Kommentit (5)

Vierailija

hei vuosimalli 51.
Itse yritin myös lopettaa estrogenin yli 10 v. käytön jälkeen, mutta kestin vain kaksi kuukautta ja aloitin uudelleen.
Kokeilin lopetusaika soijamaitoa ja muita luontaintuotteita menopaussiin. Niistä ei ollut muuta apua kuin että limakalvot suorastaan vuotivat ja aika-ajoin sain halukkuushetkiä. Kun palasin taas estrogenin käyttöön niin hikoilu ja valvominen loppui aika pian. Otan estrogeenin mahdolliset haittavaikutukset tietoisesti koska ilman sitä ei elämä ollut elämisen arvoista. terv. vm. 47.

Vierailija

Minä kuulun niihin onnellisiin, jota ei vaihdevuodet vaivannut juuri lainkaan, joskus hieman lämmön tunnetta tuli kasvojen ja kaulan alueelle, muttei se haitannut mitenkään, kun tuo aaltoilu oli hyvin harvoin ilmaantuva. Ei siis ollut tarvetta hormonihoitoihinkaan. Ihmetystä vaan herätti miten ikätoverini kärsivät valtavista hikoilun puuskista, itkukohtauksista ja raivareista.

eitietoo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

HEI!

MINULLA KAI KUUMAT AALLOT ALKANEET. YÖT NUKUN IKKUNA AUKI
JA KUITENKIN ON KUUMA JA SITTEN TAAS ON KYLMÄ.
MUITA OIREITA YHTÄKKINEN KUUMUUDEN TUNNE KASVOISSA, INHOTTAVAA!
OLEN 53 VUOTIAS. kUUKAUTISET JÄÄMÄSSÄ POIS, SILLÄ KIERRON PITUUDET VAIHTELEE
TOSI PALJON, KUN ENNEN OLIVAT SÄÄNNLLÖLLISEN PITUISET.NYT EI KUUKAUTISIA KUULU..
VAI MIKÄ MINULLA LIENEE?
MITÄHÄN LÄÄKETTÄ ALAN SYÖDÄ ?

Vierailija

Lainaus:

HEI!

MINULLA KAI KUUMAT AALLOT ALKANEET. YÖT NUKUN IKKUNA AUKI
JA KUITENKIN ON KUUMA JA SITTEN TAAS ON KYLMÄ.
MUITA OIREITA YHTÄKKINEN KUUMUUDEN TUNNE KASVOISSA, INHOTTAVAA!
OLEN 53 VUOTIAS. kUUKAUTISET JÄÄMÄSSÄ POIS, SILLÄ KIERRON PITUUDET VAIHTELEE
TOSI PALJON, KUN ENNEN OLIVAT SÄÄNNLLÖLLISEN PITUISET.NYT EI KUUKAUTISIA KUULU..
VAI MIKÄ MINULLA LIENEE?
MITÄHÄN LÄÄKETTÄ ALAN SYÖDÄ ?

Kyllä nuo selviä menopaussin oireita ovat. Itse olen samaa ikäluokkaa, ja kärsin samoista oireista. Nämä ovat eri ihmisillä hyvinkin erilaisia. Näihin on olemassa hormonikorvaus hoito, jos tuntuu ettei muuten niiden kanssa pärjää. Minulla on nuo yöt samanlaisia, ja päivällä tulee puuskittain aaltoja, jotka tuntuvat kasvojen alueella. Siihen voi tulla myös hikoilua, joillakin hyvinkin voimakasta. Minullla on tuo hikoilu onneksi lievempää, ja ainoastaan otsan alueella. Olen kuitenkin pärjännyt ilman mitään hormonihoitoja. Gynegologilta saat varmasti lääkityksen, jos tuntuu, ettei muuten pärjää.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat