uuden vuoden lupaus

Vierailija

Näen sinut, vaikket huomaa minua.
Kuljet hiljaksilleen kaupassa , sinulla ei ole kiire mihinkään,
kotona odottavat vain tyhjät seinät.Seinäkellon verkkainen tikitys.
Katselet ja kiertelet, olet osa asiakasmassaa.
Vain hiukan lämpöä tarvitset, ihmistä vierellesi hetkeksi.
Vaikka kiireessä sanotut sanat, on ihminen hetken aikaa sinua varten.
Ei tohdi kukaan häiritä puolituttua, eihän kukaan tiedä sitä toivoisit,
olisi ihminen hetken vierelläsi sinua varten.
He puhuvat takanapäin, kun olisi aikaa jutella,
kysyä mitä kuuluu.Mutta ne kiireet..
Samassa katoavat kassajonoon ja ulos.
Ota hihastani kiinni , jos tahdot jutella.
Olen minäkin arka, mutta tahdon jutella.
Tämä Uusi Vuosi toivottavasti saa hymyn kasvoillesi.
Poistaa hetkeksi yksinäisyyden.
Tämä Uusi Vuosi toivottavasti poistaa itsekkyyttä
että tohdimme aikaa antaa . Ja huomaamme silloin saamme me enemmän.
Saamme auringon lämpöä talvisille kasvoille.

janttukatriina

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Janttukatriina! Kaunista tekstiä ja monesti tuo on niin tottakin.
Ilmeisesti ihan omia ajatuksiasi. Kiitos.

Vierailija

Kiitos janttukatriinalle !

Pidin kirjoituksestasi tosi paljon,näin se elämä menee niin monen kohdalla.
Miksi aina se kamala kiire,miksi ei aikaa lähimmäiselle enemmän.
Miksi ei pysähdytä enemmän juttelemaan,missä hymy kasvot ja iloiset ilmeet.
Otettaisiin ne huumorin kukat kimppuina kainaloon useammin.
Pienillä asioilla saisimme iloa lähimmäisillemme,sekä tutuille ja samoin myös
tuntemattomille.
Kunpa käyttäisimme näitä asioita tänä 2011 vuonna paljon enemmän kuin edellisenä vuotena !

Lämpimin halein ja ajatuksin teille kaikille...:)))

Vierailija

kiitoksia Grandmother ja riliini, ajatukset ovat omiani. Niin miten voisimme oppia antamaan aIKAA TOISILLEMME? Tiedän mitä hymy tai muutama ystävällinen sana voi saada aikaan, päivä tuntuu toisenlaiselta - aurinko paistaa.
Jaksamista ja hymyjä. On hienoa että edes tämän palstan kautta voimme vaihtaa ajatuksia ja välittää toisistamme.
janttukatriina

Vierailija

Tämä sinun kirjoituksesi on ihan totta, voisin viela lisätä, jos itse teet aloitteen, niin voi sitä selitysten määrää mihkä pitää ehtiä ja tehdä juuri tänään. Sit ehdotetaan jutellaan sit tulevaisuudessa parenmalla ajalla, sitä aikaa ei tuu ja se kyllä tyrehdyttää itseltä aloitteen teon. Mihkä me mahdetaan mennä tämän nykypäivän kiireen kanssa ? ? Olen ihmetellyt tätä itsekseni.

Seijukka

Vierailija
V-SEIJUKKA

Tämä sinun kirjoituksesi on ihan totta, voisin viela lisätä, jos itse teet aloitteen, niin voi sitä selitysten määrää mihkä pitää ehtiä ja tehdä juuri tänään. Sit ehdotetaan jutellaan sit tulevaisuudessa parenmalla ajalla, sitä aikaa ei tuu ja se kyllä tyrehdyttää itseltä aloitteen teon. Mihkä me mahdetaan mennä tämän nykypäivän kiireen kanssa ? ? Olen ihmetellyt tätä itsekseni.

Seijukka

Tuo on aivan totta. Minä olen ihmetellyt samaa, kun eläkkeellä oleva ystäväni on aina mukamas niin kiireellinen, että kerta toisensa jälkeen selitys on, katsotaan sitten myöhemmin, kun on nyt sitä ja tätä ohjelmaa....Kummallista, kun välimme kuitenkin pitäisi olla kunnossa, ei ole ollut riitaa tms. Ihmiset kait ovat tulleet kyynisiksi, eivätkä enää kaipaa ystävienkään seuraa vai tulevatko vanhemmiten kateellisiksi, hän kun on lihonut paljon ja minä olen säilynyt normaalipainoisena. Hän siitä huomauttaakin, "Sinä olet ihmeellisen hyvin säilyttänyt vielä tuon hoikkuutesi".

Vierailija

Palaan nyt vielä tuohon janttukatriinan aloitusviestiin,
ja ihan kirjaimellisesti kaupassa kuljeskeluun.
Minulle on juuri muutaman päivän sisällä sattunut
kaupassa pari mukavaa lyhyttä kohtaamista (eilen viimeksi).

Usein olen tarjonnut pientä apua sellaiseen asiaan, kun joku
pienikokoinen rollaattorin kanssa liikkuva mummo on kurkoitellut
ylimmältä hyllyltä jotain tavaraa. Itse kun olen tällainen 170 senttinen
naisihminen, niin olen sanonut, että voin ottaa sieltä hyllystä
mitä toinen haluaa. Näissä molemmissa lähipäivinä sattuneissa
tapauksissa molemmat mummot tulivat tosi iloisiksi ja toivottelivat
hyvää vuoden jatkoa ja toinen vielä siunaustakin.
Hymyillen ja hyvällä mielellä erottiin.

Näinkin pienellä asialla voi joskus toista ilahduttaa :)

Vierailija

Olen luvannut itselleni: opetella enemmän tervettä itsekkyyttä, opetella sanomaan ei, oppia ymmärtämään olevani itse elämäni tärkein ihminen ja muistaa joka aamu, että ellen itse pidä huolta itsestäni, ei sitä kukaan muukaan tee.

Vierailija

Hyvä Grandmother juuri sellaisia pieniä asioita minä peräänkuuluutankin, mistä kerroit.
Itselleni tulee hyvä siitä miten pienestä huomaavaisuudesta voi saada toiset hyvälle mielelle, kuten totesit itsekkin saa hyvän mielen.
Myös sinä Seijukka olet oikeassa. Kai se on jonkinlaista huomionkipeyttä, kun pitää saada kertoa kiireistään. Uskotko myös silloin olet antanut huomiota keskustelukumpanillesi.
Itse olen onnellinen kun saan tehdä vanhustyötä, ja saan ehkä käynneilläni poistaa jotenkin yksinäisyyttä ja olla vierelläkulkija.Pienet asiat ovat niitä suuria.
No jaa, nyt tämä kirjoittelu meni vähän vierestä.
Haluan vaan sanoa jokainen ihminen tarvitsee pientä huomioonottamista , jokainen löytää oman keinonsa jotta voi
tehdä aurinkoa arkeen.
Hymyjä ja jaksamista. Meistä jokainen on tärkeä omana itsenään.
janttukatriina

Vierailija

Lainaus:

----Itse olen onnellinen kun saan tehdä vanhustyötä, ja saan ehkä käynneilläni poistaa jotenkin yksinäisyyttä ja olla vierelläkulkija.Pienet asiat ovat niitä suuria.-----
janttukatriina

Janttukatriina, olet ajatuksistasi päätellen ihan kutsumusammatissasi.
Minäkin olen ollut paljon vanhusten kanssa tekemisissä, vaikka en työssäni.
Tielleni on jo nuoruudesta asti sattunut ihania mummoja ja kyllä joitakin
pappojakin, joille on ollut ilo tarjota pientä apua ja virkistystä.
Itse siitä saa paljon hyvää mieltä, kun näkee kuinka kiitollisia monet
ovat pienestäkin ystävällisyydestä.
Kaikkea hyvää elämäsi polulle!
t. Grandmother

Vierailija

Janttukatriinalla on tässä keskustelussa hienoja ajatuksia, harmi,
että hän on lähtemässä pois palstoilta toisessa keskustelussa
saamansa negatiivisen arvostelun takia. Kysymyksessä oli vain
pieni kielioppivirhe, ja nyt ollaan tekemässä "kärpäsestä härkästä".
Janttukatriina, ole kiltti ja muuta mielesi t. Karpalo

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minäkin pyydän, älä kiltti janttukatriina lähde pois! Voi kumpa kukaan kiltti ihminen ei lähtisi pois negatiivisen arvostelun takia. Täällä on tarkoitus keskustella asioista .
Toivoisin niin vielä, että kaikki uskaltaisivat kirjoittaa nimimerkillään, mutta jos ei, niin ainakaan eivät lähtisi pois.

t, katinka

Vierailija

Elämä on varmaan vaikeaa sellaisella ihmisellä, joka on kovin haavoittuvainen. Elämässä tulee vastaan myös ikäviä asioita. Valitettavasti ihmiset eivät ole pelkästään positiivisia. Kuinka joku voi olettaa, ettei koskaan tule vastaan pettymyksiä eikä mielipahaa. Erakoksi pitää ruveta, jos haluaa suojella itseään mielipahalta ja loukkaantumiselta.

Vierailija

Lainaus:

Elämä on varmaan vaikeaa sellaisella ihmisellä, joka on kovin haavoittuvainen. Elämässä tulee vastaan myös ikäviä asioita. Valitettavasti ihmiset eivät ole pelkästään positiivisia. Kuinka joku voi olettaa, ettei koskaan tule vastaan pettymyksiä eikä mielipahaa. Erakoksi pitää ruveta, jos haluaa suojella itseään mielipahalta ja loukkaantumiselta.

Keskustelupalstoillekaan ei kannata kirjoittaa, ei yleensä kannata olla missään tekemisissä lajitovereiden kanssa. Varmuuden vuoksi.

Vierailija

En vaan kauhiasti näe täällä :uuden vuoden lupauksia?Vaikka otsikko niin sanoo??Rönsyileekös liikaa...

Vierailija

Lainaus:

En vaan kauhiasti näe täällä :uuden vuoden lupauksia?Vaikka otsikko niin sanoo??Rönsyileekös liikaa...

niin, yhdestä ajatuksesta helposti putkahtaa mieleen toinen, siitä kolmas, ja niin edelleen. niinhän se on nokikkain jutellessakin. mutta hyvä uuden vuoden lupaus on varmaan juuri tuo: ilahduta ihminen päivässä, ja miksei useampikin.
sitten kun minua ei enää ole, niin toivottavasti muisteltaisiin mukavana tyyppinä, eikä ilkeänä akkana.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat