin sinun saavan niin paljon vastauksia.Enkä ole mikään hyvä kirjoittaja.Joten päätin jättää väliin.Minulla oli myös ilmoitus etsin ystävää.terkkuja

Vierailija

Kiva kun ilmoititte miten ystäväpalvelu toimii. Mutta, eikö olisi asiallista kertoa jo ET- lehdessä kuinka kerran viikossa torstaisin..ja sitten lajittelu ym.. olisi kyllä kohteliasta. Tässä olemme kuin" hoo moilaset", ei ensin tiedä miten toimia, sitten mielipahaa, kun ei kukaan mihinkään vastaa...

Tämä vain toivomuksena, että kehitetään YHDESSÄ TASOKAS MUKAVA osio. ET-on hyvä, monpuolinen lehtikin. KERRANKIN OTETTU HUOMIOON MEIDÄTKIN, "kauniit iäkääntyneet", arvokkaita tunnemme olevamme ET- porukassa!

Vierailija

Minä puolestani taidan kokeilla, josko netin kautta löytyisi paremmin. Tämmöiset perinteiset ystävän- tai sähköpostiystävänhaut on mielestäni eräällä tavalla ongelmallisia. Parinhakua netistä löytyi jo 1990-luvulla, halusitpa pariutua samaan tai vastakkaiseen sukupuoleen taikka kumpaankin vuoropäivin taikka koivuun tai koiraan. Mutta ihan vain ystävyysmielessä hakua ei ole ollut oikein missään. Ja olen sentään käyttänyt nettiä kutakuinkin päivittäin vuodesta 1995 niin työssä kuin kotonakin.

Minulle merkitsee paljon samanhenkisyys, asuinpaikalla ei ole väliä, koska en hae ulkoiluseuraa tai vastaavaa. Usein tuntuu, että meidänikäiset on enimmäkseen yhdestä ja samasta puusta, millä en tarkoita, että jotkut elämänarvot tai ajatukset olisivat parempia tai huonompia kuin jotkut toiset. Mutta kun arjessa työelämässä on viitenä päivänä viikossa pakko kohteliaisuuden vuoksi kiinnostua sukujuhlista, serkkkuvainaan sydänoireista ja sillin oikeaoppisesta suolaamisesta, haluaisi vapa-ajalla jutustaa vaikkapa sähköpostilla ihmisten kanssa, joiden elämässä on jotain muutakin kuin koti ja lähipiiri.

Vierailija

Juu, eipä ole tullut ainuttakaan vastausta!

Ei voi olla totta, että meitä keski-ikäisiä, yksinäisiä ja
kumppania kaapaavia naisia on niin paljon!

Itse kököttelen illat pitkät kotona, enkä suinkaan odota Sen Oikean kolkuttavan
oveani. Jotain pitäis itsekin tehdä, liikkua edes.
Keksiä vaikka jokin harrastus, missä ihmisiä näkisi.
Ensimmäistä kertaa käytin tätä lehti- ja nettikanavaa ja laitoin ilmoituksen,
mutta kyllä luovutin heti nähdessäni ilmoitusten - nais-ilmoitusten- määrän!

Ei m itään toivoa =(
Kökötellään edelleen.

Vierailija

Minä olen se "anonyymi", joka laittoi tuon edellisen viestin.

Korjaan heti, että en ole liikkeellä parinhakumielessä (kuten ei ilmeisesti tämän ketjun aloittajakaan). En myöskään koe itseäni yksinäiseksi. Mutta en tunne oikeasta elämästä oikeastaan yhtään itseni kanssa samanhenkistä ihmistä. Sellaisiin olisi hauska tutustua.

Käsittääkseni parinhaku onnistuu myös meidänikäisiltä, mikäli he ovat perinteisesti ajattelevia, varustettuna "elämän kauneimmilla arvoilla" ja mitä niissä ilmoituksissa lukee. Jos ei hae nallekahjua, jonka kainaloon käpertyä eikä halua ruveta aikuiselle miehelle äidiksi, on vaikeampaa. Nuoret ovat onneksi moniarvoisempia. Ja kykenevämpiä huolehtimaan itse arkipäivän ritiineista tai viittaamaan useimmille niistä kintaalla, kuten itse teen.

Vierailija

Lainaus:

Minä olen se "anonyymi", joka laittoi tuon edellisen viestin.

Korjaan heti, että en ole liikkeellä parinhakumielessä (kuten ei ilmeisesti tämän ketjun aloittajakaan). En myöskään koe itseäni yksinäiseksi. Mutta en tunne oikeasta elämästä oikeastaan yhtään itseni kanssa samanhenkistä ihmistä. Sellaisiin olisi hauska tutustua.

Käsittääkseni parinhaku onnistuu myös meidänikäisiltä, mikäli he ovat perinteisesti ajattelevia, varustettuna "elämän kauneimmilla arvoilla" ja mitä niissä ilmoituksissa lukee. Jos ei hae nallekahjua, jonka kainaloon käpertyä eikä halua ruveta aikuiselle miehelle äidiksi, on vaikeampaa. Nuoret ovat onneksi moniarvoisempia. Ja kykenevämpiä huolehtimaan itse arkipäivän ritiineista tai viittaamaan useimmille niistä kintaalla, kuten itse teen.

Tuli tekstiini muutamia kirjoitusvirheitä, tarkoitin tietenkin nallekarhua ja rutiineita.

Tuli vielä mieleeni, että ei ole ihme, kun ei kohdata toisia oikeassa elämässä tai netissä, kun ei edes keskustelupalstoilla. Kirjoittelin eilen toiseenkin ketjuun Miesparkki, kerroin kokemuksiani tämmöisestä parkkeerauspaikasta, johon olin naisena istahtanut. Kukaan ei viitsinyt kommentoida. No tässä vain yksi esimerkki, tätä tapahtuu nettikeskustelussa tuhkatiheään. Jokainen puhuu omiaan, toisten viesteihin ei reagoida. Syyllistyn siihen itsekin. Mutta sen se tekee, että keskustelu ei ole mitään vuorovaikutusta.

tmaria
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

....Lainaus Anonyymin kirjoituksesta 9.6.2010
Tuli vielä mieleeni, että ei ole ihme, kun ei kohdata toisia oikeassa elämässä tai netissä, kun ei edes keskustelupalstoilla. Kirjoittelin eilen toiseenkin ketjuun Miesparkki, kerroin kokemuksiani tämmöisestä parkkeerauspaikasta, johon olin naisena istahtanut. Kukaan ei viitsinyt kommentoida. No tässä vain yksi esimerkki, tätä tapahtuu nettikeskustelussa tuhkatiheään. Jokainen puhuu omiaan, toisten viesteihin ei reagoida. Syyllistyn siihen itsekin. Mutta sen se tekee, että keskustelu ei ole mitään vuorovaikutusta.

==========================

Huomenta vaan Anonyymi!

Sen verran vaan ihmisten kohtaamiseen oikeassa elämässä ja netissä. Minusta toisen ihmisen kuunteleminen
ja kohtaaminen on sellainen taitolaji, että kun se harvemmin onnistuu livenäkään niin vielä vähemmän netissä.
Täällä netissä on vielä se, että kun toista ei näe eikä tunne,niin ei tarvitse edes 'kohteliaisuuttaan' mitään
ynähtää..;). Saattaa helposti, riippuu tietysti aiheesta, tulla sellaista kilpalaulantaa, kuka parhaiten murjaisee
ja viimeisen sanan laittaa keskustelulle. Mutta täällä virtuaalimaailmassa se on vain hyväksyttävä..;).Ei ollenkaan
aina tule yhtäkään kommenttia vaikka itse kuinka toivoin ja ajattelisi, että kyllä nyt ainakin tämä on sellainen
aihe. Ja eikä aina ole kyse viitsimisestäkään, sillä hetkellä ei ole ollut sopivaa lukijaa paikalla...näihin juttuihinhan
saattaa tulla aikojen päästä kommentteja ja jopa keskustelua syntyä.

Mutta livenä keskustelu on yleisesti helpompaa, kun vaan löytyy se samanhenkinen ihminen. Joko livenä tai
netissä. Ei kannata masentua kuitenkaan! Aikaa saattaa mennä...mutta uskon itse, että kaikella on aikansa.

-tmaria-

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Totta puhut tmaria.
On siinä vielä sekin, että kaikilla ei ole niin sana hallussa vaikka kuinka haluaisi vastata. Minulle käy usein niin, että uskon ymmärtäväni asian, esim. toisen huolen jostakin asiasta, palan halusta vastata siihen, mutta en löydäkkään oikeita sanoja. no, sitten se asia menee vaan ohi. Pitänee yrittää tästä lähtien vaikka lyhyemminkin, ja niillä taidoilla mitkä on.
Joskus juttu luistaa, joskus ei, mutta jatketaan kirjoittelua ( tosin olen suurimman osan kesästä pois koneen ääreltä ), sinäkin anonyymi.
Hyvää kesän jatkoa!
katinka.

Vierailija

Joistakin keskusteluistakin on jäänyt kuva että suomalaiset naiset ovat liian valikoivia?
Sen vuoksi moni mies tähystääkin itärajan taakse.

Vierailija

Tekipä mieli kirjoittaa pari sanaa.Olen hyvin tavallinen eläkkeellä oleva nainen. Jätin itsekin ET-lehteen ilmoituksen, jossa etsin kulttuuriseuraa oman paikkakuntani naisesta. Minulla on mies ja lapsiakin, mutta tuo elokuva - ja teatteriseura puuttuu monta kertaa. Ei tule vain yksin useinkaan lähdettyä!
Eipä ole tullut minullekaan yhtään vastausta! Tämä oli ensimmäinen kerta, kun etsin seuralaista näin lehden tai netinkään kautta. Taitaapa jäädä myös viimeiseksi yritykseksi!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat