Tehokas SIIVOUSOHJE netistä

Vierailija

Jos koti on sekaisin, toimi näin:

1. Tee uusi kansio tietokoneeseen.

2. Anna kansiolle nimi "sekamelskan kodista".

3. Paina hiiren oikeata näppäintä poistaaksesi kansio.

4. Tietokone kysyy:
"Haluatko poistaa sekamelskan kodista kokonaan?"

5. Paina "kyllä"nappia
.
6. Nosta jalat pöydälle!
Näin poistat "siivoustressin" yhdellä napinpainalluksella!

Kommentit (15)

Vierailija

"Tämä on ensimmäinen kotitalouksien urakka. Monet teistä eivät ymmärrä, miksi haluan sinua tyhjentämään pesuallas likaiset astiat ja puhdista ja paistaa se, kun on niin paljon tekemistä. Se on niin yksinkertaista. Haluan sinun on tunnetta saavutus. Olette taistelleet vuosia sekainen kotiin ja olet niin piesty. Haluan vain laittaa hymyn huulille. Kun nouset ylös aamulla, sinun upota tervehtivät sinua ja hymy törmännyt ihanat kasvot. En voi olla siellä antaa sinulle iso hali, mutta en tiedä miten hyvältä tuntuu nähdä itsesi tiskiallas. Joten joka aamu tämä on minun lahjani sinulle. Vaikka en voi olla siellä taputtaa sinua selkään, haluan teidän tietävän, että olen hyvin ylpeä sinusta.

Mene loistaa uppoaa! - FlyLady"
Nauruhermojani kutkutti, kun luin tämän "google-käännöksen"
aiheesta
Shine Your Kitchen Sink.
Olen tutustumassa ohjeisiin, joilla saisin kotini järjestykseen....
Kiitos, "FlyLady.net"

Vierailija

Facebook:issa on sivu nimeltä ORDINARE joka toi minulle
hyviä ohjeita sekasorron raivauksessa :)

"Himohamstraaja"

Vierailija

Lainaus:

Näppärä siivous-ohje näytti olevan myös tuolla joulu-toivotus osiossa.

Siellähän taisi olla niitä Heli Laaksosen ohjeita :)
Ihan käyttökelpoisia...

Vierailija

Koska tänään ei näköjään pääse ulos, voisinlaatia itselleni suunnitelman, jonka mukaan
saisin luovuttu joistakin tavaroistani/vaatteista joita en ole käyttänyt ainakaan vuoteen.

Surffailin eilen kaikenlaisilla siivous-sivuilla, ja tajusin että on olemassa ihan ammatti-auttajiakin
nimikkeeltään "Professional Organizer" jotka työkseen raivaavat ihmisten kaappeja jne.
Pienituloisena minulla ei ole sellaiseen varaa, mutta ajattelin pyytää jonkun Ystäväni avuksi..

Hän sitten voisi katsoa tuimasti ja sanoa "Ihan totta, milloin viimeeksi olet tätä tavaraa käyttänyt?",
kun alan vikistä, että voisin vielä tarvita tätäkin-ehkä-joskus.....

Kerran sain jo tilaa kappeihini, ja muovisäkillinen tavaroita odotti eteisessä poisvientiä..
Sitten ne oudosti hiiviskelivät takaisin kaappeihin,lähes kaikki....
Mihin minä tätä kaikkea säästän?Olisi paljon avarampaa...kun luopuisi joistakin tavaroista...
OoKoo--yhtään uutta tavaraa ei saa tulla ovesta sisään, ennenkuin osa vanhoista on lähtenyt!
Ei tule Joulupukkikaan, jos ei tavarat vähene kaapeista!
"Sisimmässäni asuu pieni Hamsteri ?"

Vierailija

Minulla on epäilys, että tavarani jotenkin lisääntyvät salaperäisesti,itsekseen...
Äitini laittoi aina kaiken "talteen", periaatteella "tätä voin vielä tarvita".
Hänellä oli köyhä lapsuus, ja koki sota-ajan..

Minulla on tavaraa liikaa,tavaraylikilot laskevat mielialaani
ja koko elämä tuntuu tukkoiselta.....
Tarvitsisin kyllä kotiini Raivaajan, joka auttaisi minut pääsemään irti tavaraylikiloistani.
Pääsin irti läskeistänikin, miksen pääse irti tavaraylikiloistani?

Vierailija

Hahaa! Koska en voi mennä ulos lumipyryn vuoksi, purin energiaani siivoamalla sähköposti-laatikkoni.
Kauan roikkuneet englanninkieliset tiedotteet roskiin, ja paljon muutakin
armotta roskiin.Pari uutta kansiota ja postit järjestykseen.
Tulipas tyytyväinen olo!

XBrinna
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minäkin olen siivoillut,mutta miksi sitä pitää kaikki paikat tonkia just jouluksi? Tietysti kun äiti aikoinaan opetti!
Oikeastaan saan tosi siivous vireen päälle vasta keväällä kun auriko alkaa paistamaan ja "kaikki näkyy", ikkunoista kyllä ei näy ulos ennenkuin ne on pesty. Verhojen vaihto, joka nurkan putsaus niin avot, kyllä passaa kesän tulla.

Siivous intoa kaikille ahkerille naisille t, Brinna

Vierailija

Lainaus:

Koska tänään ei näköjään pääse ulos, voisinlaatia itselleni suunnitelman, jonka mukaan
saisin luovuttu joistakin tavaroistani/vaatteista joita en ole käyttänyt ainakaan vuoteen.

Surffailin eilen kaikenlaisilla siivous-sivuilla, ja tajusin että on olemassa ihan ammatti-auttajiakin
nimikkeeltään "Professional Organizer" jotka työkseen raivaavat ihmisten kaappeja jne.
Pienituloisena minulla ei ole sellaiseen varaa, mutta ajattelin pyytää jonkun Ystäväni avuksi..

Hän sitten voisi katsoa tuimasti ja sanoa "Ihan totta, milloin viimeeksi olet tätä tavaraa käyttänyt?",
kun alan vikistä, että voisin vielä tarvita tätäkin-ehkä-joskus.....

Kerran sain jo tilaa kappeihini, ja muovisäkillinen tavaroita odotti eteisessä poisvientiä..
Sitten ne oudosti hiiviskelivät takaisin kaappeihin,lähes kaikki....
Mihin minä tätä kaikkea säästän?Olisi paljon avarampaa...kun luopuisi joistakin tavaroista...
OoKoo--yhtään uutta tavaraa ei saa tulla ovesta sisään, ennenkuin osa vanhoista on lähtenyt!
Ei tule Joulupukkikaan, jos ei tavarat vähene kaapeista!
"Sisimmässäni asuu pieni Hamsteri ?"

Mistä saisin tuollaisen Ystävän joka auttaisi luopumaan minulle tarpeettomista tavaroista?
Tahtoisin pikkuruiseen asuntooni "avaruutta" minäkin ;D

Vierailija

Minunkin asumukseni pursuilee tavaraa jota en käytä...
Silti en raaskia luopua niistä?

Äitini laittoi aina kaiken talteen sanoen:"tätä saatetaan vielä tarvita jonakin päivänä",
ja minä imin kuin pesusieni sen opin...
Näen mielessäni kaikenlaisia kauhuvisioita maailmanlopusta,ettei kaupoista saa enää tavaraa jstkn syystä, ja varastoimani tavarat ovatkin tarpeen...

Niikuin paperipussit?
Valtava kasa nappeja?
Farkkuja joihin en taatusti mahdu ellen sairastu anoreksiaan...
Vanhoja lehtiä?
Aku Ankat: on aina ajnkohtaisia,
mutta...vanhoja , vanhoja....lehtiä joissa ristikko puoliksi täyttämättä?
siinä syy säästää;repäisenpä sen sivun talteen...mutta täällähän on mielenkiintoinen matkakertomus,
se on kiva lukea uudelleen,ja leivontaohjeita, ja jumppaohjeita,,ja..ja...
Siinä sitten istun lehtivuoren keskellä, keitän välillä kahvit ja-
unohdan että olin raivaamassa joutilasta kamaa pois .. ;)

Kyllä, jonkun Hyvän Haltijan pitäisi tulla ja taikoa pois kaikki joutilaat tavarat.
Luultavasti se onnistuisi vain poissaollessani..?

Vierailija

Lainaus:

Jos koti on sekaisin, toimi näin:

1. Tee uusi kansio tietokoneeseen.

2. Anna kansiolle nimi "sekamelskan kodista".

3. Paina hiiren oikeata näppäintä poistaaksesi kansio.

4. Tietokone kysyy:
"Haluatko poistaa sekamelskan kodista kokonaan?"

5. Paina "kyllä"nappia
.
6. Nosta jalat pöydälle!
Näin poistat "siivoustressin" yhdellä napinpainalluksella!

Vierailija

Olen aina miettinyt miten saisi sohvat ja matot puhtaaksi kotonani. Onnekseni löysin teheokkaan siivouspalvelun netistä joka puhdistaa matot ja sohvat kotona. Löytyi netistä sivulta: www.jyrkihoyry.fi

Kokeilin ja toimii!

Vierailija

Minua kiinnostaa aivan oikeasti paikkojen siivous näin kesällä. Käyn vähä vähältä paikkoja läpi ja roskiin tai pesun kautta Fidaan. Paljon on turhaa kertynyt nurkkiin. Taannoin annoin kirjoituspöydän (Billnäs) Fidalle - sain uutta tilaa kivasti makuuhuoneeseen (voin tosin jossain vaiheessa ostaa huutokaupasta tilalle jonkin pienemmän hyllykön) ja nyt käyn läpi laatikoissa ollutta tavaraa - mikä mihinkin menee. Mökillä taas tuli "pakkosiivousta ja saneeraus" kun käyn läpi keväällä tehdyn murron jälkiä - mitä jäi jäljelle ja mitä kannattaa vielä säilyttää. Vanhoja vaatteita, jotka eivät mahdu päälle enää (toivo menetetty !), mutta muuten hyviä (joukossa marimekkoa ym.) ei kannata säilyttää vaan Fidaan. Niistä uskon olevan iloa ja hyötyä vielä toiselle.
Tässä vaiheessa (60 +) on hyvä käydä läpi elämäänsä tavaroiden että muunkin suhteen. Ettei jäisi jäljelle kauheaa sekasotkua, kun lähtö on...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat