Etsimme "varamummua" tai "varaisovanhempia" elämäämme

Vierailija

Löytyisikö Keski-Suomesta, Jyväskylän läheisyydestä "varamummua" tai "varaisovanhempia" 7-vuotiaalle tytölle ja hänen yksinhuoltaja äidilleen.

Menetimme isin viime syksynä, elokuussa vuosi sitten täysin yllättävän kuoleman kautta, ja jäimme tänne keski-suomeen täysin kaksin koko tukiverkoston ollessa kaukana.
Vuosi on ollut raskas ja täynnä suuria vaikeuksia arjen pyörittämisen kanssa. Äidin vuorotyö ja pienen ekaluokkalaisen taival oli suuria mutkia täynnä, ja äiti joutuikin luopua työstään ainakin väliaikaisesti pärjätäkseen edes jotenkin pienen koululaisen kanssa. Ei yksinkertaisesti ole paikkaa, mihin lapsen voisi laittaa koulun jälkeen, jos äidillä on iltavuoro tai viikonlopputöitä. Nyt olen tehnyt pelkkää aamuvuoroa, ja viikonloppuja ja sekin jo tuo tullessaan lukemattomia epätoivon hetkiä.
Lapsi on jokapaikassa mukanani, tai jos ei johonkin voi ottaa, on oltava menemättä. Ei ole ketään, olemme siis täysin kaksin. Omasta kodistamme taistelimme 8 kuukautta, jonka onneksemme saimme kuitenkin pitää. Muutoin asiat alkavat pikkuhiljaa sujua, mutta arjen pyörittämisen kanssa olen täysin neuvoton. Kuitenkin lapseni hyvinvointi on minulle kaikkein tärkein asia enää elämässäni.
Sisarukseni ja omat vanhempani ovat olleet todella tärkeitä ja avuliaita, mutta kaukaa on vaikea aina rientää apuun, ja loma-ajat lapsi onkin joutunut olemaan pitkiäkin aikoja pois kotoa...ja voi sitä ikävää.
Toivoisin löytäväni jonkun ihmisen, jolla olisi niin suuri sydän, että sinne mahtuisi pieni isinsä menettänyt tyttö helliteltäväksi ja meille ystäväksi ja auttajaksi tämän arjen sujumisen kanssa.

Kommentit (11)

Vierailija

Voi, kun olisit lähempänä, asun itäsuomessa. Minulla olisi aikaa ja voimia auttaa teitä. Omat lapsenlapseni asuvat eteläsuomessa, joten tapaan heitä aivan liian harvoin.
Hellittelyä olisi varastossa viellä jäljellä paljon.
Terv. mummo 60v.

Vierailija

Toivon hartaasti, että löydätte varamummun sieltä läheltä.
Oma nuorin lapsenlapseni aloittaa koulun ensi maanantaina,
ja tiedän, että mummoa monesti tarvitaan iltapäiväseuraksi
sekä ehkä joskus myös aamulla kouluun lähettämään.

Hyvä, että vanhempasi ovat elossa ja voivat auttaa loma-aikoina,
mutta niinkuin sanot, arjen pyörittämiseen tarvitset kyllä
välttämättä apua.

t. Grandmother

Vierailija

Sinä keskustelun aloittaja,

Jäin miettimään tuota vaikeaa tilannettasi pienen koululaisen kanssa
ja myös suurta surua, jonka olette kohdanneet vain vuosi sitten.

Oletko kysynyt seurakunnan diakonia- tai perhetyöstä vastaavilta
henkilöiltä olisiko sitä kautta mahdollisuuksia saada sopivaa "tukihenkilöä"?

Jyväskylässäkin varmaan toimii Pelastakaa Lapset ry. Sen yhdistyksen
piirissä yleensä on lapsirakkaita ja auttavaisia henkilöitä vapaaehtoistyössä.
Kannattaa kysyä sieltäkin varamummia ja/tai -pappaa.

Enkeleitä teille avuksi lähettelee Grandmother

Vierailija

Hei!
Täällä olisi varamummo ja pappakin löytyy. Asumme omakotitalossa. Meillä on kesämökki Hankasalmella.
Meillä on kaksi kissaa, eihän lapsesi ole allerginen. Olen ollut eläkkeellä jonkun vuoden ja pappa jäi juuri eläkkeelle.
Otathan yhteyttä

Vierailija

Hei MummoJKL, laitahan itsellesi yksityisviestimahdollisuus,
niin yhteydenotto käy helpommin. Tietenkin aloittaja-anonyyminkin
täytyisi olla rekisteröitynyt, että voisitte Et-lehden välityksellä
ottaa yhteyttä.

Vierailija

Hei mummoJKL!

Olen viestin alullelaittaja, enkä ole aikoihin tällä palstalla käynyt, jotenkin olin jo luopunut toivosta.
En ollut uskoa silmiäni viestisi nähtyäni.
Emme ole allergisia kissoille, itseasiassa viikon päivät meilläkin on sellainen pentu majaansa pitänyt, vähän kuin turvakaverina.

Selvittelen kaikki rekisteröinnit, yksityisyysviesti- ja muut seikat, että voin ottaa teihin yhteyttä.
Tuntuu ihan kuin rukouksiini olisi vastattu. Uskomatonta!

Vierailija

Hei MummoJKL!

En voi ottaa teihin yhteyttä, kun sinulla ei ole yksityisyysviestimahdollisuutta. Voisitko laittaa sen rekisteröintiisi tai ottaa suoraan minuun yhteyttä.

Terkuin viestin alullelaittaja

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat