Ovatko ihmiset kranttuja?

Vierailija

Minulla on jonkin aikaa ollut ystävähaussa oma ilmoitus, jossa haen kirjoitteluseuraa. Kerroin itsestäni enkä rajannut sitä vastaajajoukkoa mitenkään. Ajattelin, että sellaiset vastaavat, joita ilmoitukseni kiinnostaa.

Ei ainuttakaan vastausta.

Pitääkö pelkkää kirjoitteluseuraakin varten käydä kauppaa? Pistää retusoitu kuva itsestään ja vihjata, että löytyy multa kahisevaakin ja katsotaan jospa siitä sullekin lohkeisi. Ja jonkinlainen julkkukin oon, ootapa vaan, kun kirjoitellaan, niin kerron miten monena päivänä mut voi nähdä telkusta. Muutaman ministerinkin tunnen henkilökohtaisesti ja pari jenkkiä, joilla on Nokian osakkeita.

Näinkö se menee?

Sivut

Kommentit (79)

Vierailija

Ajattelen, että ilmoituksia on niin paljon, etteivät ne kaikki
tule edes tule luetuiksi. Useimmat varmaan vaan odottelevat,
että joku kirjoittaisi ensin, eivätkä itse tee aloitetta.
Jos kaikki vaan odottavat, niin...

Vierailija

Lainaus:

Minulla on jonkin aikaa ollut ystävähaussa oma ilmoitus, jossa haen kirjoitteluseuraa. Kerroin itsestäni enkä rajannut sitä vastaajajoukkoa mitenkään. Ajattelin, että sellaiset vastaavat, joita ilmoitukseni kiinnostaa.

Ei ainuttakaan vastausta.

Pitääkö pelkkää kirjoitteluseuraakin varten käydä kauppaa? Pistää retusoitu kuva itsestään ja vihjata, että löytyy multa kahisevaakin ja katsotaan jospa siitä sullekin lohkeisi. Ja jonkinlainen julkkukin oon, ootapa vaan, kun kirjoitellaan, niin kerron miten monena päivänä mut voi nähdä telkusta. Muutaman ministerinkin tunnen henkilökohtaisesti ja pari jenkkiä, joilla on Nokian osakkeita.

Näinkö se menee?

Päinvastoin, pöyhkeilemällä ei varmaan onnistu seuran etsintä. Useammat ihmiset etsivät parisuhdetta, joten pelkkä kirjoitteluseuran haku on harvinaisempaa, johtuu varmaankin juuri siitä syystä, ettei sinun ilmoituksestasi olla kiinnostuneita. Sinun kannattaa laittaa ilmoitus johonkin lehteen, ei täältä ET:n ystäväpalvelusta vastauksia heru.

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei, en ole ainakaan kranttu.Myös etsin vain kirjoittelukavereita.

Minä olen vastannut tämän kautta keväällä kahdellekin naiselle, joiden kanssa olemme ystävystyneet ja edelleen sähköpostitse kirjeenvaihdossa
. Mutta en voi ottaa monia kirjekavereita, kun en sitten ehdi kaikkien kanssa pitää yhteyttä.

Älä menetä toivoa, yritä uudelleen !!!!

Onnea matkaan.

Vierailija

Hei, jätin myös keskustelukaveria varten hakemuksen, muttei se tärpännyt! Ilmeisesti ei ollut tarpeeksi iskevä!
Vai väärä "vasepookki"! En halua muuta kuin vaihtaa mielipiteitä, täällä maalla kun asuu niin keskutelutoverit vähissä kun on muualta muuttanut, ei ole ystäviä löytynyt! Täytyisi tietysti oppia puhumaan tätä murretta ja liittyä joihinkin järjestöihin. Olen vähän erakoitunut kun jäin eläkkeelle ennenaikojani ja ikäisiäni eläkeläisryhmissä ei paljon ole. En valita, mutta "kulttuurierot" pakko huomata. Ja iällä on väliä!

Vierailija
helina

Hei, jätin myös keskustelukaveria varten hakemuksen, muttei se tärpännyt! Ilmeisesti ei ollut tarpeeksi iskevä!
Vai väärä "vasepookki"! En halua muuta kuin vaihtaa mielipiteitä, täällä maalla kun asuu niin keskutelutoverit vähissä kun on muualta muuttanut, ei ole ystäviä löytynyt! Täytyisi tietysti oppia puhumaan tätä murretta ja liittyä joihinkin järjestöihin. Olen vähän erakoitunut kun jäin eläkkeelle ennenaikojani ja ikäisiäni eläkeläisryhmissä ei paljon ole. En valita, mutta "kulttuurierot" pakko huomata. Ja iällä on väliä!

Milloin jätit sen "hakemuksen"? Katsoin profiiliasi ja huomasin, että
olet liittynyt vasta 4.10. eikä sinulla ollut ystävähakua.
Eihän niitä ystäviä kahdessa päivässä löydy, jos otit "hakemuksen" samantien
pois. Yritä uudelleen :)

Vierailija
valmatar

Hei, en ole ainakaan kranttu.Myös etsin vain kirjoittelukavereita.

Minä olen vastannut tämän kautta keväällä kahdellekin naiselle,
joiden kanssa olemme ystävystyneet ja edelleen sähköpostitse kirjeenvaihdossa. Mutta en voi ottaa monia kirjekavereita, kun en sitten ehdi kaikkien kanssa pitää yhteyttä.

Älä menetä toivoa, yritä uudelleen !!!!

Onnea matkaan.

Nyt ollaan kyllä Valmattaren kanssa samoilla linjoilla :)
Mummoja molemmat ja kummallakin kaksi kirjeystävää
nettiet:n kautta.

Minä olen myös saanut tätä kautta kaksi upeaa kirjeystävää,
olemme samanlaisella elämänkatsomuksella varustettuja ja keskustelu-
aiheita kyllä riittää: elämästä ja välillä kuolemastakin ja kaikesta
siltä väliltä. Ja meillä ei kellään ollut edes ystävänhakuilmoitusta :)
Siis ihan etsimättä, kuin lahjana, löysin heidät molemmat.

Onhan noita lapsenlapsia minullakin, ja lisäksi on ollut onni
saada kaksi aikuista "tytärtä", jotka äitinsä kuoleman jälkeen
pyysivät minut heille "varaäidiksi", niin kuin he asian ilmaisivat.
Nyt toinen heistä odottaa vauvaa, joka syntyy vuoden vaihteessa.
Silloinhan minusta tulee tälle vauvalle "varamummo".

Ajattelen samoin, että kaksi kirjeystävää tätä kautta on riittävästi,
niin ehtii sitten kunnolla pitämään yhteyttä. Minullakin on lisäksi
aika paljon töitä yhden yhdistyksen aktiivijäsenenä (koska en
näköjään osaa sanoa EI). Grandmother

Ps. kumpikaan minun nettikirjeystävistäni ei ole mummo, mutta
yhteisiä kiinnostuksen kohteita silti löytyy..

Vierailija

Ne on vain perinteiset mummot ja kummit, joille vastataan. Jos ei ole kiinnistunut koti- ja perheasioista, niin turha vaiva. Siltikin, vaikka muita kiinnostuksen kohteita löytyisi. Mutta on mielestäni hyvä rajata ilmoituksessa pois jo ne asiat, joista ei missään nimessä kiinnosta kirjoittaa.

Kokemusta nimittäin minullakin siitä ilmoituksen jättämisestä.

Vierailija

Lainaus:

Ne on vain perinteiset mummot ja kummit, joille vastataan. Jos ei ole kiinnistunut koti- ja perheasioista, niin turha vaiva. Siltikin, vaikka muita kiinnostuksen kohteita löytyisi. Mutta on mielestäni hyvä rajata ilmoituksessa pois jo ne asiat, joista ei missään nimessä kiinnosta kirjoittaa.

Ei se ihan noinkaan ole..kyllä täällä varmaan on monia, joita ei tippaakaan kiinnosta koti ja perheasiat. Mutta ilmoitusta on hyvä rajata, jottei ne näytä niin samanlaisilta.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Ei se ihan noinkaan ole..kyllä täällä varmaan on monia, joita ei tippaakaan kiinnosta koti ja perheasiat. Mutta ilmoitusta on hyvä rajata, jottei ne näytä niin samanlaisilta.

No juuri noin minä tein eikä näyttänyt ketään kiinnostavan vastata. Kerroin, mikä kiinnostaa ja mikä ei. Jos itse vastaisin, niin vastaisin juuri sellaiselle, jonka ilmoitus kolahtaa. Katsoin ekaksi niitä muiden ilmoituksia, mutta en löytänyt ainuttakaan, joka olisi erottunut joukosta samantyyppisten kiinnostuksen kohteiden kautta ja siksi laitoin oman.

Epäröin laittaa ilmoitukseen, ettei arkiset koti- ja perheasiat kiinnosta. Ajattelin että se provosoi liikaa. Mutta minkäs teet, jos et ole pätkääkään kiinnostunut Elämän Kauneimmista Perusarvoista etkä halua syynätä, sopiiko uusi perusieni maton väriin ja kaikki kuppisi ovat eri paria. Ei se nyt niin kamalaa ole - rikollisempiakin asioita maailmassa tapahtuu.

Vierailija

Tuntuu siltä että kirjeiden kirjoittamistaito on kadonnut jonnekin ?
Moniko teistä itse kirjoittaa tai saa "oikeita" kirjeitä etanapostilla?

Minusta ne ovat mukavempia kuin sähköpostiviestit.
Toki s-postilla on omat hyvät puolensa.

Säästyy paperia, polttoainetta jne.
on luontoystävällisempääkin.

Vierailija

Lainaus:

Tuntuu siltä että kirjeiden kirjoittamistaito on kadonnut jonnekin ?
Moniko teistä itse kirjoittaa tai saa "oikeita" kirjeitä etanapostilla?

Minusta ne ovat mukavempia kuin sähköpostiviestit.
Toki s-postilla on omat hyvät puolensa.

Säästyy paperia, polttoainetta jne.
on luontoystävällisempääkin.

Minä en ikimaailmassa vastaisi ihmiselle, joka kirjoittaa "oikeita" kirjeitä eikä sähköpostia. Ihan eri ajatusmaailma täytyy olla taustalla. Olen käyttänyt nettiä vuodesta 1995 ja erästä alkeellista sähköpostijärjestelmää 1980-luvun loppupuolelta saakka.

Vierailija

"Oikeita" ,mieluisia kirjeitä voi lukea missä vain,
oikein rakkaan kirjeen voi laittaa yöksi tyynyn allekin :)
laitapas sähköpostiviestisi tyynyn alle ;D

Vierailija

Jos ei voi kirjoitella ilman sähköä, jää maailmankuva aika kapeaksi-
ja maailmassa voi tulla olosuhteita, luonnonmullistuksia ,
kunnon talvimyräkät niin ollaan mekin ilman sähköä.
Mukava ajatus ajanvieton suhteen niile, jotka eivät ole
tottuneet "sähköttömään" maailmaan?

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Grandmotherin sanomasta lainaus:
" Ps. kumpikaan minun nettikirjeystävistäni ei ole mummo, mutta
yhteisiä kiinnostuksen kohteita silti löytyy.."

Aivan samoin minullakin. - Eikä heistä mummoja tulekaan.
Mukavaa silti keskustella kaikenlaisesta.

Kirjoittelen tavallisia kirjeitä siskoilleni oikean postin kautta.
Kulkee suht` nopeesti. Päiväyksestähän sen näkee !
Toki tärkeät/kiireelliset asiat hoidetaan puhelimitse.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat