miten korvata juusto, liha, suklaa.vähälaktoositomasti

Vierailija

Hei! Minulla on ongelma ruuanlaitossa, haluaisin vinkkiä siitä / ohjeita , miten voisin korvata juuston, suklaan, lihan. ja tehdä maukasta ruokaa vähälaktoosittomana. Tottakai jotain kokeiluja olen tehnyt onnistuneesti, kotiruokaa kun teen.
Mutta vaihtelu olisi hyväksi. Käytän jonkinverran kanaa ja kalaa, mieheni syö liharuokia , minä en.kasvikset ja hedelmät kuuluvat ruokavaliooni, leivon itse.
Ruuanhan pitäisi olla monipuolista ja maistuvaa. t.janttukatriina

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Kyllä kaikki kypsät juustotkin ovat laktoosittomia... ?

Nyt ymmärrän: sinä etsitkin gluteenitonta juustoa,lihaa ja kalaa?
Vai mitä, Trollipalleroinen?
Gooleta, gooleta:voit löytääkin ? ;D

Vierailija

http://www.myllynparas.fi/portal/7202

Gluteeniton Juusto-kinkku-paprikamuffini

Myllyn Paras Kypsä Gluteeniton Juusto-Kinkku-Paprikamuffini on maukas suolainen yksittäinpakattu muffini. Soveltuu gluteenittomaan ruokavalioon.

Käyttö: Gluteeniton Juusto-Kinkku-Paprikamuffini sulatetaan huoneenlämmössä 6 tuntia tai mikroaaltouunissa sulatusteholla n. 4 minuuttia.

Tuotteen ominaisuudet: Gluteeniton, vähälaktoosinen.

Vierailija

Ootsä varma ettei ollut :

suklaaton liha?
-suklaaton kala?
suklaaton juusto?
-lihaton suklaa?lihaton juusto?
vähälaktoosinen kala?

googleta, googleta :riittää tuloksissa tutkittavaa ;D

Vierailija

Kumpaakohan se aloittaja nyt tarkoitti; laktoositonta vai gluteenitonta? Ovat siis aivan eri asioita. Laktoosin kanssa se ei nyt niin ole vakavaa, vähän vatsakipua ja ilmavaivoja - ei niihin kukaan kuole. Gluteeniton on EHDOTON - mikäli keliakia-diagnoosi on tehty.

Vierailija

Lisäys tuohon edellisen anonyymin tekstiin. Liharuoka, samoin kala ja kana, riippuen valmistustavasta sopivat sekä laktoosi-intolerantille että keliaakikolle. Samoin kasvikset ja hedelmät. Mikä lienee aloittajan aivoitus tai ongelma?

Vierailija

Voi, voi, että on jollain hauskaa, kun saa pilailla täällä tämmöisillä jutuilla.
Onhan täällä jo huumoripalstakin!

Vierailija

Anonyymille 00.11 - laktoosi-intoleranssilla ( laktoositon rka ja keliakialla ( gluteeniton rka) EI ole mitään tekemistä allergioiden kanssa. Ei pidä sotkea asioita.

Vierailija

Soijallekin voi joku olla allerginen ;)

Itse käytän sitä koska se on terveellstä,
ja minä puolestani olen huomannut että punainen liha pahentaa reumaani.
Olemme yksilöitä, mutta on ihan mukava tutkia kaikenlaisia ruokavalioita, ja poimia sieltä
omalle keholle sopivia ruokia.
Tutkimusmatkailua makujen maailmaan ;D

"Reuma+keliakia+kilpparivaiva"

Vierailija

Lainaus:

Hei! Minulla on ongelma ruuanlaitossa, haluaisin vinkkiä siitä / ohjeita , miten voisin korvata juuston, suklaan, lihan. ja tehdä maukasta ruokaa vähälaktoosittomana. Tottakai jotain kokeiluja olen tehnyt onnistuneesti, kotiruokaa kun teen.
Mutta vaihtelu olisi hyväksi. Käytän jonkinverran kanaa ja kalaa, mieheni syö liharuokia , minä en.kasvikset ja hedelmät kuuluvat ruokavaliooni, leivon itse.

- Juuston voi korvata tofulla. Kypsä juusto käy laktoosi-intolerantikollekin.
- Suklaan voi jättää ostamatta. Sitä ei tarvitse ruoanlaitossa.
- Lihan voi korvata soijalla ja tofulla. Ehkä pähkinöilläkin, niistä saa proteiinia. Käytä kananmunia enemmän.
- Vähälaktoosista ja täysin laktoositonta tuotetta on maitohylly pullollaan. Käytä leivonnassa niitä.

Käytät "kanaa" (siis broileria), se on erittäin epäeettisesti tuotettua lihaa.
Meillä ei juuri ole tarjolla kananlihaa kaupoissa.

Vierailija

Lainaus:

Hei Janttukatriina!
Otin kysymyksesi tähän eteeni, että muistan mitä oikeastaan kysyit, kun
vastaukset ovat meneet gluteenittomaan ruokavalioon.
Kysymyshän kohdallasi ei ilmeisesti ole allergiasta vaan laktoosin aiheuttamista
vatsavaivoista? Sitten myös kysyn ymmärsinkö oikein: sinä siis olet pääasiassa
kasvissyöjä ja siksi et syö punaista lihaa, ainoastaan kanaa sekä tietysti kalaa?

En oikein ymmärtänyt myöskään kysymystä miten voin korvata...jne.?
Maitoa sisältävät tuotteet voit ostaa laktoosittomina, myös juuston ja suklaan,
niin olet varmaan tehnytkin. Ei kai sinun sitä lihaa tarvitse mitenkään korvata,
jos miehesi syö liharuokia, niin tee hänelle mieluista ruokaa ja popsi sinä itse
sitä tipunrintaa tai lohifilettä :)
Leipomiseen tietenkin käytät vähälaktoosista maitoa, margariinia, voita...

Jos tunnet, että kysymyksesi on ihan väärin ymmärretty, niin ole hyvä ja
selvennä sitä vähän. Terveisin Marjatta :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat