Hyasintin tuoksua jouluksi?

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Antakaa hyviä neuvoja: miten hyasintin saisi vähän vilkkaampaan kasvuun? Se on selvästi nupulla mutta ei näyttäisi edistyvän kasvussaan. Laitan kuvan tähän mukaan. Olen ehkä tehnyt kasvatusvirheitä sen jälkeen kun istutin sipulit, mutta onko jotain vielä tehtävissä?

Kommentit (12)

Vierailija

Kyllä tuo hyasintti on jouluna jo ihan hyvän kokoinen, jos kuvassa
on 09.12. tilanne. Jos pidät sitä kovin viileässä, niin siirrä vähän
lämpöisempään paikkaan :)

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Näin on, huoneenlämmössä hyasintti tuppaa kasvamaan ja kukkimaan yli liiankin nopeasti !

Mutta hommaan aina jouluksi niitä kukkia, kun se tuoksu on niin ihana !
Äidillä oli aina hyasintti jouluna, joten se tuoksu tuo mieleeni menneitä jouluja, nuoruudessa !
Laitan aina kukan vanhempien valokuvan viereen lipaston päälle.

Vierailija

Niin kaunis kukka kun tuo hyasintti onkin, en todellakaan pidän se voimakkaasta tuoksusta, vaikken ole mikään allergikko. Ihmiset aistivat nuo hajutkin erilailla. Olen kuullut sanottavan, kun nainen on laittanut parfyymia liikaa, että "tuoksuu kuin hyasintti kyll on tosi epämiellyttävää".

Vierailija

Lainaus:

Niin kaunis kukka kun tuo hyasintti onkin, en todellakaan pidän se voimakkaasta tuoksusta, vaikken ole mikään allergikko. Ihmiset aistivat nuo hajutkin erilailla. Olen kuullut sanottavan, kun nainen on laittanut parfyymia liikaa, että "tuoksuu kuin hyasintti kyll on tosi epämiellyttävää".

Hyansintti on kyllä kaunis ja toiset pitävät tuoksusta ja toiset eivät,
sekin on maku- vaiko tuoksu/hajuasia...
Allergisille se ei kai sovi, mutta itse hankin aina jouluksi ainakin yhden
hyasintin, minulle se tuo joulun tuoksua ja mieleen menneitä aikoja niin
kuin Valmatar edellä sanoo.

Vierailija

Lämmin paikka ja hieman kosteutta ( liian kuivassa ei kehity) niin kyllä kasvu alkaa. Jos kukka on kovin kaukana valosta, se kääntyy kohti valoa. Hyvissä ajoin kannattaa laitta tukikeppi. Tuoksuja vierastavalle tässä neuvo. (Laita koko kukka korkeaan lasipurkkiin ja kelmu tai kaunis kansi päälle. Pysyt hajut purkissa, mutta kukintaa voi ihailla. Tuoksu on voimakkaimmillaan illalla, joten yöksi voi siirtää viileään paikkaan. Voi olla pimeäkin, kunhan ei ole pakkasta, mutta 0 astetta ei vielä haittaa. Samoin jo aivan loppuun kukkinut tuoksuu suorastaan pahalta.

Mukavia hetkiä joulukukkien parissa

t. leena l

Vierailija

Muistan lapsuudesta hyasinttien tuoksun,se oli ihana ja tuo vieläkin lapsuusjoulun mieleen.
Harmi vaan,että olen herkistynyt sen huumaavalle tuoksulle.
Päätä rupeaa särkemään ja silmät vuotamaan vettä hyasinttien läheisyydessä.
Minulla on joulutähtiä ja tulppaaneja,sekä sypressejä joulukukkina.Valkoiset joulutähdet kuparipadassa ovat upean näköisiä.

Vierailija
Leena L

Lämmin paikka ja hieman kosteutta ( liian kuivassa ei kehity) niin kyllä kasvu alkaa. Jos kukka on kovin kaukana valosta, se kääntyy kohti valoa. Hyvissä ajoin kannattaa laitta tukikeppi. Tuoksuja vierastavalle tässä neuvo. (Laita koko kukka korkeaan lasipurkkiin ja kelmu tai kaunis kansi päälle. Pysyt hajut purkissa, mutta kukintaa voi ihailla. Tuoksu on voimakkaimmillaan illalla, joten yöksi voi siirtää viileään paikkaan. Voi olla pimeäkin, kunhan ei ole pakkasta, mutta 0 astetta ei vielä haittaa. Samoin jo aivan loppuun kukkinut tuoksuu suorastaan pahalta.

Mukavia hetkiä joulukukkien parissa

t. leena l

Tuo lasipurkkijuttu olikin hyvä neuvo asiantuntijalta :)
Kiitos!

Vierailija

Lainaus:

Hei Hanna, kuinka hyasinttisi nyt jaksavat?
Veikkasinko oikein 12.12.?

Vierailija

Lainaus:

Hei Hanna, kuinka hyasinttisi nyt jaksavat?
Veikkasinko oikein 12.12.?[/quote]

Kiitos kysymästä, ei niistä oikein joulukukkia tullut! Mutta en ole poiskaan heittänyt. Ohessa kuva tältä illalta. Luulen, että se virhe tapahtui jo joskus juurrutuskasvatuksen vaiheessa; pidin niitä ehkä liian viileässä. Kun ei ole sellaista sopivan viileää kellaria tms. tilaa (pidin parvekkeella ja saattoiovat vilustua). Kaupasta ostin euron/kpl hyasintteja ja ne avautuivat aivan ideaalisti jouluaatoksi!

Vierailija

Kysymys oli kuinka saan hyasintin kukkimaan nopeammin?????

Eikä kuka tykkää tai ei sen tuoksusta!!!!!!!

Ja siihenhän on HELPPO RATKAISU eikös??

Nimimerkki onko lukutaito hukassa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kysymys oli kuinka saan hyasintin kukkimaan nopeammin?????

Eikä kuka tykkää tai ei sen tuoksusta!!!!!!!

Ja siihenhän on HELPPO RATKAISU eikös??

Nimimerkki onko lukutaito hukassa?

Olet muualla nimmarilla, makeita juttuja kirjoitteletkin. Mutta väsyt niihin ja tulet nimimerkittä ivaamaan ja vähättelemään aiheettomasti muiden tekstejä. Olet todella asiaton ja katkera.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat