Liukkaat kengät

Vierailija

Eiole ihme jos tulee niin paljon liukastumisia nykyään,kun katsoo minkälaisilla kengillä ihmiset ovat liikkeellä. Menin nimittäin ostamaan nahkaisia talvikenkiä ja tyrmistyin,kun huomasin sellaisen määrän naisten talvikenkiä,joissa oli aivan sileät pohjat!
Pari kotimaista merkkiä löysin hyllyn toiselta puolelta,niiden pohjat kyllä vaikuttivat paremmilta,mutta mallit olivat aika "mummomaisia".
Mutta ainahan se on kiinteistönhoitajan vika,jos sattuu liukastumaan, eihän sitä katsota minkälaisialla luistimilla olit liikkeellä.
Minusta tavarantilaanjan kaupassa pitäisi vähän katsoa tuotakin puolta,eikä vain hintaa!

Kommentit (12)

Vierailija

Talvikenkiin kannattaa hankkia liukuesteet tai laitattaa suutarilla talvinastat pohjiin. Välttämätöntä liukkaalla kelillä, varsinkin jos helposti kaatuilee tai on heikentynyt tasapainokyky.

Vierailija

Lainaus:

Eiole ihme jos tulee niin paljon liukastumisia nykyään,kun katsoo minkälaisilla kengillä ihmiset ovat liikkeellä. Menin nimittäin ostamaan nahkaisia talvikenkiä ja tyrmistyin,kun huomasin sellaisen määrän naisten talvikenkiä,joissa oli aivan sileät pohjat!
Pari kotimaista merkkiä löysin hyllyn toiselta puolelta,niiden pohjat kyllä vaikuttivat paremmilta,mutta mallit olivat aika "mummomaisia".
Mutta ainahan se on kiinteistönhoitajan vika,jos sattuu liukastumaan, eihän sitä katsota minkälaisialla luistimilla olit liikkeellä.
Minusta tavarantilaanjan kaupassa pitäisi vähän katsoa tuotakin puolta,eikä vain hintaa!

Itse kuljen talvella kotimaisissa Kuoma-merkkisissä trekking-jalkineissa, joissa korottomat traktoripohjat. Olen pysynyt hyvin pystyssä ulkona tähän asti, joten voin suositella. Korottomat jalkineet antavat parhaan pidon, korollisilla on kropan tasapainokin huonompi. -Juuri olen lähdössä näyttämään rannettani, kun kompastuin omaan peittooni aamulla sängystä noustessa! Kotonahan ne enimmät haaverit sattuvat. Ja nyt sattuu, ouch!
Terveisin
Kompurajalka

Vierailija

Älkää ihmeessä menkö ulos ellei teillä ole liukuesteitä kenkien pohjissa.
Katastroofin aineet on koossa jos teillä sattuu olemaan liukkaat kengät, kova yskä ja ripuli yhtäaikaa.

nim:kokemusta on.

Vierailija

Lainaus:

Katastroofin aineet on koossa jos teillä sattuu olemaan liukkaat kengät, kova yskä ja ripuli yhtäaikaa.

yskä - jos kaatuu kuralammikkoon, niinkö. pahoittelen kirjoitusvirheitä, kun nykyään olen ykskätinen. toivottavasti en monta viikkoa.
entäs ripuli, vilustumisestako senkin saa, sieltä kuralammikosta.
ilman sarvia ja hampaita
kompurajalka

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

yskä - jos kaatuu kuralammikkoon, niinkö. pahoittelen kirjoitusvirheitä, kun nykyään olen ykskätinen. toivottavasti en monta viikkoa.
entäs ripuli, vilustumisestako senkin saa, sieltä kuralammikosta.
ilman sarvia ja hampaita
kompurajalka

Onhan siinä katastrofia kerrakseen jos yskii, niin ripulipaskat menee housuun ja putoaa persiilleen.

Vierailija

Lainaus:

Taisi karata tämäkin keskustelu pissi-kakkalinjalle!

niin, tää on taas tätä: roskapostia ja paskapuhetta.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Taisi karata tämäkin keskustelu pissi-kakkalinjalle!

niin, tää on taas tätä: roskapostia ja paskapuhetta.

Kokemusta on, yskänkohtaus ja saman tien paskat housuun, liukastuminen ja persiilleen kuralammikkoon. Älkää lähtekö kotoa mihinkään mikäli yskä ja maha kuralla, sillä liukkailla keleillä käyp kyllä kalpaten.

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 18.01. klo 19:54

Tämä oli keskustelun aloitusviesti, on tainnut varsinainen asia unohtua.

Vierailija

Minulla on kotimaiset talvikengät ja niissä hyvin kuvioitu pohja.
Ulkona niiden kanssa on hyvä kävellä eikä ole liukkaan.
Vaan annappas olla kun menet kauppoihin, rappukäytäviin ym. paikkoihin niin kyllä ne on liukkaat.
Enemmän vaaratilanteita on ollut lumisilla kengillä sisään mennessä.

Niin laitan jo tähän ettei tarvitse kenenkään mollata.

Minä osaan kopistella kyllä lumet kengistä pois!!!!

Vierailija

Minulla on kotimaiset Jalaksen talvisaappaat. Olivat minun kukkarolle hintavat. Tyhmä kun olen, ostin ne. Sivuttaispitoa ei ole lainkaan. Nyt on särkee lonkkaa, kyynärpäätä ja häntäluuta. Valmistaja ei ota mitään kantaa asiaan vaan vaikenee kunnon Bresneviläiseen tyyliin. Ymmärrän hyvin että puolustusvoimat päätyi toisen merkkisiin. Niin teen minäkin jatkossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla on kotimaiset talvikengät ja niissä hyvin kuvioitu pohja.
Ulkona niiden kanssa on hyvä kävellä eikä ole liukkaan.
Vaan annappas olla kun menet kauppoihin, rappukäytäviin ym. paikkoihin niin kyllä ne on liukkaat.
Enemmän vaaratilanteita on ollut lumisilla kengillä sisään mennessä.

Niin laitan jo tähän ettei tarvitse kenenkään mollata.

Minä osaan kopistella kyllä lumet kengistä pois!!!!

Kerrostalojen porraskäytävät ja portaat, julkisten tilojen lattiat ym. ovat talvella petollisen liukkaita ulkoa tulevalle vaikka lumet olisi harjannut kengistään. Lattiavahan laatuun toivoisin parannusta, on joitain kauppoja joissa otan ostoskärrin tuekseni käytävillä "luisteluun" vaikka ostoksia ei olisi montakaan.

Kesäaikaan ei näitä liukastumisongelmia onneksi ole, paitsi tuttavani liukastui croksit jalassa märällä nurmikolla ja selkä niksahti viikkokausien kipuiluksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat