KÄYTTÄYTYMIEN

Vierailija

Mikä saa ihmisen käyttäytymään "omituisesti", osaatko selittää?
30 yhteisen vuoden jälkeen mies muuttaa vähitellen vaatteineen pois. Ei keskustelua ei mitään, ei sanaakaan ei minulle eikä jo aikuisille lapsillekaan. Muutto oli vähän sitä ja vähän tätä. Suurimman osan selvitin ja toimitin jälkikäteen hänelle. Muutaman kuukauden kuluttua yritettiin tapailla sillä syyllä että keskustellaan, kyllä - mutta aiheesta hän ei puhunut
muuta kuin että katsotaan, katsotaan antaa ajan kulua... Sain hänet hakemaan eka osiota ja "keskustelut" jatkui sillointällöin samallatavalla. Asianajajan hommasin ja sain hänet sinne ja siellä hänelle valkeni että totta tämä on. Tuon istunnon jälkeen sain s-postia ... että jos maantiellä sattuu jotain niin ei hän välttämättä halua sitä estää... Ajattelin että siitä minua ei tarvitse syyllistää (kuten näinä vuosina, haukkui minut , lapset ja sukuni ja niin usein syyllisti minut milloin mistäkin). Onneksi mitään ei tapahtunut. Ja lopulta kun aika oli eikä vieläkään muuta kuin katsotaan-katsotaan, niin laitoin 2. vaiheen paperit eteen ja ihmeissään ja loukkaantuneena laittoi nimen paperiin. Enää en halunnut olla "varahenkilö" joka vain odottaa ja roikkuu. Lopullinen ero tuli. Meni useampi kuukausi kunnes jouduimme samaan tilaisuuteen jota pelkäsin suunnattomasti. Eka kertaa olin itsenäinen ihminen. Olin jo tuossa vaiheessa sinut iseni kanssa ja melko "vahvoilla". Exä hakeutui jatkuvasti sinne missä olin ja aina vaihdoin paikkaa.
Tämän jälkeen oli kuin herhiläinen kimpussa, aloimme tapailla ja hän puheli niin kauniita ettei ikinä ennen. Kiva kuunnella mutten niihin uskonut totesin vain että uskotko itsekään. Hänen sanojen mukaan kaikki oli nyt niinuin pitää eikä hän koskaan eroa halunnutkaan eikä nyt mikään enää saa muuttua. Hän jätti joitain tavaroita luokseni. Sanoin että katsotaan ja mennään viikko kerrallaan. Ajattelin katsoa josko mitään olisi muuttunut, eikä jälkeenpäin ainakaan harmittaisi etten olisi yrittänyt. Lapset olivat tyytyväisiä.
Kolmisen kuukautta meni näin kunnes kahdessa viikossa kaikki "kaunis" haihtui kuin tuhka tuuleen. Ei sanaakaan ei pihaustakaan ei selvitystä ei mitään. Hän vaan taas katosi. Vaatteita jäi. Hän teki sen taas. Luulin että nyt oltaisi pelattu avoimin kortein ja olisi osattu sanoa kun asiaa on, mutta ei vieläkään.... Ei selvitetty entistä eikä tätäkään. Ei saanut minua vetonaruun, ei päätäni pyörälle puheillaan. Nyt uskalsin jo sanoa monessa asiassa vastaan ja sanoa mielipiteeni. Olinko muuttunut jo liikaa? Osaako joku antaa vinkin mikä miehen/henkilön päässä liikkuu?
Nimim. ei ihan sinisilmäinen

Kommentit (5)

Vierailija

Minusta on aika arvelluttavaa lähteä arvioimaan/ määrittelemään miehesi toimintaa noin vähäisten tietojen perusteella.
Miten luulet meidän tietävän tuntevan mihen kokonaisuutta pienen kuvauksesi pohjalta.
Kahden ihmisen elämä on niin paljon enemmän kuin kertomasi tarina.
Vastauksiahan varmasti tulee kunkin kirjoittajan elämäntaustan pohjalta.
Sinun/teidän elämä teidän näköistä.
Samanlaisia parisuhteita ei liene olemassa, samankaltaisia ehkä.
Eiköhän sinulle ole tärkeämpää selvittää omat toimet, kuin miehesi.

Vierailija

Hei "ei ihan sinisilmäinen"!
Voisiko olla mahdollista, että miehelläsi on ollut muita suhteita toisiin naisiin, mutta sitten heillä onkin mennyt välit poikki, joten miehesi yrittää päästä takaisin luoksesi?? Tämäkin on vain ARVAUS, mutta jotenkin tuon kertomasi perusteella en pitäisi ihan mahdottomana tuollaista mahdollisuutta. T: Anneli

Vierailija

Miehet eivät useinkaan kykene ilmaisemaan tunteitaan, mikä mättää, missä vika tai eivät uskalla olla rehellisiä? Jotakin on suhteessa vialla, kun mies käyttäytyy tuolla tavoin, saattaa olla että mies on itsekin aivan hukassa mitä todella haluaa. Tuollaiset asiat ei tapahdu hetkessä, ne on seurausta koko avioliitossa eletyistä kokemuksista. Hiillos vaan hiipuu pikku hiljaa epämieluisten kokemusten myötä.

Vierailija

"Osaako joku antaa vinkin mikä miehen/henkilön päässä liikkuu?"

kyselee keskustelun aloittaja. Siihen et varmaan näiltä keskustelupalstoilta
vastausta löydä. Olette olleet kertomasi mukaan 30 vuotta yhdessä ja tuo
nykyinen puhumattomuuden tilanne on tietenkin kehittynyt pitkän ajan
kuluessa. Ette ehkä aikaisemminkaan ole kyenneet puhumaan keskenänne
syvällisemmin perimmäisistä ajatuksistanne....

Ei kukaan vieras ihminen voi muuta kuin ehkä esittää jotain arvailuita
ja jokaisessa liitossa on kaksi osapuolta, joilla molemmilla on oma kertomuksensa
ja oma näkemyksensä asioista.

Vierailija

Vaikea kysymys miehen ajatusmaailmasta. Minun mielestä miehen logiikka on aivan erilainen kuin naisen. Mutta nämä parisuhde ongelmat ovat todella vaikeita juttuja. Kun kaksi vierasta ihmistä aikoinaan muuttaa yhteen, ja kulkee pitkän yhteisen tien, on selvää että näitä ihmettelyn aiheita tulee puolin ja toisin. Toiset ovat avoimia, ja puhuvat ikävätkin asiat halki, toiset eivät edes pysty näitä kuuntelemaan, puhumattakaan, että asioita voitaisiin käsitellä asiallisessa hengessä. Helposti lähdetään syyllistämään toista, mutta ei huomata itsessä mitään vikaa. Mielestäni kukaan ei yksin riitele, ja aina kaikkiin ongelmiin on syynsä. Jos näitä solmuja ei pystytä avaamaan, on yleensä edessä umpisolmu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat