Puutarhamatkailu

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Tähän aikaan vuodesta moni miettii tulevan kevään ja kesän matkoja. Suomesta tehdään matkoja eniten rantalomakohteisiin, myös kaupunkilomat ovat lisänneet suosiotaan.

Minulla oli tilaisuus vertailla hieman millaista tarjontaa luonnosta kiinnostuneille on meillä ja muualla. Aika vähän on sellaista, jossa liikutaan, tutustutaan kauniisiin puistoihin, pihoihin ja hedelmätarhoihin. Puhumattakaan ennalleen palautetuista palatsien puistoista, maailmanperintökohteista jne. Monella matkalla mennään hiki päässä tai etsitään jotain jännitystä tarjoavaa.Kohteesta toiseen riennetään tiukan aikataulun sanelemana. Monesta puutarhamatkasta on kerrottu, että ihan hyvä ohjelma, mutta koko ajan oli kova kiire.

Olisiko uudenlaiselle "hitaalle kiiruhtamiselle" kysyntää. Nythän on jo tullut slow food ja muutenkin tarve rauhoittaa elämän kiivasta suorittamista.

Millaiselle puutarhamatkalle sinä lähtisit?

Kommentit (2)

Vierailija

Koska olen tällä hetkellä pyörätuolissa, tuli mieleeni, että puutarhamatkakohteeni
tulisi olla sellainen, johon pääsee pyörätuolilla, rollaatorilla tms. liikkumaan.
Tyttäreni tulisi varmaan mukaan, jos hän voisi liikkua siellä lastenvaunujen
tai rattaiden kera.

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Englantilaisista puutarhoista on tullut paljon ohjelmia TV:stä.Siellähän on paljon ,isoja pihoja ja puutarhoja,joissa pidetään opastettuja kierroksia.Lisäksi on sellaisia muutamien päivienkin retkiä,missä kuljetaan bussilla kohteesta toiseen.
Oletko Leena ollut koskaan sellaisella reissulla?
Pyrin aina katsomaan kaikki puutarha-ohjelmat,koska ne kiinnostavat minua.Mukava katsoa minkälaisia ideoita ihmisillä on puutarhansa sisustamisessa.
Sieltä voi jonkunlaista vinkkiä saada itselleenkin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat