Luotatko THVL toimiin?

Vierailija

Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta sanotaan ensimmäistä kertaa, että sikainfluenssarokotetta ei ehkä olisi pitänyt antaa lapsille ja nuorille.
THL:n ylilääkäri Terhi Kilpi kertoo Väli-Suomen median Sunnuntaisuomalaisessa, että hän ei enää suosittelisi rokotetta 5–20-vuotiaille.
http://www.iltasanomat.fi/terveys/THL-l%C3%A4%C3%A4k%C3%A4ri%20Sunnuntai...
Virallisterveelliset ruokailu- suosituksetkin on mielestäni olleet kummallisia...
Terveydenhoitaja sanoi jyrkästi, etten tarvitse D-vitamiinilisiä, pelkkää humpuukia ovat, hörhöilijöitten hommia..
Sanoi vuosia sitten..
Nyt sitten suosituksia muutetaan....
Minulle on puhjennut tauti, joka ennaltaehkäisyssä olisi D-vit.-lisä ollut tarpeen,näin olen nyt ymmärtänyt...
Olinpas tyhmä kun uskoin koulutettua terkkaria, minä vain peruskoulun käynyt ihminen :(

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Keneen viralliseen tahoon voi luottaa ?
L: Oikeuskansleri vaatii selvitystä rokoteostoksista
29.1.2011 7:25 | Kommentit A A
STT
TAMPERE. Oikeuskansleri Jaakko Jonkka haluaa sosiaali- ja terveysministeriöltä selvityksen, joka liittyy muun muassa sikainfluenssarokotteiden hankinnan jääviys- ja lahjomaepäilyihin. Asiasta kirjoittaa Aamulehti.

Selvityspyynnön liitteenä on neljäkymmentä kantelua. Ministeriöllä on aikaa vastata 11. maaliskuuta saakka, jonka jälkeen oikeuskansleri päättää mahdollisista jatkotoimenpiteistä.

Aamulehden tietojen mukaan kantelujen pohjalta on käyty keskusteluja poliisin kanssa.

Suomi tilasi yli 5,2 miljoonaa sikainfluenssarokotetta lääkejätti GlaxoSmithKlinelta 37 miljoonalla eurolla ilman kilpailutusta. Rokotehankintoja perusteltiin salaiseksi julistetulla, Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) nimellä tehdyllä muistiolla.

Salaiseksi julistamista perusteltiin rokoteyhtiöiden liikesalaisuuksilla, joita on kolmesivuisessa muistiossa hieman yli puoli sivua.

Vaikka virallisen päätöksen hankinnoista teki sosiaali- ja terveysministeriö, tilaus tehtiin käytännössä THL:n oman muistion mukaisesti.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/AL+Oikeuskansleri+vaatii+selvityst%C3...

Vierailija

Terveydenhoitaja sanoi jyrkästi, etten tarvitse D-vitamiinilisiä, pelkkää humpuukia ovat, hörhöilijöitten hommia..
Sanoi vuosia sitten..
Minulle on puhjennut tauti, joka ennaltaehkäisyssä olisi D-vit.-lisä ollut tarpeen,näin olen nyt ymmärtänyt...
Olinpas tyhmä kun uskoin koulutettua terkkaria, minä vain peruskoulun käynyt ihminen :(

Vuosia sitten ei tiedetty sitä mitä nyt tiedetään. Nyt ei tiedetä sitä mitä muutaman vuoden kuluttua tullaan tietämään. Tulevaisuutta ei pysty näkemään. Juuri siksi tutkimuksia tehdään meillä ja maailmalla. Tieteessä ei ole mikään kiveen hakattua.

Vierailija

Mummoni sanoi aina mustikoita terveellisiksi.
Ilman mitään tietoja sen kemiasta ;D
Nyt tutkimukset osoittavat, että mummoni olioikeassa.
Hän sanoi voin olevan terveellistä, joten ;syön nyt voita kevytlevitteiden sijasta ;)

Kohonneeseen verenpaineeseen saattaa löytyä pian uutta apua.

Uuden tutkimuksen mukaan mustikan biologiset yhdisteet saattavat alentaa korkean verenpaineen riskiä. Tutkijat, jotka seurasivat vapaaehtoisia yli 14 vuoden ajan, havaitsivat, että vähintään yhden mustikka-annoksen syöminen viikottain alensi korkean verenpaineen riskiä 10 prosentilla.

Mustikat sisältävät yhdisteitä, jotka tunnetaan antosyaaneina. Ne ovat flavonoideja. Flavonoidit, joita löytyy myös tummasta suklaasta, punaviinistä ja teestä, ovat antioksidantteja, joiden on osoitettu vähentävän sydän- ja verisuonitauteja. Uusi tutkimus kuitenkin osoittaa, että mustikan antosyaanit saattavat toimia muita flavonoideja paremmin verenpaineen pitämiseksi alhaisena.

Mustikoiden lisäksi antosyaaneja löytyy mustaherukoista, veriappelsiinin mehusta ja munakoisosta.

Mustikat ja verenpaine

Tutkijat eivät havainneet, että muilla flavonoideilla olisi ollut merkittävää vaikutusta verenpaineeseen. Antosyaanien vaikutukset olivat huomattavissa silloinkin, kun tutkijat ottivat huomioon myös muut korkeaan verenpaineeseen vaikuttavat tekijät, kuten tupakoinnin, fyysisen aktiivisuuden, alkoholin kulutuksen sekä kehon painoindeksin.

Tutkijat kuitenkin painottavat, että lisätutkimuksia tarvitaan, jotta mustikoiden ja alhaisemman verenpaineen yhteys voidaan määritellä tarkemmin.
Kohonneeseen verenpaineeseen saattaa löytyä pian uutta apua.Uuden tutkimuksen mukaan mustikan biologiset yhdisteet saattavat alentaa korkean verenpaineen riskiä. Tutkijat, jotka seurasivat vapaaehtoisia yli 14 vuoden ajan, havaitsivat, että vähintään yhden mustikka-annoksen syöminen viikottain alensi korkean verenpaineen riskiä 10 prosentilla.Mustikat sisältävät yhdisteitä, jotka tunnetaan antosyaaneina. Ne ovat flavonoideja. Flavonoidit, joita löytyy myös tummasta suklaasta, punaviinistä ja teestä, ovat antioksidantteja, joiden on osoitettu vähentävän sydän- ja verisuonitauteja. Uusi tutkimus kuitenkin osoittaa, että mustikan antosyaanit saattavat toimia muita flavonoideja paremmin verenpaineen pitämiseksi alhaisena.Mustikoiden lisäksi antosyaaneja löytyy mustaherukoista, veriappelsiinin mehusta ja munakoisosta.Mustikat ja verenpaineTutkijat eivät havainneet, että muilla flavonoideilla olisi ollut merkittävää vaikutusta verenpaineeseen. Antosyaanien vaikutukset olivat huomattavissa silloinkin, kun tutkijat ottivat huomioon myös muut korkeaan verenpaineeseen vaikuttavat tekijät, kuten tupakoinnin, fyysisen aktiivisuuden, alkoholin kulutuksen sekä kehon painoindeksin.Tutkijat kuitenkin painottavat, että lisätutkimuksia tarvitaan, jotta mustikoiden ja alhaisemman verenpaineen yhteys voidaan määritellä tarkemmin.

Vierailija

Lainaus:

Sanoi vuosia sitten..

Vuosia sitten ei tiedetty sitä mitä nyt tiedetään. Nyt ei tiedetä sitä mitä muutaman vuoden kuluttua tullaan tietämään. Tulevaisuutta ei pysty näkemään. Juuri siksi tutkimuksia tehdään meillä ja maailmalla. Tieteessä ei ole mikään kiveen hakattua.

Onhan ne ihmiset eläneet vuosisatoja ennenkin terveinä ilman D-vitamiinin lisää. Aiemmin D-vitamiini saatiin ainoastaan ruuasta se mikä siitä saatiin. Mikähän D-vitamiinihössötys onkaan meneillään? Jokaisen pitäisi nyt syödä ylimääräiset annokset tuota D:tä. Maitotuotteissa pakkosyötetään D:tä meille. Minä ainakin ostan luomumaitotuotteita. En ymmärrä tuollaista pakkosyöttämistä. Pimeään vuoden aikaan tosin nautin kalanmaksaöljyä päivittäin, mutten nauti muita vitaminoituja tuotteitä, kun mielestäni se on älytöntä. Olen tähän asti pysynyt terveenä ilman D-vitamiinilisiä, vaikka ikää 65 v. Muutaman vuoden nyt olen nauttinut D-vitamiinilisää luustoani ajatellen, kun luut iän karttuessa saattavat haurastua. Syön kyllä rasvaisia kalojakin, sekin saattaisi riittää.

Vierailija

Katsos kun olet vanhan kansan ihminen, syöt voita ja punaista maitoa ilmeisesti. Saat D- vitamiinit sieltä.

Mutta kun Pekka Puska on onnistunut valheeksi jo joissain piireissä epäillyllä piilossa olevalla Pohjois Karjala projektillaa hypnositoimaan maamme tyhmät niin. että pakkosyöttävät lapsille, ja laitossairaille keijua, lisäaineistettuja kumiperunoita joissa ei ole vitamiineja. jauhoparanteilla ja vitamiinipoistetulla viljalla ja aspartaamilimsoilla, niin näiden myrkkyjen ansiosa he eivät saa vitamiineja eikä hivenaineita. Samaan aikaan eli nyt lääkeyhtiöt yrittävät vielä kieltää vitamiinit että kansa voisi vielä huonommin ja he saisivat asiakkaita omille patentoiduille kallliille lääkkeilleen. Ja laitetaan ruokiin jotain D- vitamiinilisää joka ei imeydy samoin kuin aito ruoassa jo oleva vitamiini. Tästä on kyse.

Upea bisnes. kaikki tarkasti suunniteltu. Ruoka sairastuttaa lääkkeet parantavat ja raha kirstuun kilahtaa. Kiitos THL.
Tässä odotellaan vaan sitä koska WHO julistaa seuraavan pandemian ja pääsemme kaikki pakkorotettaviksi. Näin USA saa sitten testata uusia nanorokotteitaan meihin suomalaisiin. THL yrittää muuten saada laillistettua keräämiään dna näytteitä. Eikö kukaan herää kysymään kuka hyötyy, kuka voi käyttää nsitä tietoa toteuttaessaan rikoksen.

Vierailija

Lainaus:

Katsos kun olet vanhan kansan ihminen, syöt voita ja punaista maitoa ilmeisesti. Saat D- vitamiinit sieltä.
.

Voissa ei ole D-vitamiinia.
Salaliittoteoriat ovat ihania!

Vierailija

Voissa on kyllä hieman D-vitaminiinia, mutta kukaan ei ahmi voita siinä määrin, että siitä olisi jotakin hyötyä. Rasvatonta luomumaitoa tai piimää olen nauttinut jo vuosia, vaikka jotkut varsinkin lääkäri Heikkilä on sitä mieltä, että punainen rasvaisempi maito olisi terveellisempää. En kuitenkaan halua kerätä ylimääräistä rasvaa vyötärölleni, kun tähänkin asti olen pysynyt sopusuhtaisena. En myöskään laita leivän päälle mitään rasvaa tai no joskus kun nautiskelen, niin laitan aitoa voita. Ruuan valmistukseen käytän rypsi-, oliivi- tai avokadoöljyä, jotta saan elimistölle välttämättömät rasvahapot, myös voita käytän silloin tällöin kohtuullisesti maun takia.

Vierailija

Edellinen kirjoitti:
Voissa on kyllä hieman D-vitaminiinia,

Kerro tietolähteesi, ole hyvä! Mihin tieto voin D-vitamiinista perustuu? Olen kuullut päinvastaisia väitteitä.
Voi on A-vitamiinin lähde. Sadasta grammasta voita saa 75% päivittäisestä tarpeesta. - Kannattaa tosin käyttää muitakin lähteitä!

"Hyviä D-vitamiinin lähteitä ravinnossa ovat kala ja kalaöljyt, maitovalmisteet, kananmuna sekä metsäsienet. Suomessa lisätään D-vitamiinia kaikkiin tavallisiin maito- ja piimälaatuihin 0,5 mikrogramma desilitraa kohti. Kolmella maitolasillisella siis saadaan noin puolet päivän D-vitamiinitarpeesta täyteen. Kaloista puolestaan esimerkiksi 100 gramman annos kuhaa sisältää D-vitamiinia noin kolmen päivän tarpeeseen." (Lähde: tohtori.fi)

Maito ei luontaisesti sisällä D-vitamiinia.

Vierailija

Luotan.
Jälkiviisaus on sitä helpointa viisautta. Jos ei olisi rokotettu ja sikatauti olisi saanut pandemian mitat, olisi taas ollut viisaita neuvomassa. Se tehtiin mikä sillä hetkellä oikeaksi ymmärrettiin. Ja niin hyvä.
nimim. rokotuksensa ottanut

Vierailija

Lainaus:

Edellinen kirjoitti:
Voissa on kyllä hieman D-vitaminiinia,

Kerro tietolähteesi, ole hyvä! Mihin tieto voin D-vitamiinista perustuu? Olen kuullut päinvastaisia väitteitä.
Voi on A-vitamiinin lähde. Sadasta grammasta voita saa 75% päivittäisestä tarpeesta. - Kannattaa tosin käyttää muitakin lähteitä!

"Hyviä D-vitamiinin lähteitä ravinnossa ovat kala ja kalaöljyt, maitovalmisteet, kananmuna sekä metsäsienet. Suomessa lisätään D-vitamiinia kaikkiin tavallisiin maito- ja piimälaatuihin 0,5 mikrogramma desilitraa kohti. Kolmella maitolasillisella siis saadaan noin puolet päivän D-vitamiinitarpeesta täyteen. Kaloista puolestaan esimerkiksi 100 gramman annos kuhaa sisältää D-vitamiinia noin kolmen päivän tarpeeseen." (Lähde: tohtori.fi)

Maito ei luontaisesti sisällä D-vitamiinia.

Muistaakseni A-talk keskustelussa, kun aiheena oli D-vitamiini. Siinä todettiin, että voissa on D-vitamiinia 0,5 jotakin....en nyt enää muista tarkkaa määrää, hyvin vähäinen määrä se oli...

Kyllähän tuon kaikki jo tietävät, että maitotuotteisiin lisätään D-vitamiinia, se ei ole siis mitään uutta. Turhaa kopioit tohtori.fi:stä tietoa tänne. Tiedetään, tiedetään...ei me tyhmiä eikä tietämättömiä olla.

Vierailija

Lainaus:

Luotan.
Jälkiviisaus on sitä helpointa viisautta. Jos ei olisi rokotettu ja sikatauti olisi saanut pandemian mitat, olisi taas ollut viisaita neuvomassa. Se tehtiin mikä sillä hetkellä oikeaksi ymmärrettiin. Ja niin hyvä.
nimim. rokotuksensa ottanut

Just noin. En ottanut rokotetta, mutta turha jälkikäteen viisastella, koska sen hetkisen ymmärryksen mukaan toimittiin.

Vierailija

Ja mikä meteli siitä olisi noussut jos ei rokotetta olisi tarjottu ja pandemia olisi tullut. Ja ketään ei pakkorokotettu, vaan suositeltiin.

Vierailija

Anonyymi 30.01. klo 14:51
----Uuden tutkimuksen mukaan mustikan ---- jne
Mistä olet lainannut nuo tutkimustulokset?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat