Miten puet sanoiksi RAKKAUDEN?

Vierailija

Ajattelin näin Joulun alla virittää keskustelun niin kuluneesta aiheesta,kun Rakkaus.Miten se sanot ,mitä se on?Onko se kuinka lähellä ystävyyttä ,vai onko se ystävyyttä ?Luulen ,että sitä on jopa vaikea pukea sanoiksi.Itse kun mietin,niin koen kyllä,että se on liki liki ystävyyden kanssa.Tosin ystävä suhteeseen,ei kuulu seksi.Että onko se sitten se ero?Toisaalta onhan vaan seksi suhteitakin,ilman syvää ystävyyttä.Kertokaa mielipiteenne kaverit.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Rakkaus on asenne, ihmisen olemusta sävyttävä suhtautumistapa maailmaan kokonaisuudessaan, sielun voima. Tulee mieleen myös vanhempien ja lapsen välinen rakkaus, lähimmäisenrakkaus, äidinrakkaus,itserakkaus, eroottinen rakkaus ja Jumalan rakastaminen.

Vierailija

Onkohan itserakkaus sitä,että kun katsoo peiliin,niin on pirun tyytyväinen olemukseen?koska itseinho on ainakin,ettei viitsi paljon peiliin katsoa.Viisaat lisäksi sanoo,että rakkautta voi vaan jakaa,jos rakastaa itseään.

Vierailija

"Ja kevätaamu loistaa auvoaan ja kerallani armas vaeltaa,
kuin kukka kallis kukkasilla maan."
- Omar Khaijam -

"Sitten kaikkivaltias Jumala hymyili ja itki,
sillä Hän tunsi rajattoman rakkauden, jolla Hän
yhdisti ihmisen ja hänen sielunsa."
- Khalil Gibran -

Vierailija

Voiko kauniimpaa lausetta olla kuin edellämainittu Khalil Gibranin ajatus:

"Sitten kaikkivaltias Jumala hymyili ja itki,
sillä Hän tunsi rajattoman rakkauden.."

"jolla,Hän yhdisti ihmisen ja hänen sielunsa."

Kiitos isoäiti.
Minä maistelen noita sanoja.

Totisesti,se on totta.

Vierailija

Kun tutustuin karjalaisiin appivanhempiini, minusta tuntui melko karulta
kun Appiukko tarjotessaan Anopille pullalautasta sanoi:"Ota, he !" Siltä se kuulosti silloin...

30 vuoden avioliiton jälkeenkään ei mieheni lausunut ääneen mitään "rakkauden lurituksia".
Potiessani flunssaa sohvalla kuumeisena mies tuo tarjottimella jakkaralle sohvan viereen
mukillisen kuumaa teetä/mustaherukkamehua, nenäliinoja, ja sitten silittää poskea...
Sanoo vielä:"Ota, he!"
Minusta ne sanat kuulostavat ihan rakkaudentunnustukselta parhaimmasta päästä :D

Vierailija

Lainaus:

Onkohan itserakkaus sitä,että kun katsoo peiliin,niin on pirun tyytyväinen olemukseen?koska itseinho on ainakin,ettei viitsi paljon peiliin katsoa.Viisaat lisäksi sanoo,että rakkautta voi vaan jakaa,jos rakastaa itseään.

Kun osaa rakastaa itseään, kykenee rakastamaan myös muita. Itseinho kovettaa sydämen.

Vierailija

Lainaus:

Kun tutustuin karjalaisiin appivanhempiini, minusta tuntui melko karulta
kun Appiukko tarjotessaan Anopille pullalautasta sanoi:"Ota, he !" Siltä se kuulosti silloin...

30 vuoden avioliiton jälkeenkään ei mieheni lausunut ääneen mitään "rakkauden lurituksia".
Potiessani flunssaa sohvalla kuumeisena mies tuo tarjottimella jakkaralle sohvan viereen
mukillisen kuumaa teetä/mustaherukkamehua, nenäliinoja, ja sitten silittää poskea...
Sanoo vielä:"Ota, he!"
Minusta ne sanat kuulostavat ihan rakkaudentunnustukselta parhaimmasta päästä :D

Totta. Se on on suomalaisen miehen karu, mutta aito rakkauden osoitus.

Sua vain yli kaiken mä rakastan, sinä aarteeni päällä maan. Minä maiset murheeni unohdan sinisilmiis kun katsoa saan.

Vierailija

Mun mies oli lähtenyt aikaisin töihin aamuvuoroon ja oli laittanut jääkaapin oveen lapun:

"Muista laittaa villahousut jalkaan kun menet ulos. On kova pakkanen."

Nuo sanat lämmitti enemmän kuin ne villahousut.

Vierailija

Rakkaus on sisäistä kutinaa ,jota ei voi raapia!
Haluaisin syleillä koko maailmaa,kun rakkaus täyttää mielen.
Rakkaus on kaunein sana äidin jälkeen.

Vierailija

Tässäpä itsekkin ihmettelen parasta aikaa olenko rakastanut? On 14 vuotta nuorempi mies joka tuntuu olevan todella kiinnostunut minusta. Kerran hänet olen tavannut ja koukkuun jäin. Koko ajan mies on mielessäni ja ne ihanat lemmenluritukset joita koskaan en ole keneltäkään kuullut. Hymynkare huulillani ajattelen häntä ja välillä kyynelsilmässä ikävästä. Jos tämä ei ole rakastumista niin mikä sitten. Epävarmuus ikäerosta kaivertaa, ja epäilen että siihen kariutuu tämä ihana tunne sydänalassani. Kertokaa mielipiteitä ikäerosta miehen ja naisen suhteessa. Onko onnistumisen mahdollisuutta?

Vuosikymmeniä aviossa olevien ihmisten huomaavaisuus arjen pienissä asioissa voi tuntua rakkauden osoituksilta. Esimerkiksi kun lähdet töihin ja mies varoittaa huonosta ajokelistä ja on huolissaan tuleeko eukko ehjänä kotiin. Tai hartioitten hierontaa. Minä olen aikanani osoittanut rakkautta huolehtimalla kotia ja laittamalla ruokaa pesemällä pyykkiä. Mies kyllä sanoi että hänelle ne olivat itsestään selvyyksiä.

Joulunodotuksia rakkautta rinnassa

Vierailija

Rakkauteen kuuluu puheet että teot.
Näytä teoillasi toteen mitä puheillasi lupaat ja kerrot. Älä ole sokean rakkauden uhri, sillä se on vain hetken huumaa ja ihastumista ja kiinnipitämistä hinnalla millä hyvänsä. Älä uhraa itseäsi toisen menettämisen pelossa, sillä silloin olet hyväksi käytetty ja tunteillesi ei ole vastinetta.
Rakkauden tulee kestää arkipäivän ongelmat ja tylsyyskin.
Hellyys toista kohtaan on rakkautta koska se ei vaadi mitään mitä toinen ei halua. Kukaan ei kuole siihen jos toinen sanoo, Ei nyt.
Rakkaus on kahden ihmisen elävää elämää toinen toistaan kunnioittaen.
t.Hyvämieli

Vierailija

Rakkaus on yhdessä tekemistä, sellaisen määritelmän olen joskus kuullut. Kun ajattelen, niinhän se minunkin mielestäni on. Tarkoitan tunnetta siitä, olemme yhdessä tekemässä, isoissa tärkeissä asioissa ja miksei pienissäkin. Otamme molemmat vastuuta siitä yhteisestä asiasta, yhdessä olemisen onnistumisesta, yhteisestä hyvästä olosta. Voimme luottaa toistemme tukeen silloin kun tukea tarvitsemme. Niin, luottamus kuuluu rakkauteen, ja luotettavuus. Tämä siis parisuhteessa.
Rakkauden tunnustuspuheita en minä ainakaan kaipaa. Puhumista tarvitaan kyllä silloin kun asiat vaativat puhumista, selvittämistä.
Olen kyllä kerran sanonut miehelleni," että mie rakastan sinuu" ja vastaukseksi sain "kylhän mie sen tiijän." Ajattelin,että no, sehän on hyvä kun tietää. Niinhän sen pitää ollakin.

Rakkaus jälkikasvuun on mielestäni niin itsestään selvä asia, on vaikea uskoa, ettei joku rakastaisi omaa lastaan. Tyttäriäni kyllä joskus muistutan siitä, että rakastan heitä aina, vaikka mitä tapahtuisi.

Tällaisia tuumiskeli rakkaudesta katinka.

Vierailija

Lainaus:

Tässäpä itsekkin ihmettelen parasta aikaa olenko rakastanut? On 14 vuotta nuorempi mies joka tuntuu olevan todella kiinnostunut minusta. Kerran hänet olen tavannut ja koukkuun jäin. Koko ajan mies on mielessäni ja ne ihanat lemmenluritukset joita koskaan en ole keneltäkään kuullut. Hymynkare huulillani ajattelen häntä ja välillä kyynelsilmässä ikävästä. Jos tämä ei ole rakastumista niin mikä sitten. Epävarmuus ikäerosta kaivertaa, ja epäilen että siihen kariutuu tämä ihana tunne sydänalassani. Kertokaa mielipiteitä ikäerosta miehen ja naisen suhteessa. Onko onnistumisen mahdollisuutta?

Vuosikymmeniä aviossa olevien ihmisten huomaavaisuus arjen pienissä asioissa voi tuntua rakkauden osoituksilta. Esimerkiksi kun lähdet töihin ja mies varoittaa huonosta ajokelistä ja on huolissaan tuleeko eukko ehjänä kotiin. Tai hartioitten hierontaa. Minä olen aikanani osoittanut rakkautta huolehtimalla kotia ja laittamalla ruokaa pesemällä pyykkiä. Mies kyllä sanoi että hänelle ne olivat itsestään selvyyksiä.

Joulunodotuksia rakkautta rinnassa

Hei!!Oma mielipiteeni on ainakin,että:ONNEA JOS RAKKAUS KUTSUU!!Kyllä täällä karussa maailmassa tarvitaan rakkautta ja sitä tunnetta.Ah,että se on niin ihanaa.Älä missään nimessä ajattele ikäeroa,se on vaan numeroita.
Kaikki muu lutviutuu,kunhan saatte elää elämää.Älä hukkaa,minkä olet kohdannut.Kuitenkin JOS sydän sanoo niin.

T.hyvää toivoen!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat