Marjaohje

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Hei, onko teillä kellään jälkiruokaohjetta, jossa käytetään metsä- eli ahomansikoita? Oli aikomus kuivata näitä eilen kerättyjä marjoja, mutta se taitaa nyt jäädä. Etsin netistä esim. ahomansikkakiisselin ohjetta, mutta en löytänyt. Käyttääkö näitä marjoja enää kukaan?

Kommentit (4)

Vierailija

Minä pakastan ylimääräiset metsä eli ahomansikat, mulla kun niitä on PALJON. Ne on ihan tuoreen veroisia pakastettunakin. Syön ne talvella vähän kohmeisina.
Kiisselin voi tehdä samoin kuin puutarhamansikoistakin.
Itse teen niin, että teen kiisselin ensin jostakin muusta marjasta ja valmiiseen ripottelen sekaan. En siis keitä metsämansikoita ollenkaan, maku menee.
Kokeile!

Vierailija

Minä pilkoin muutaman puutarhamansikan ikäänkuin pohjaksi ja siihen sekoitin ahomansikat.Annoin vähän aikaa mehustua jääkaapissa ja sitten tarjosin jäätelön päällä.Hyvää.

Vierailija

Kiitos ystävällisistä vastauksistanne! Tein kiisseliä osasta metsämarja saaliistani, joukkoon panin puutarhamansikoita. Tänään paistoin lättyjä, kun sain pieniä vieraita. Lättyjen kanssa söimme mansikoita, mansikkahilloa ja loput metsämansikat. Lapsille ainakin maistui :)

Vierailija

Täällä herkuteltu metsämansikoilla.
Meillä lapset keräili eilen tosi paljon niitä , osan laittoivat kivasti heinään rimpsuun,, varmaan moni meistäkin lapsena teki niin...ja osa syötiin sellaisenaan, ja tein marjarahkaa, niin loput laitoin sinne, ettäs olikin hyvää ja raikasta nautittavaa, näin kesähelteellä
Meillä noissa peltojen laitamilla ja teiden varsilla on tänä vuonna niitä hyvin , kai niille on nyt oikein suotuisat olosuhteet, sopivasti aurinkoa ja vettä
Lakkoja on jonkinverran näillä kulmilla, en ole kylläkään käynyt keräilemässä, lie vielä kypsiäkään.
En muutenkaan jakasa juosta niiden perässä , se maasto kun on niin vaikeakulkuista. Saan lakat aina ystäviltäni pohjoisesta. Vaihdetaan , vien niille sinne omenia ja muita marjoja, ja saan lakkoja tillalle

Kyllä kaikkia marjoja näyttäs tulevan ihan kohtuullisesti
Tuossa vielä tuli mieleni, jotta ennenmuinoin meillä taisivat syödä niitä mansikkamaitona, maitoa ja vähän sokeria...
Mut metsämansikat on vähentyneet siitä, mitä niitä ennen oli,,,ja siihen on kyllä montakin syytä

Nautitaan kaikista kesän herkuista, nyt kun niitä on meille tarjolla

Adalmiina

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat