Korvat lukossa

Kolme kuukautta sitten korvani menivät lukkoon flunssan jälkeen ja ovat olleet lukossa siitä asti. Korvalääkäri ei löytänyt niistä vikaa ja käski tulla vuoden kuluttua uudelleen. Kuulokäyrässä todettiin vain jonkin verran alentunut kuulo. Eikö mitään apua ole? Odottelenko vain tukkoisin ja...Lue koko juttu

Korvat lukossa

Kommentit (16)

korvat tukossa. minulla on ollut molemmat korvat lukossa useamman kuukauden ajan.tuntuu siltä kuin puhuisin pöntostä .kuulen oman ääneni vieraalta. korvalääkäri ei löytänyt mitään vikaa ,sanoi vain ,että se johtuu iästäni. olen 71 v. minulla ei ole ollut flunssaa,eikä nuhaa vuosikausiin.mistä apu? hilkkali

Lainaus:

korvat tukossa. minulla on ollut molemmat korvat lukossa useamman kuukauden ajan.tuntuu siltä kuin puhuisin pöntostä .kuulen oman ääneni vieraalta. korvalääkäri ei löytänyt mitään vikaa ,sanoi vain ,että se johtuu iästäni. olen 71 v. minulla ei ole ollut flunssaa,eikä nuhaa vuosikausiin.mistä apu? hilkkali

Kyllähän niitä "vanhankansan" parannuskeinojakin on. Minäkin muistan kun isäni puhalsi
"mynnillä" ( puinen tupakkaholkki) tupakan savua korvaan oli kipu tai vaiva mikä tahansa. Nykyäänhän on melkein rikollista tupakanpoltto ja eikä niitä holkkejakaan ole enään savuke askeissa. Toisaalta teho taisi olla enemmän psyykkistä eikä se tainnu parantaa vaivaa mutta antoihan se hieman lohtua ja uskoa paranemiseen.
Suosittelisin korvalääkärin vaihtamista koska mielestäni se ei ainakaan iästä voi johtua eikä asia selviä pintapuolisella tarkastelulla. Jos siitä on liikaa harmia niin tutkituta uudelleen.
Itselläni on vain "tinnitus" haittana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kannattaa etsiä parempi korvalääkäri, ei tuo vaiva varmaan iästä johdu.
Kyllä aloittaja anonyymin vaivaan täytyy joku järkevämpi syy olla.

Lainaus:

Saatat olla jollekin allerginen. Oletko kenties syönyt jotakin uutta ravontoainetta mitä et aiemmin ole maistanut. Entäs asuntosi homeongelma? vosiko olla mahdollinen?

Lainaus:

Ei kai korvissasi ole vahaa eli vaikkua kuten kansankielellä sanotaan? Minun korviani saa huuhdella pari kertaa vuodessa ja sittenkin tuntuu, että suihkun jälkeen vesi turvottaa korvavahan. Jos sitä yrittäisi poistaa pumpulipuikolla, tukkeutuisi vaha syvemmälle ja seuraukset voi arvata. Kaipa korvaläääkäri tutki korvasi kunnolla, jotta vahan esiintyminen on suljettavissa pois? Vanhana vaikkukorvana sanoisin, että pöntöstä puhuminen on tuttu olotila!

Varmaan korvalääkäri vahan olisi huomannut kun korviin katsoo. Korvien huuhtelu usein ei ole hyvä asia korville. Korvien oma vaikunpoistojärjestelmä häiriintyy, varsinkaan ikäihmisille ei suositella, koska iän mukana tuo järjestelmä heikkenee muutenkin ja vaha tuppaa sitkistymään.

Minulla on toinen korvakäytävä ahtaampi,kuin toinen.Pari kertaa vuodessa joutuu huuhtelemaan,koska minullekin tulee samat "oireet" yht`äkkiä;oma ääneni ikäänkuin kaikuu ja korva tuntuu omituiselta.

Paineentasaus auttaa

9.vuotta vanha aihe.
Mutta edelleen tämän viestiketjun löytää googlaamalla.
Siksi ajattelin kommentoida.
Koska varmasti apua tähän edelleen joku etsii.
Sekä tulee tulevaisuudessakin etsimään.
Nyt minulla on tarjota apu.
itselleni on auttanut läpi elämän tuohon korvat lukossa ongelmaan..
Kikkani avaa korvat ja kuulet taas paremmin.
Myös paine helpottaa.
Opin kikan aikoinaan perusväline sukellus harrastuksessa.
Sukeltaessa kun yleensä siinä 2metrin kohdalla, vähän yksilöstä riippuen suunnilleen niissä syvyyksissä tapahtuu korvissa kova paineentunne.
Se paine korvissa muutaman metrin syvyydessä ilmenee kipuna. Syvemmälle et kykene sukeltaa, mikäli et tee paineentasaus toimenpidettä.
No.
Nyt pääsemmekin sitten sukelluksesta tähän aiheeseen, eli lukossa oleviin korviin.
Tämä paineentasaus toimenpide auttaa missä vain muualla kuin vedessä avaamaan korvat.
Toimenpide tapahtuu siten että.
Sormilla otat pinsettiotteen nenästä.
Siten että sieraimet sulkeutuu.
Itse käytän oikean käden peukalo ja etusormi otetta sulkemaan sieraimet.
Sitten yrität nenän kautta puhaltaa ilmaa ulos.
Huomaa että ilmaa ei saa yhtään sieraimista ulos tulla.
Silloin korvat poksahtavat auki.
Poksahdus voi olla ensikertalaiselle kivulias.
Ei tosin pitäisi olla kovinkaan kova.
Sitä ei kannata pelätä.
Kipu kestää sekunteja.
Se on ohi enenko ehdit sitä ajattelee ja korvien auki olon helpotus korvaa kärsimyksen.
Kivun tuntee myös vain ensimmäilillä kerroilla.
Harjaantunut tekijä ilman huonoja tuntemuksia toimempiteen saa tehtyä.
Toimenpidettä ei saa jatkaa mikäli kipu käy voimakkuudeltaan isoksi.
Toimempiteessä voi edetä hissukseen.
Eli vähän kerralla kokeillen ensin miltä tuntuu.
99%ihmisistä korvat aukeavat jo vain hieman yrittäessä työntää ilmaa nenän kautta ulos, sierainten ollessa suljettu.
Huomaa myös että 99% kokeilijoista epäonnistuu ensimmäisellä kerralla.
Tekniikkaa kun useammin kokeilee niin opit myös voiman ja määrän yms.
Miten korvasi aukaiset. .
Myös niin voi käydä että hivenen ilmaa poistuu alempien silmäluomien kautta.
Suu nenä ja myös silmät ovat yhdessä toisiinsa.
Jotta ilman saat silmästä ulos voimaa tarvii paljon.
Silloin tunnet hivenen kipua ja kirvelyä.
Mikäli näin tapahtuu on ilman puhaltamis voimakkuutta pienennettävä.
Opit kyllä tekniikan harjoittelemalla.
Opittuasi tekniikan et enään ikinä kärsi flunssassa kuulon alenemasta etkä kirvien paineesta.
Paine helpottuu välittömästi tässä tekniikassa.
Mikäli harrastat uintia voit harjoitella sukeltaessa tekniikkaa.
Huomaat veden alla että paineen aiheuttama kipu korvista katoaa.
Huom Vielä.
Mikäli sinulla on korvatulehdus.
Etkä ole ikina ko. Toimenpidettä tehnyt.
Kannattaa olla varovainen.
Voit kokea kovan kivun kun silloin muutenkin kipu on herkässä.
Normi flunssainen saa väliaikaisen helpotuksen tämän tehdessään myös nenän tukkoisuuteen.
Mutta vaikutus ei kovin pitkään tukkoisessa nenässä tunnu.
Paineen poistuminen korvista ja siitä seurannut hyvä olo voi myös kadota samoin tein.
Eli korvat lukkoon lyövät uudestaan..
Jos näin käy jo viidettä kertaa niin odottele vähän aikaa ja yritä uudestaa.
Yleensä kipu jonka Toimempiteen jälkeen koet on siitä johtuva että kuulet taas hyvin ja meteli sattuu korvia.
Näin käy usein mulle.
Menee nopeasti tv muutaman pykälän pienemmälle.
Hyviä kokeiluja kaikille.
Toivottavasti opit tekeen tämän.
Helpottaa hyvin.

Vierailija

Jos sinulla on nuha ongelmia niin ongelmasi voisi olla korvien tärykalvojen sisäpuolelle kertynyt räkä, kuten monet asian ilmaisevat. Siis samaa limaa kuin nenästä valuva.

Apteekista saa resepti vapaasti ostettavia lääkkeitä MUTTA en suosittele sille linjalle koska niiden nk. sivuvaikutukset ovat arvaamattomia joten ehdottomasti lääkäriin yhteyttä ja asiat kuntoon. Siten ei tule suuria vaaratilanteita kuulon ja korvassa olevien tasapainon hallintaa ylläpitävien osien viottumisen vammaa.

Tarkista kehon lämpö, jos on kuumetta tai lievää kuumetta niin kerro siitä lääkärille sillä silloin voi olla kyseessä tulehdus joka vaatii hoitoa jotta nuhan syynkin saa hoidettua...

Vierailija

Korvat ei ole lukossa mut soi ja pauhu on joskus huomattava. Silmissä on jotakin kun en enää näe hyvin, vanha ihminen kun on, mutta kun korvat soi vimmatusti vaikka kuinka kauan.

Vierailija

Joissakin tapauksissa nuhan saaneet menettää kuulonsa kun räkää menee tärykalvo taakse, siis pään sisäpuolella.

Siitä voi tehdä itse tutkimuksen ottamalla nenästä kiinni niin, että nenäreijät ovat suljettuina ja sen välkeen hiukan ilmaa keuhkoihin suun kautta.

Ja sulkea suunkin ja opetella sillä olevan ilman painetta vaitelemaan yli- ja alipaineeksi JA jos omistaa ehjät tärkykalvat  korvissaan niin erottaa seillä olevan jotain jota ei tavallisti ole, siis räkää.

Itse hoidan nuhan pois niin kuulokin palautuu.

Korvaa ei saisi kaivaa tiiliskiveä pinemmällä, vanutikullakaan =)

Mutta, monet asiat terveyden suhteen ovat yksilöllisiä...

Niskavika

Minulla meni toinen korva "tukkoon", eikä muka mitään vikaa missään ollut. Kuulotestissä kuulo oli selkeästi alentunut ja lääkäri vain käski käyttää avaavia nenäsuihkeita, vaikkei nenä ollut tukossa.

Muutaman kuukauden sinnittelin ja menin sitten fysioterapeutille, kun oli niskakin vähän kipeä

Ensimmäisellä käsittelykerralla kuulo palautui ja humina loppui.

Vierailija

Kokeile nuhaan käytettävää nenäsuihketta. Se auttaa poistamaan limaa/räkää korvien tärykalvojen takaa. En sitä voit testata jos siellä on jotain hengittämällä nopealla rymillä sisään ulos ja jos korvissa "loiskuu" aktivoi niin resepti vapaa nuha lääkitys.

Vierailija

Korjataas tämä... Istun junassa ja kirjoittelen virheitä joten korjattuna:

14/14 | klo 18:08 | 5.2.2021

Kokeile nuhaan käytettävää nenäsuihketta. Se auttaa poistamaan limaa/räkää korvien tärykalvojen takaa.

Ennen sitä voit testata jos siellä on jotain hengittämällä nopealla rytmillä sisään ja ulos ja jos korvissa "loiskuu" niin resepti vapaa nuha lääkitys useimmiten riittää. Jos siitä ongelmana tulee pitkäaikainen tai jopa usein uusiintuva niin ehdottomasti lääkäriin, SILLÄ nuhan syy voilla olla monet seikat kuten esimerkiksi, home, siitepöly jne allergia.

Sakari

Kokeilin tuota nokasta kii sieraimet tukkoon puhalla ilmaa ulos,juu tein mutta mitään ei tapahtunut eivät auenneet,tukossa on ja pysyy,kamala tunne mitään ei kuule vasemmalla korvalla.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat