Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Kotisinappi ja Oparin sinappi ovat kaikkein parhaimmat.Muistaakseni sellainenkin kuin Hangon sinappi oli mieleeni.

Vierailija

En voi käyttää sinappia koska sen väri tuo mieleen ulosteen.
En huoli kakkaa lautaselleni....

Ei, en todellakaan syö myöskään mämmiä.
Samasta syystä.

Vierailija

Reseptipankki kertoo sellaisestakin ihmeestä:
"" Turun vihreä sinappi. Purjoa 1kpl. Kermaa n.2dl. Juustoraastetta (mitä enemmän sitä parempi) Mustapippuria n. 1tl. Sitruunapippuria n: 1tl ...""

"Nam-nam?"

Vierailija

Vihreää sinappia ?
"Japanilainen vihreä sinappi eli wasabi ei ole sinappia, vaan alunperin erästä piparjuuren sukulaista, joka sisältää samoja aromiöljyjä kuin sinappi. Maultaan se ei paljonkaan eroa väkevästä englantilaisesta sinapista. Aito wasabikasvi on käynyt niin harvinaiseksi, että siitä raastettua vihreää maustetta saa enää Tokion Ginzan alueen kaikkein kalleimmissa ravintoloissa. 99,999 % maailmalla myydystä wasabista on kurkulla vihreäksi värjättyä piparjuurta."
http://puutarha.net/index.asp?s=/keskustelu/keskustelu.asp?id=12533&temp...

Vierailija

Minun mieleeni on itse tehty sinappi.
Esim. mustaherukkasinappi on hyvää.
Itse tekemällä välttyy niiltä pahoilta lisäaineiltakin :)

MUSTAHERUKKASINAPPI

Ainekset:

1 dl sinappijauhetta (Colman`s)
1 dl sokeria
1 prk (2 dl) vispikermaa
2 kananmunaa
3/4 dl laimentamatonta mustaherukkamehua

1. Sekoita sinappijauhe ja sokeri kattilassa. Lisää kerma ja kananmunat. Kuumenna koko ajan sekoittaen, kunnes seos sakenee ja kiehahtaa.

2. Sekoita jäähtyneeseen sinappiin mehu. Kaada sinappi yhteen isoon tai kahteen pienempään tölkkiin. Säilytä jääkaapissa.
Pirkka-resepti on
lähteenä.
Tuon sokerin olen ajatellut vaijtaa ehkä hunajaan......
mustahreukat itse kerättyjä......

Vierailija

No tämähän on maku-asia,josta ei kannata kiistellä.Minun suussani maistuu kaikkein paremmalle Auran sinappi.

Vierailija

Kesällä tuli testattua sinappi,jos toinenkin ja tulos oli,että kotimainen Auran sinappi vei voiton kirkkaasti muista.
Ostimme tarkoituksella erilaisia sinappeja,että sai testata niitä kunnolla.
Turun sinappi oli hyvänä kakkosena,mutta koska se ei ole kotimainen,niin se hävisi siksi.

Vierailija

Myös minä ostan perheellemme Auran sinappia, maun ja myös kotimaisuuden takia.
Turun sinappi oli ennen ykkönen, mutta enpä ole enää nykyvuosina sitä maistanut.
Olen kuullut, että sitä tällä hetkellä tehdään Puolassa!

Vierailija

Lainaus:

No tämähän on maku-asia,josta ei kannata kiistellä.Minun suussani maistuu kaikkein paremmalle Auran sinappi.

Liityn myös tähän faniryhmään!

Vierailija

Sen lisäksi,että on kotimainen,niin on myös hyvää tämä Auran -sinappi,jota juuri nakkieni kanssa söin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat