Vieroitusoireitako?

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Onko kellään omakohtaisia kokemuksia kolesterolilääkityksen lopettamisesta ja siitä mahdollisesti aiheutuvista vieroitusoireista?
Lopetin vuosia jatkuneen lääkityksen syystä ettei halpalääke minulle tuntunut sopivan eli olisin joutunut maksaman aijemmin käyttämästäni lääkkeestä yli 30 euroa enemmän syystä ettei kela sitä enää korvaa.
Minulle tuli lopetuksen myötä ihan valtavat kivut jotka vaelsivat nivelestä niveleen, polvet turposivat samoin nilkat ja alaselkä ja toinen lonkka samoin toinen korvan seutu ja puoli päätä.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Kuulostaa oudolta.
Minulle tuli alkoholista vierotusoireita, kun naukkailin ennen joka päivä pari lasillista...
Luulin että vain keskushermostoon vaikuttavista lääkkeistä tulee vieroitusoireta?
vaikuttaako kolesterolilääkitys myös keskushermostoon?

Vierailija
Kotu

Onko kellään omakohtaisia kokemuksia kolesterolilääkityksen lopettamisesta ja siitä mahdollisesti aiheutuvista vieroitusoireista?
Lopetin vuosia jatkuneen lääkityksen syystä ettei halpalääke minulle tuntunut sopivan eli olisin joutunut maksaman aijemmin käyttämästäni lääkkeestä yli 30 euroa enemmän syystä ettei kela sitä enää korvaa.
Minulle tuli lopetuksen myötä ihan valtavat kivut jotka vaelsivat nivelestä niveleen, polvet turposivat samoin nilkat ja alaselkä ja toinen lonkka samoin toinen korvan seutu ja puoli päätä.

Aika uskomaton juttu.En ole koskaan kuullut moista.Mieluummin niinpäin,että jos lopettaa, kaikki vaivat häviää,siitä olen kuullut.

Vierailija

Lainaus:
anonyymi 07.03. 23:58
Joka päivä jos naukkailee, niin juoppohan sitä silloin on. Tottakai tulee myös vieroitusoireita.

Tässä keskustelussahan on kysymys siitä, että aiheuttaako
kolesterolilääkkeitten pois jättäminen vieroitusoireita.

Ei ainakaan itselläni aiheutunut siitä mitään pahaa, aivan päinvastoin,
siis hyviä vaikutuksia, kun kolesterolilääkkeitten aiheuttamat sivuvaikutukset
poistuivat :)

Vierailija

Eihän kolesterolilääke ole mikään psyykenlääke. Miksi sen pitäisi siis aiheuttaa vieroitusoireita?

Vierailija
Kotu

Kehottaisin menemään lääkäriin kyseisten oireiden vuoksi.
Minusta ne ei oikein sovi kolesterololääkityksen lopettamisoireisiin.

Vierailija

Tuolle aloittajalle sanoisin, ettei lääkkeellä ole mtn tekemistä. Olet ilmeisesti altistunut homeille, homemyrkyille tai muille kosteusvauriomyrkyille, tai toinen vaihtoehto on että olet sairastunut fibromyalgiaan TAI lihasreumaan.

Vierailija

Tuolle aloittajalle sanoisin, ettei lääkkeellä ole mtn tekemistä. Olet ilmeisesti altistunut homeille, homemyrkyille tai muille kosteusvauriomyrkyille, tai toinen vaihtoehto on että olet sairastunut fibromyalgiaan TAI lihasreumaan.

Vierailija

Lainaus:

Ei pelkoa homeille altistumiseta joten sen vaihtoehdon voi jättää kokonaan pois meillä ei ole kosteusvaurioita :)

Lääkäri kertoi minulle että juuri statiinien yleisin sivuvaikutus on lihassäryt joten eiköhän se syy sieltä löydy kuitenkin.
Nyt olen ollut ilman lääkettä ja säryt ovatkin helpottaneet mutta kolesteroli arvoni voivat jo hipoa pilviä :(
Elikkäs suo siellä vetelä täällä.

Vierailija

UUDET KOLESTEROLISUOSITUKSET No. 1

Uudet kolesterolisuositukset eivät ole tästä maailmasta, vaan tukevat yksinomaan lääketeollisuutta.
Suositusarvoihin yltää ani harva ilman lääkitystä.
Mielenkiintoista on, ettei suositusten taustalta löydy mitään todellista tiedettä, vaan laskelmat on tehty pelkkien matemaattisten mallien perusteella, eivätkä ne siten perustu todellisuuteen.
Ne ovat ideologian puolestapuhujien toiveajattelua.

Tavalliselle ihmiselle ehkä ymmärrettävin selostus kolesterolista ja terveydestä on tohtori Malcolm Kendrickin youtube -esitys kolesterolin ja sydänkohtausten suhteesta eri maissa.
Aineisto perustuu WHO:n MONICA –tutkimukseen, jota voidaan pitää luotettavana ja sponsorivapaana tietolähteenä.
Aineisto osoittaa selvästi, että mitä korkeampi kolesterolitaso, sitä vähemmän sydänkuolemia.
Sveitsiläisillä on korkein kolesterolitaso maailmassa, mutta vähiten sydänkohtauksia.
Ääriesimerkkinä Australian aboriginaalit, joilla on maailman matalin kolesterolitaso, mutta sydänkuolleisuus maailmanennätysluokkaa.
http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=117
Monella iäkkäällä terveellä naisella todettu korkeahko kolesteroliarvo onkin normalia, ei vaadi lääkitystä muitten kuin lääketehtaitten osakkaitten mielestä ? ;D

Vierailija

Kolesteroli ei yksin ole syy mihinkään. Se on irrotettu esille, kun kolesterolilääkkeet keksittiin. Pitäisi katsoa ihmisen kokonaistilanne, ravitsemus ja muut vaikutteet. Useimmilla kolesterolitaso on korkea, kun nautitaan alkoholijuomia runsaasti ja jatkuvasti. Ihmisen oma elimistö valmistaa kolesterolia ja se on tärkeää ihmisen hyvinvoinnille.

Vierailija

Lainaus:

Kolesteroli ei yksin ole syy mihinkään. Se on irrotettu esille, kun kolesterolilääkkeet keksittiin. Pitäisi katsoa ihmisen kokonaistilanne, ravitsemus ja muut vaikutteet. Useimmilla kolesterolitaso on korkea, kun nautitaan alkoholijuomia runsaasti ja jatkuvasti. Ihmisen oma elimistö valmistaa kolesterolia ja se on tärkeää ihmisen hyvinvoinnille.

Tuo alkoholkaan ei selitä korkeaa kolesteroliani sillä en käytä alkoholia juuri nimeksikään vaikkakin vuosia sitten lääkäri kertoi että 2 snapsia päivässä olisivat alentaneet tehokkaasti kolesteroliarvoja.
On ihmisiä joilla maksa tuottaa liikaa kolesterolia ja siihen ei sitten elämäntavoilla ruokavaliolla eikä liikunnalla pysty vaikuttamaan.
Mikäli pystyisi olisin minäkin terveyden perikuva.

Vierailija

Korkea kolesteroli on elimistön oma keino kunnostaa huonojen elämäntapojen
rikkomia verisuonia. Kolesteroli-lääkkeet ovat turhaa tulonsiirtoa kansalta
lääketeollisuudelle. Oletetaan että pilleri parantaa kun maataan sohvalla ja mässäillään:(
Okei, kyllä sydän ja verisuonet kestää ilman lääkkeitäkin kuolemaan saakka.

Vierailija

Lainaus:

Huom!!Korkea kolesterooli on hyväksi ainoastaan vanhemmilla naisilla yli 60.Muilla terveys riski.

Ei aina sillä korkean tason riskiryhmiin kuuluville ei.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat