MITEN TOIMIA?

Vierailija

Hei!

Aviomieheni kuoli vuosia vuotta sitten. Perinnönjako tehtiin mieheni kuoleman jälkeen.
Perinnönjako aiheutti riitoja minun ja edesmenneen mieheni suvun välillä.
Saan kuitenkin edelleen postia liittyen edesmenneen mieheni suvun omistamasta metsäpalstasta.
Omistan siis jonkin verran metsää. Miten minun tulisi toimia?
En ole vielä tehnyt asian suhteen mitään.Edesmenneen mieheni suku ei ole mitenkään ollut minuun yhteydessä kyseisen asian suhteen.Ehkä heillekin asia on vaikea. Myynkö osuuden heille vai mitä teen? Haluaisin eroon koko metsäasiasta.

Kommentit (6)

Vierailija

Kysy asianajajalta vai olisiko heitä täällä palstoillakin
ilmaisia neuvoja jakelemassa? Kenpä tietäis sen...

Vierailija

Ymmärtääkseni perinnönjako tehty, suhteita ei ole miehesi sukuun, omistat yksin metsäosuuden. Jos näin, katsoisin olet vapaa myymään metsäsi täysin kelle haluat. Toki voit tarjota mahdollisuutta ostaa metsäpalstasi suvulle, mikäli yhteystoimi taloudellisella tasolla sujuu ja intressit kohtaavat.

Vierailija

Saa sen verran eräselvän kuvan, että vaikea sanoa muuta kuin että kannattaa kääntyä asiantuntijan puoleen eli varata aika asianajajalta ja mennä perinnönjakopapereiden kanssa sinne. Jos ei tiedä asioita, on helpolla vedätettävissä. Ja välit eivät taida olla kovin hyvät.
Siis ehdottomasti asiantuntijan pakeille, että saa asian selväksi ja saa itselleen rauhan. Häneltä saa puolueettomia neuvoja. Lienee hintansa väärtti.

Vierailija

Lainaus:

Saa sen verran eräselvän kuvan, että vaikea sanoa muuta kuin että kannattaa kääntyä asiantuntijan puoleen eli varata aika asianajajalta ja mennä perinnönjakopapereiden kanssa sinne. Jos ei tiedä asioita, on helpolla vedätettävissä. Ja välit eivät taida olla kovin hyvät.
Siis ehdottomasti asiantuntijan pakeille, että saa asian selväksi ja saa itselleen rauhan. Häneltä saa puolueettomia neuvoja. Lienee hintansa väärtti.

Olisiko suvulla yhteismetsä? Tämä tuli mieleen, kun kerta perinnönjako on jo tehty, mutta metsää koskevia papereita tulee. Tosin siitä olisi varmaan ollut maininta perukirjassa ja tuntuisi siltäkin, että edesmennyt puoliso olisi kertonut olevansa yhteismetsän osakas.
Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että kaikki omistamista koskevat paperit, perukirja mukaan lukien, kasaan ja asianajajalle.

eitietoo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Moi!

Kiitos jo tähän mennessä tulleista vastauksista!
Metsä on suvun omistuksessa.
Olisiko minun järkeä kysyä suvulta jos he haluaisivat ostaa osuuden?
En haluaisi kokea uudelleen riitoja omaisuuden jaossa ja siksi asianajalle en haluaisi mennä.
Vai olenko pelkuri?

Vierailija

Lainaus:

Moi!

Kiitos jo tähän mennessä tulleista vastauksista!
Metsä on suvun omistuksessa.
Olisiko minun järkeä kysyä suvulta jos he haluaisivat ostaa osuuden?
En haluaisi kokea uudelleen riitoja omaisuuden jaossa ja siksi asianajalle en haluaisi mennä.
Vai olenko pelkuri?

Jos olisin sinä, ottaisin selvää, olenko yhteismetsän osakas. (Nyt tuntuu, että et sitä tiedä itsekään. Googleta sanoilla yhteismetsä tai yhteismetsän osakkuus tai vastaavaa.)
Oletetaan että olen osakas.
En olisi pelkuri, vaan neuvottelisin lakimiehen kanssa omistuksestani eli mikä se todella on. Siitä ei vielä synny riitaa kenenkään kanssa. Jos olisin osakas, kysyisin suvun jäseniltä, haluaisivatko he lunastaa osuuteni. Jos suku ei halua, osaisi lakimieheni neuvoa, miten sitten pitäisi menetellä omistusoikeuden purkamisessa. Yhteismetsiä koskevat omat lakipykälänsä.

On ikävä omistaa sellaista josta ei pidä, ja vielä ikävämpää on olla riidoissa miehen suvun kanssa. Eikö niin? :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat