Mikä ikä,paras IKÄ?

Vierailija

Tälläinen aihe tuli ajankohtaiseksi keskustelussa tänään.Monilla 50-60 vuotiailla tapahtuu paljon asioita juuri tuona kymmenenä.Lapset lähtee maailmalle,tullaan isovanhemmiksi,toinen mahdollisesti sairastuu,jäädään leskeksi,erotaan pitkästä liitosta tms.Myös eläkkeelle jäänti.Mutta tapahtuikos muina kymmeninä niin paljon suuria asioita?
Nuoruudessa tietysti 20-30v. perheen perustaminen.
Minkä ajan jakson koet kiireisimmäksi ja mikä on paras ikä,vai onko se mahdollisesti edessäpäin?
Minä oikeastaan kaipaan eniten sitä aikaa,kun perhe elämä oli kiireisimmillään.Vaikka se olikin raskasta,niin siinä oli elämisen maku.Tämä viimeinen jakso on ehkä liian "pliisu".Tai itsestähän se on kiinni.

Kommentit (7)

Vierailija

Minusta 20-35 oli kaikkein tapahtumarikkainta aikaa. Opiskelu, ammattin valmistuminen, perheen perustaminen, lasten saanti. Nyt olen 57 ja elämä on melkein vaan sitä että kerää voimia jaksaakseen aina töihin mennä. Työ ei isommin innosta vaikka ihan mieleistäkin on. Lapsenlapset ovat suurin innoituksen lähde!

En kaipaa nuoruuttani enkä sitä aikaa muutenkaan. Elämä oli toki virkeämpää jotenkin, mutta itse oli niin paljon raakileempi. Nyt tietää mitä tahtoo. Ja mitä ei. Hyvän puolison rinnalla tässä vaan mennään; ollaan oltu jo kymmenen vuotta kaksin (kun lapset on laitettu nuorina).

Vierailija

Parasta ikää on vaikea määritellä se on niin henkilökohtaista. Jokaisessa iässä on omat hyvät puolensa. Ennen sanottiin, jotta " vanhuus ja Viisaus", ei asia välttämättä näin ole. Tottakai vanhemmalla ihmisellä on elämää enemmän takanapäin kuin nuoremmalla, ja selviytymiskeinoja. Ajatelkaa jos voisi yhtaikaa olla nuori ja jaksamisessa mestari, jolla olisi vanhemman ihmisen taito ja tieto / keinot selvitä arjesta ja kaikenlisäksi aikaa itsensä toteuttamiseen , perheen perustamiseen , opiskeluun, työssä käymiseen... Itseasiassa en haluaisi itse elää noin. Tämä ikä on minulla juuri nyt parasta aikaa, olkoonpa että kremppoja tulee ja välillä on väsynyt. Nyt himpun alle 50v. osaan arvostaa tätä elämääni tässä ja nyt, toki haaveita on, mutta kuljen jalat maassa.Aurinkoa ja jaksamista !
janttukatriina

Vierailija

Lainaus:

Eiköhän se ole niin, että paras ikä ihmiselle on juuri se ikä, jota parhaillaan elää....

Näin koen myös minä. Näin ollen eläkkeelle jäänti ja vapaus tuntuu nyt parhaalta. Ei ole huolen häivää mistään ja kevätaurinko paistaa. Grazia a la vida !

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Eiköhän se ole niin, että paras ikä ihmiselle on juuri se ikä, jota parhaillaan elää....

Näin koen myös minä. Näin ollen eläkkeelle jäänti ja vapaus tuntuu nyt parhaalta. Ei ole huolen häivää mistään ja kevätaurinko paistaa. Grazia a la vida !

Samaa mieltä minäkin olen.
http://www.youtube.com/watch?v=PYEw3e5x5Es
Cracias a la Vida - Violeta Parra

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat